Site Loader

 

عوامل موثردرکیفیت

دستیای به کیفیت ،وظیفه ومسئولیت یه فردیایک واحدخاص نیس بلکه همه کارکنان درتمامی واحدهادرکلیه سطوح کاری بایدبرای اجرای ان تلاش کرده وخودراهمراه بامدیران شریک وسهیم دراموربدانندامامهمترین موضوعی که دراین جامطرح می گرددعبارت انداز:

۱– نقش مدیران عالی ورده بالا:که اعتقادآنهابه این مدیریت مهم تلقی می گردداگراین نواعتقادوجودنداشته باشدهرگونه تلاش درجهت پیشرفت کیفیت  بیهوده س زیراازمیان همه عناصرلازم واسه رسیدن موفقیت آمیزبه برتری کیفیت، فعالیتای راهبردی رادرراس همه امورقراردادکه این فعالیت هابه توضیح زیراست:

الف:ایجادومشارکت درهیئت کیفیت.

ب:تعیین هدف کیفیت.

پ:تعیین وتقسیم اهداف کیفی وتامین منابع .

ت:تدارک آموزش متمرکزبرروی مشکلات.

مشکلات

ج:مشارکت درتیمای بهبودکیفیت دررده مدیران ارشدکه برروی مشکلات تمرکزدارند.

د: دادن جایزه وتشویق کارکنان.

نقش مدیران میانی : کارشناسانی که سرپرستی نیروی کاررابرعهده دارندوافرادی که راهبردهای کیفیت راتوسط مدیران رده بالاتعریف می کندمدیران  میانی نامیده می شن

وظایف مدیران میانی وکارشناسان شامل :

الف:معرفی مشکلات کیفی واسه رفع

ب:رهبری وهدایت نوعای جورواجور تیمای کیفیت

عضویت ومشارکت درتیمای کیفی

پ:هدایت فعالیتای کیفی مربوط به بخش کاری خودازطریقارائه تعهدفردی وتشویق وترغیب کارکنان

ج: شناسایی مشتریان ومراجعه کنندگان وعرضه کنندگان خدمات وبرقراری رابطه باآنان جهت کشف تحلیل رفع نیازای اونا

نقش نیروی کار:که شامل کلیه افرادسازمان به جزمدیران ومتخصصانه.نقشی که افرادمذکوردربهبودکیفیت دارن.عبارتنداز:

الف: انتخاب واسه بررسی ورفع اونا

ب : مشارکت درانواع جور واجور تیمای کیفیت

 

پ: شناسایی جنبه هایی ازکارهاوفعالیتا

ت: آگاهی ازنیازمشتریان که می باید تلاش شودبابهره جویی ازتجربیات ،علم نیروی کاروازتوان بالقوه  اونا حداکثراستفاده شه(اسکندری،۱۳۳۷کاشانی،۱۳۷۱).

99