تاثیر فناوری اطلاعات بر فرصت های برابر آموزشی در استان مازندران- قسمت ۴

0 Comments

گویه

 

 

 

حداکثر سازی

 

 

منابع زیاد آموزش
گسترده بودن امکانات
گسترده بودن فضای آموزشی
گسترده بودن منابع آموزش الکترونیک

 

 

۱-تعداد کامپیوتر در مدارس
۲-تعداد ویدئو کنفرانس در مدارس
۳-تعداد پروژکتور و ابزارهای تصویری
۴-برخورداری از سی دی های آموزشی
۵-برخورداری از معلم متخصص
۶-برخورداری از فضاهای مجازی

 

 

 

برابرسازی

 

 

میزان دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به منابع آموزشی
میزان دسترسی دانش آموزان طبقات پایین به منابع آموزشی
برابری نتایج
میزان رفع موانع برای دستیابی به سطوح بالاتر آموزشی
یکسان سازی آموزش

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

۱-میزان دسترسی روستائیان به کامپیوتر
۲-میزان دسترسی روستائیان به منابع آموزشی
۳-میزان دسترسی اقشار پایین به کامپیوتر
۴-امکان برقراری ارتباطات مجازی در روستاها
۵-برخورداری روستاها از معلمان مجرب و متخصص
۶-میزان توزیع امکانات آموزشی در روستاها
۷-میزان دسترسی روستائیان به امکانات
۸-میزان توجه به یکسان سازی آموزش در روستاها و بین اقشار پایین

 

 

 

نخبه پروری
یا استعدادیابی

 

 

کشف توانایی های طبیعی دانش آموزان
ارزیابی انگیزه یادگیری دانش آموزان
در دسترس قرار دادن منابع آموزشی لازم
درک توانمندی های ضروری
توجه به مشارکت فعال در کنار مهارت های صرف دانش آموزان

 

 

۱-میزان توجه به استعداد ها
۲-میزان توجه به توانمندی ها
۳-میزان توجه به انگیزه ها
۴-میزان مشارکت دانش آموزان در برنامه های فارغ از درس
۵-میزان مشارکت دانش آموزان در تامین ابزارهای مبتنی بر فناوری
۶-میزان علاقه دانش آموزان به تکنولوژی
۷-میزان برقراری ارتباط با دانش آموزان با ای میل
۸-میزان پاسخ گویی به مشکلات دانش آموزان با بهره گرفتن از ای میل
۹-میزان دسترسی دانش آموزان به دانلود سوالات در وب سایت مدرسه
۱۰-به روز رسانی کردن وب سایت مدرسه

 

 

این ابعاد با مجموعه ای از سوالات مناسب که قبلا به روایی و پایایی مناسب رسیده باشند مورد آزمون قرار می گیرند. سوالات این پرسشنامه در طیف پنج گزینه ای لیکرت با دامنه ی خیلی زیاد تا خیلی کم قرار می گیرد. نحوه امتیازبندی نیز به این صورت است که در سوالات با بار مثبت خیلی زیاد بالاترین امتیاز (۵) را می گیرد و در سوالات با بار منفی خیلی کم بالاترین امتیاز(۵) را خواهد گرفت. بدین ترتیب نمره ایی که پاسخگو از این متغیر، کسب می کند، به عنوان امتیاز این متغیر در نظر گرفته می شود.
۱-۸-۲-فناوری اطلاعات
نتیجه تصویری درباره فناوری اطلاعات
در این متغیر نیز از میزان دسترسی به منابع اطلاعاتی و مواد آموزشی از طریق ابزاری چون رایانه یا آی پد، میزان دسترسی و امکان آموزش از راه دور و نیز میزان بکارگیری فناوری های صوتی و تصویری در کلاس ها به منظور نمایش دادن موضوع و محتوای درسی از پاسخگویان پرسش به عمل می آید و پاسخگو در طیف پنج گزینه ای لیکرت نظر خود را از خیلی زیاد تا خیلی کم بیان می دارد. نمره گذاری نیز بدین ترتیب است که خیلی زیاد در سوالات با بار مثبت (۵)، زیاد(۴)، تاحدودی(۳)، کم (۲) و خیلی کم (۱) می گیرد و در سوالات منفی برعکس عمل می شود. در نهایت نمره ایی که پاسخگو از این متغیر کسب می کند به عنوان امتیاز این متغیر در نظر گرفته می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغییر شاخص گویه
فناوری اطلاعات میزان دسترسی به منابع اطلاعاتی
میزان دسترسی به منابع آموزشی
میزان دسترسی و امکان آموزش از راه دور
میزان بکارگیری فناوری های صوتی و تصویری در کلاس ها
۱-تعداد کامپوتر
۲-تعداد دی وی دی پلیر 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *