‫وقتی که واقعیت رو بررسی کردیم‬ باید به بررسی سایتهای دیگری که‬ واسه کلیدواژهای مورد نظر ما رنکی دریافت میکنن بپردازیم.‬ پس با رفتن به موتورهای جستجو‬ و دیدن موتور جستجو و رقابتهای موجود‬ واسه موضوع این مثال من از دو عبارت اینجا استفاده میکنم‬ که با یه حرف ترکیبی‬ و به صورت تکی هستن. مثلا وقتی ما در گوگل‬‬ کلمه تور رو جستحو میکنیم‬ هفتاد و شش میلیون نتیجه بدست میاد.

دلیل دسترسی به اطلاعات رقابتی

‬ وقتی که تور ترکیه‬ رو جستجو میکنیم‬ تنها هفتصد هزار نتیجه رو داریم.‬‬ این رقابت اصلی بین این دو عبارت مختلفه‬ و دیدن این ناهنجاری طبیعیه‬ حتی در بین مترادفها، یا مفردها‬ در مقابل جمعهایی که استفاده شده.‬ حالا میخوایم از چند وسیله رقابتی‬ که هست استفاده کنیم.‬ ما چندتا از اونا رو تا اینجا ذکر کردم ولی‬‬ Moz Keyword ، SEMrush‬‬ ، Linkdex ‫یا Spyfu‬ بعضی از وسایل دیگه هستن‬ و خیلی از اونا واسه داده های‬ رقابتی مورد استفاده قرار میگیره.‬ حالا‬‬ خیلی از این وسایل تحقیق کلید واژه ای،‬ شما رو قادر به بررسی رقابت میسازد.‬ Moz اطلاعات‬ کلید واژه ای خود رو از‬ موتور جستجو بینگ دریافت کرده و مقدار جستجو رو با‬ مقدار وب سایتها در پایگاه داده های بینگ مقایسه میکنه‬ بعد کلید واژه ای با امتیاز متفاوتی نشون می ده. این اطلاعات فرصتهایی هستن که ارزش آزمایش رو دارن‬. از روی زورً وقتی که به دنبال رقابت‬ کلید واژه ای ، مقدار حجم جستجو‬ و مقدار رقابت مساوی با سطح فرصتها هستیم‬ شما همیشه می تونین فرصتهایی واسه پیدا کردن‬‬‬ این المانها داشته باشین و قادر‬ هستین این فرصتها رو پیدا کنین و با برنامه ریزی بهتری نسبت به خود دست به کار شین.‬ به این صورت می تونین کنترل بخش مشخصی رو در بازار بدست بیارین و‬ نمایش بالایی واسه عبارتهای خوب داشته باشین‬‬‬.

برنامه ریزی

Categories:آموزشی