Site Loader

Content Marketing and SEO

اگه به دنبال راه های جدید سئو واسه بهبود رتبه بندی(رتبه بندی) موتور جستجوگر گوگل و SEO هستین و قصد بهینه سازی سایت رو دارین ، تا بحال به ذهنتون رسیده که بازاریابی محتوا می تونه یه راه حل باشه؟

راه حل

اگه شما در حال خوندن این مقاله هستین، شاید به فکر این هستین که تا چه حد می تونین رو با “محتوا” بهتر کنین؟ و چه مزیتایی در بازاریابی محتوا واسه سئو  هست که باید از اون آگاه بود؟ با ویرلن همراه باشین ؛

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و سئو چیجوری با هم هماهنگ هستن ؟

بهینه سازی موتور جستجو و یا SEO  ، فرایندیه که به وسیله اون یه سایت واسه کارکرد بهتر بهینه سازی شده تا در زیرو رو کردن و گشتنای مربوطه دارای رتبه بندی بهتری باشه. از طرف دیگه، بازاریابی محتوا یه زیر مجموعه از درونیه که به دنبال هدایت یه بازدید کننده سایت به سمت “فروش” با ارائه محتوای به درد بخور، باحال یا راضی کننده س.

هر چند ممکنه این دو موضوع، به شب و روز تشبیه شن، شاید روش هدف دار بازاریابی محتوایی واسه SEO  ایجاد شه که به بهبود رتبه بندی سایت تون با وسیعتر و رسیدن به مشتریان بیشتر، کمک می کنه.

همونطور که الگوریتمای گوگل پیشرفت داده شده و تغییر کردن، اونا عناصر بسیاری رو تو یه طرح بازاریابی محتوای خوب در نظر می گیرن. عناصری مثل، یه محتوای تازه با یه حجم مشخص، با هدفگیری کلمات کلیدی خوب و در صفحات خاص .در واقع، یه روش هدف دار کامل سئو الان، به همون اندازه که فاکتورهای سنتی و فنی رو شامل می شه، تولید محتوا رو هم در بر میگیره.

امتیازات بازاریابی محتوا واسه سئو

بیایید با روشای جور واجور آشنا شید و به بعضی از امتیازات بازاریابی محتوا واسه سئو توجه کنیم و راه هایی رو یاد بگیریم که یه طرح بازاریابی محتوا در رتبه بندی موتورهای جستجو، شما رو برنده می کنه.

محتوای بیشتر = فرصتای کلیدی بیشتر

موتورهای جستجو نمی تونن مانند شما وب سایتا رو ببینن. هر چند ما به عنوان آدم می تونیم به یه وب سایتی که تصاویر حیوانات خونگی رو نمایان کرده نگاه کنیم و درک کنیم که این یه سایت تجارت الکترونیکه که دارای افسار، کاسه هایی واسه سگا و اسباب بازیایی واسه حیواناته، گوگل هیچ راهی واسه دونستن اینکه هدف یه سایت چیه، نداره، تا وقتی که کلماتی در اون زمینه در جایی نوشته شه.

بازاریابی محتوا به شما این امکان رو میده تا از پاراگرافای کوچیک صفحه اصلی و توضیحات متنی زیر عکسا(جایی که فضای شما واسه کلمات کلیدی محدوده)، بالاتر برید.  از راه به کار گیری مقالات، پستای وبلاگ، راهنماها و بقیه مطالب نوشته شده، می تونین از کلمات کلیدی مربوط به چیزی که سایت شما در مورد اون هستش، استفاده کنین.

مثلا، اگه سایت شما مواد غذایی حیوانات خونگی رو به فروش میرسونه، ممکنه بخواین واسه کلمات کلیدی مربوط به حلقه های سگ ، رتبه بندی خوبی داشته باشین. به جای تلاش واسه قرار دادن کلمات و عبارات مربوط به یه حلقه تو یه فضای کوچیک یا یه صفحه ، می تونین یه راهنمای بسیار طبیعی مانند”چگونگی انتخاب حلقه مناسب واسه سگ تون” رو بنویسین یا یه پست وبلاگ بسازین در مورد جدیدترین رنگا و سبکا از حلقه های موجود در فروشگاه تون. این محتوا نه فقط به درد بخور و جالبه بلکه یه فرصت عالی واسه به کار گیری کلمات کلیدی هم هستش و رتبه خوبی در جستجوها داره.

گوگل محتوای “مهم” رو بهتر می دونه

براساس یه مطالعه، صفحاتی که بالاترین رتبه رو در صفحه یافته های موتورهای جستجو گوگل دارن معمولا دارای بالاترین اندازه محتوا هم هستن:

همونطور که نمودار بالا نشون میده، صفحاتی که در سه موقعیت اول SERPs هستن به صورت میانگین حدود ۲۴۰۰ کلمه رو از دید محتوا شامل می شن.

محتوای بیشتر همیشه بهتره؟ نه حتماً؛ در کل، اگه مقاله، پست وبلاگ یا راهنمای شما بدون هیچ سودی( محتوای مفیدی) یا ارائه هر نوع اطلاعات زیادی انتشار یابد، بازدیدکنندگان از اون خسته می شن و سایت رو ترک می کنن، که در واقع این می تونه رتبهاتون رو آسیب برسونه. در حالی که، مطالب قابل توجه، آموزنده و مفصل معمولا بیشتر طول میکشن، پس منطقیه که با بالاترین رتبه بندیا در رابطه باشن.

از وقتی که تکامل پیدا کرده، به عوامل دیگری غیر از تراکم کلمات کلیدی هم توجه می کنن (یعنی تعداد دفعاتی که شما از کلید واژه مورد نظر واسه رتبه بندی استفاده می کنین).  پس با ایجاد محتوای زیادی که بازدیدکنندگان واقعا تشکر می کنن، شما شانس بیشتری واسه رسیدن به بالاترین رتبه گوگل دارین.

محتوا کاربران رو در صفحات بیشتر نگه می داره

بذارین کسی رو در نظر بگیریم که از راه و یا جستجوی گوگل به سایت شما میاد،اما نمی تونه چیزی که رو که می خواد پیدا کنه و در نتیجه از اون خارج می شه (بدون بازدید از صفحات دیگه). این یه پرش(bounce) نامیده می شه و درصد آدمایی که این کار رو روی هر صفحه در سایت شما انجام میدن، به اندازه پرش(bounce) سایت شما بستگی داره.

گوگل می تونه شاخصایی مانند اندازه پرش bounce rate سایت شما رو در نمایه کلی سئو تون، به عنوان یه عامل در نظر بگیره. اگه یه صفحه دارای اندازه پرش بسیار زیادی باشه، این معمولا نشونه اون هستش که چیزی این وسط اشتباهه( درست کار نمی کنه) – و گوگل شک نداشته باشین نمی خواد رتبه بندی رو این صفحه رو ادامه بده-وقتی که همه بازدیدکنندگان اون صفحه به یافته های جستجو بر میشن. بعضی وقتا محتوا می تونه به شما در مقابله با اندازه پرش بالا و حل مشکلاتی مانند این کمک کنه، مخصوصا اگه این کار با تفکر انجام شه.

مشکلات

محتوای منحصر به فرد می تونه به شما در رسیدن به رتبه بندیای جدید کمک کنه

در آخر، یه چیز مشترک بین بازاریابی محتوا و سئو هست: اونا روی پیدا کردن چیزی تمرکز می کنن که قبلا انجام نشده باشه و تلاش دارن رتبه بندی خوبی واسه اون به وجود بیارن. با ترکیب جستجوی کلمات کلیدی ، یکی از مهارتای حیاتی که شما باید واسه بهبود بخشیدن وضعیت سئو و برنامه بازاریابی محتوای خود، یاد بگیرین اینه که نه فقط باید به ایجاد یه روش هدف دار بازاریابی محتوا واسه به دست آوردن سئو تمرکز کنین، بلکه در فکر ایجاد محتوای منحصر به فردی که هیچوقت قبلا مشاهده نشده باشه و کار و کاسبی یا سایت تون رو به بازدیدکنندگان نمایان کنه، باشین تا شانس بهتری واسه کسب رتبه های بالا در رتبه بندی ها داشته باشین.

هدف از این اینه که شما بدونین ؛ تا وقتی که محتوایی شما در حال نوشتنش هستین منحصر به فرد و مربوط به شرکت تون باشه، این محتواهای منحصر به فرد می تونه به شما کمک کنه تا در  SERPs، جایگاه خاصی رو تصرف کنین، و واسه کلمات کلیدی رتبه بندی بهتری داشته باشین و البته به مخاطبان گسترده تری برسین.

امتیازات دیگه بازاریابی محتوا

هر چند شما می تونین سئو سایت رو به طور کامل با محتوای سایت خود بهتر کنین، امتیازات بازاریابی محتوا به مراتب بالاتر از رتبه بندی و دید موتور جستجوگرهاس. واقعا، هدف اصلی شما با ایجاد یه برنامه بازاریابی محتوا نباید بهبود سئوتان باشه، چون محتوای سایت شما ممکنه حتما تاثیر زیادی روی سئو نداشته باشه.

بازاریابی محتوا دارای امتیازات بسیار دیگری واسه مشتریان بالقوه هم هستش. کمبود فروش شما رو پر می کنه، کار و کاسبی شما رو به مخاطبان بیشتری نشون میده، و باعث ایجاد قصد پاک در میان بازدید کنندگان سایت شما می شه.

یه روش هدف دار بازاریابی محتوای کامل واسه جستجوگرها و بازدید کنندگان تون بسازین

حالا که درباره راه هایی مانند تبلیغات در فیسبوک و یا تبلیغات در توییتر که بهترین روشای بازاریابی محتوا هستن و می تونن سئو سایت شما رو بهتر کنه آموختید، ممکنه بخواین یه روش هدف دار دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا بسازین که هم به بازدیدکنندگان و هم سایت تون کمک کنه.

دیجیتال

هم اینکه به بازاریابی محتوا از راه اینفلوئنسر مارکتینگ هم بیشتر توجه کنین.