دیجیتال مارکتینگ و سئو

سئو چیست؟ هرآنچه لازم است از سئو بدانید [به همراه ویدئو]

چیجوری شماره یه در صفحه نتایج جستجوی گوگل باشیم؟

لازمه یه سئوی هدف دار و موثر رعایت سه بخش کلی در مراحل انجام این کاره:

۱٫ Technical SEO

۲٫ On Page Seo

۳٫ Off Page Seo

که در ادامه به انحصار مراحل انجام هر کدوم رو کلا وبا جزئیات کامل توضیح می دیم.

ویدیوی آموزش سئو: ۳ قدم اصلی و مهم سئو و ترتیب اونا رو در این ویدیو ببینین:

Your browser does not support HTML5 video.

به چه دلیل سئو در فروش تاثیر فوق العاده ای داره؟

سئو SEO مخفف کلمه Search Engine Optimizationه که کلا معنی اون بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوئه. به عنوانی میشه گفت که سئو ،تمرین و تکرار مراحل بهبودسازی و پیشرفت بخشیدن یه سایت به خاطر افزایش آمار بازدیدکنندگانی که از طرف موتورهای جستجو معرفی می شونده. 

بعضی وقتا سئو خیلی راحت واسه ایجاد اطمینان در مورد اینکه سایت شما ساختار مناسبی از نظر موتورهای جستجو داره استفاده میشن. اما درواقع گوگل اهمیت بیشتری به وب سایتایی میده که سایت خود رو واسه کاربر بهینه سازی کرده باشن.یعنی اگه کاربری به در سایت شما احساس بهتری داشته باشه و زمان بیشتری رو بگذراند یه امتیاز مثبت واسه شما در نظر گرفته می شه.

به چه دلیل مقاله ای کامل در مورد سئو می نویسم؟

سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیس. سئو واسه بهتر بودن سایت شما واسه بازدیدکنندگان هم هستش. این مقاله آموزشی واسه توصیف کردن تموم بخشای سئو طراحی شده. در این مقاله از کشف و توضیح دادن قوانین و اصطلاحات (کلمه های کلیدی) که باعث ایجاد ترافیک (بازدید) می شن، تا ساخت یه موتور جستجوی مناسب و کاربردی واسه سایت و ایجاد لینکا و بازاریابیای منحصر به فرد و با ارزش به شما توضیح میدم.

نگران نباشین، اگه در این مورد دچار پریشونی و گیجی شدین، تنها نیستین.

به چه دلیل سایت من به سئو نیاز داره؟(۱۰ دلیل)

بخش بزرگ ترافیک اطلاعات در اینترنت بوسیله تبلیغات معتبر موتورهای جستجو صورت میگیره. معتبر ترین موتورهای جستجو عبارت ان از گوگل، بینگ و یاهو با اینکه شبکه های اجتماعی جورواجور و مدلای دیگه ترافیک اطلاعات هم می تونن واسه سایت شما بازدیدکننده بسازن، اما موتورهای جستجو روش (روش) اصلی هدایت کاربران بیشتر در اینترنته. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشه و چه در مورد هر چیز دیگری باشه، این موضوع به طور کامل ثابت شده.

  1. از رقبا پیشی بگیرین.
  2. در بالاترین جایگاه نتایج جستجوی گوگل دیده شید.
  3. مشتریان هدف دار رو به سایت خود هدایت کنین.
  4. فروش خود رو چند برابر کنین.
  5. هزینه سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتیه.
  6. هزینه سئو قیمت کمتری نسبت به تبلیغات گوگل داره.
  7. ترافیک در سایت بالا میره.
  8. الکسا پایین میاد.
  9. برند سازی انجام میشه.
  10. اعضای سایت شما بسیار بالا میره.

موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشون هستن منحصر به فرد عمل میکنن. درواقع موتورهای جستجو راه های ارتباطی هستن که این قضیه رو عملی می کنن. اگه سایت شما بوسیله موتورهای جستجو پیدا نمی شه یا محتوای سایت شما در دیتابیساشون قرار نمی گیره، به این معنیست که شما فرصتای عجیب حضور در موتورهای جستجو که در وب سایتای دیگه س رو از دست دادین. موارد جستجو شده، همون کلماتی که کاربران اونا رو در فرم جستجو تایپ می کنن مهم فوق العاده ای هستن. تجربه نشون داده که ترافیک موتورهای جستجو می تونه به یه موفقیت سر و سامون داده شده یا برعکس منجر شه. اهداف یه سایت می تونه ارائه تبلیغات ،درآمدزایی یا نمایش کالاهایی باشه که مشابه اون درهیچ شبکه بازاریابی دیگری نباشه.

سرمایه گذاری در سئو چه از دید وقتی و چه از دید مادی، میتونه یه رتبه استثنائی در مقایسه با دیگه شکل های جور واجور مارکتینگا و کار و کاسبی های پر رونق داشته باشه.

به چه دلیل موتورهای جستجو نمی تونن سایت منو بدون سئو سبک سنگین کنن؟

موتورهای جستجو هوشمند هستن، با وجود پیشرفت فراوون هنوز به پیشرفت احتیاج دارن. موتورهای جستجو همیشه در حال فعالیت واسه بهتر شدن بخشیدن به تکنولوژی به خاطر بررسی عمیق تر در وب و بازخورد بهتر یافته ها از کاربران هستن. با اینکه، محدودیتایی هم در چگونگی کارکرد موتورهای جستجو هست. در حالی که سئوی درست می تونه هزاران بازدید و توجه رو به طرف شما هدایت کنه، حرکات اشتباه می تونه سایت شما رو از یافته های جستجوها به صورت عمیق عقب انداخته و یا سایت شما رو در جایی که توانایی مشاهده اون در کمترین حد ممکنه دفن کنه.

سئو و رباتهای گوگل و الگوریتمای گوگل

هم اینکه در قرار دادن محتوا در موتورهای جستجو، سئو هم اینکه به پیشرفت رتبه ها هم کمک می کنه پس اون محتوا در جایی که بیشتر مورد مطالعه جستجوگرهاست قرار میگیره. اینترنت در حال تبدیل شدن به جایی واسه رقابت هرچه بیشتره، و شرکتایی که سئو رو انجام میدن دارای مزیت و فایده ای قطعی در بین بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان هستن.

من میتونم سئو رو واسه امور شخصی خودم استفاده کنم؟

دنیای سئو پیچیده س اما بیشتر مردم می تونن خیلی راحت اصول بنیادی و اساسی اون رو فهمیده باشن. حتی ذره ای کوچیک از فهم در این مورد می تونه تفاوتای بزرگی به دنبال داشته باشه. به عنوان بخش بزرگ، آموزش سئو رایگان بوده و در وب هست، به همراه مقاله های آموزشی و راهنمائی مثل همین مقاله. این آموزشا رو با یه مقدار تمرین دائمی ترکیب کنین تا در راه تبدیل شدن به یه فرد ماهر قدم بذارین.  با در نظر گرفتن تعهد وقتی، میل داشتن به یادگیری و وضعیت پیچیدگی سایت شما، شاید به این فکر افتاده باشین که شما نیاز به یه متخصص دارین تا چیزای جور واجور رو واسه شما انجام بده. شکل های جور واجور تمرینات سئو می تونن متفاوت باشن. بعضی نیاز به یه تمرکز بسیار خاص دارن، در حالی که بقیه زمان بیشتر و روشای عمومی تر دارن.بهینه سازی یه سایت واسه موتورهای جستجو می تونه نیازمند جستجو در میان خیلی از عناصر انحصاری باشه. خیلی از افراد شاغل در مورد سئو خود رو متمرکز می کنن تا جزوی از وسعت دنیای بهینه سازی و روش های هدف دار وب باشن. در این مورد، بهتره که یه بینش و فهم استوار از فرضیه های اصلی داشته باشیم.

اگه می خواید فروش خوبی داشته باشین باید سایت خود رو سئو کنین:

امروزه با در نظر گرفتن پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثر ترین گزینه واسه سود و فروش بیشتره.وقتی که سایت شما سئو شده باشه یعنی از نظر موتورای جستجو سایت خوبی شناخته شه و در بالاترین رتبه درجستجوی گوگل قرار گیرد مطمئنا مطمئن باشین شما کارتون رو درست انجام دادین و در بخش ای که فعالیت دارین بهترین هستین.  اون زمان باید تنها نگرانی شما رسوندن به موقع اجناس و یا خدمات به کاربراتون باشه . مثلا اگه شما یه وب سایتی رو راه اندازی کردین که در فروش عطر و ادکلن انجام میدین و از راه سایت خود فروش خوبی ندارین سئو واسه شما بهترین گزینه س.

هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت بدید و هرچقدر هزینه کنین تا وقتی که سایت بوسیله کاربراتون قابل مشاهده نباشه فایده ای نخواد داشت. خیلی مهمه که سایت شما واسه یه آدم بهینه سازی شده باشه.

سئو یعنی قوانین بهینه سازی سایتا واسه گوگل

فرق سئو و تبلیغات اینترنتی در چیه؟

با در نظر گرفتن پیشرفتی که موتور جستجوی گوگل در دنیای اینترنت داشته ،واسه کسب در اومد از راه اینترنت شک نداشته باشین باید در نتایج جستجوی گوگل دیده شید، واسه دیده شدن در صفحات گوگل بدون بهینه سازی و سئوی وب سایتتون چندین گزینه دارید که به مقایسه بین سئو و تبلیغات اینترنتی می پردازیم:

تبلیغات اینترنتی شامل بنرای تبلیغاتی، پاپ آپا و تبلیغات کلیکی در شکل های جور واجور وب سایتا.

چند مورد از فرق اصلی میان سئوی سایت و تبلیغات اینترنتی رو عنوان می کنیم:

  • هزینه سئو بسیار به صرفه تر از هزینه بسیار سنگین تبلیغاته.
  • از راه سئو خیلی راحت برند سازی می کنین و از نظر معروفیت پیشرفت دارید اما در تبلیغات اینترنتی این جور نیس.
  • در تبلیغات اینترنتی ،تبلیغات شما به همه مردم نشون داده می شه اما پس از سئوی سایت تبلیغات شما انحصاری به کاربرانی که دنبال شما می گردنند نشون داده می شه.
  • الکسای سایت پس از سئو شدیدا پایین میاد و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما هستش.
  • پس از سئو ترافیک سایت به صورت به درد بخور و هدف دار بالا می رن و می تونین فروش خوبی داشته باشین.
  • اعضای سایت شما پس از سئو بالا میره این در صورتیه که سئوی خود رو روی کلمات به طور کامل هدف انجام داده باشین.

فرق سئو و تبلیغات گوگل در چیه؟

سئو یافته های ارگانیک گوگل رو تحت تاثیر قرار میده،  اما تبلیغات گوگل یافته های (paid) یا همون پولی رو به شما اختصاص میده ، با این نوع تبلیغات می تونین به صفحه اول رو ه پیدا کنین و واسه نمایش تبلیغ خود هیچ پولی هم پرداخت نمی کنین اما واسه هر یک کلیک که کاربر روی لینک شما انجام میده به گوگل پول پرداخت می کنین. واسه سئو باید سایت خود رو بهینه سازی کنین و به استانداردای گوگل نزدیک شید بعد می تونین در یافته های طبیعی گوگل قرار گرفته و در اون جایگاه بدون پرداخت هزینه باقی بمونین.

خدمات سئو واسه یه سایت مشمول چیه؟

لازمه های بهینه سازی یه سایت شامل این موارده:

تولید محتوا خوب ،سئوی تکنیکال ، سوشیال سیگنال وآپدیت شبکه های اجتماعی، لینک بیلدینگ خارجی و داخلی 

سئو رایگان چیه و واقعا می شه رایگان سئو شد؟

عملیات بهینه سازی و سئوی یه سایت شامل یه سری از دانشای تکنیکال سئو هستش، تولید محتوا ، بروز رسانی شبکه های اجتماعی و ایجاد سوشیال سیگنالا ، انتخاب هاست مناسب و … هستش.

لینک سازیای داخلی و خارجی و محبوب کردن یه سایت در اینترنت کاره خیلی ساده ای نیس و باید واسه گرفتن این جایگاه نیازمند علم و تلاش زیادی هستین. اما انجام و یادگیری تموم این موارد کار خیلی سختی نیس و شک نداشته باشین با آموزشای سئو می تونین فعالیت خودتون رو شروع کنین.

قیمت سئوی یه سایت و یا یه کلید واژه چیجوری برآورد می شه؟

باتوجه به حجم عملیات بهینه سازی و سئومورد نیاز یه سایت نسبت به اندازه رقابت و سختی کلمات اون سایت. به زبون ساده تر با در نظر گرفتن رقبا و فعالیت روی اون کلید واژه با به کار گیری چند وسیله ساده واسه امتحان و تعداد جستجوی یه کلمه می تونیم به سختی اون پی ببریم و با در نظر گرفتن آمار و ارقام بدست اومده هزینه و زمان مناسب رو اعلام کنیم.

فرق SEO و SEM در چیه؟ 

Seo بخشی از SEMه:  SEM مخفف Search Engine Marketing به معنی بازاریابی از راه موتورای جستجو گره که شامل بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی سایت در گوگل، مارکتینگ و تبلیغات در گوگل ، بهینه سازی فاکتورا متاا و عناوین سایت، بهینه سازی ساختار سایت ،تحلیل و بررسی در آمار سایت و…  است.

 

سئو و فرق اون با تبلیغات

مثلا واسه اینکه بتونین امتحان کنین که تا چه حد می تونه سئو واسه شما به درد بخور باشه کافیه از تبلیغات Google Adwords استفاده کنین که به شما کمک می کنه بازخورد و نتیجه واقعی رو به طور روشن ببینین.

Google Adwords چیه؟ 

Google Adwords  شامل تبلیغات شما در سایت گوگل می شه : این سرویس که بوسیله گوگل ارائه شده  این امکان رو به شما میده که سایت شما بوسیله  تموم کاربرانی که در بخش فعالیت شما جستجو می کنن دیده شه.

این بهترین راه امتحان این موضوع هستش که شما چقدر می تونین فروش بالاتری در اون جایگاه داشته باشین.شاید واسه شما این سوال پیش اومده که این سرویس در سئو هم تاثیر خواهد  به کار گیری این سرویس مهم بودن این موضوع رو واسه صاحبان سایت 

اگه شما گوگل بودین چیجوری رفتار می کردین؟

اگه شما گوگل بودین و در یافته های فقط ۱۰ گزینه داشتین که می تونستید کاربر خود رو راضی نگه دارین ، چیکار می کردین؟
سایتی رو انتخاب می کردین که سئوی بهتری داره؟ یا سایتی رو که از نظر کاربران سایت بهتریه و کاربر واقعا به اون احتیاج داره؟

جواب این سوال بسیار ساده س! گوگل سایتی رو انتخاب می کنه که کاربر به اون احتیاج داره تا بتونه رضایتش رو جلب کنه. واسه انجام این کار و انتخاب بهترین سایت از بین بقیه واسه نمایش در صفحه اول یافته های ،قوانینی از سمت گوگل دید شده که اگه امید رسیدن به صفحه اول رو دارین باید این قوانین رو مو به مو رعایت کنین. هرچه که به صفحه اول یافته های نزدیک تر شید این رقابت سخت تر ورقیبا قوی تر می شن.

گوگل بسیار تلاش می کنه که فریب نخورد و سایت شما رو همیشه از هر نظر مورد امتحان قرار می ده

  برند سازی در سئو اهمیت داره؟

برند سازی در سئو نه فقط اهمیت بالایی داره ،بلکه خیلی راحت میشه گفت برند سازی فقط با سئو انجام میشه. مدیر وب همینطوری از راه برند سازی بوسیله سئو به پیشرفت بسیار زیادی رسیده. پس به طور قطع این موضوع در سئوی یه سایت اهمیت بالایی داره.

پس از سئو چه آدمایی وارد سایت من می شن؟

مشتریان شما هدف دار هستن: مثلا فردی که درگوگل جستجو میکنه کار و کاسبی اینترنتی و وارد سایت مدیروب می شه ۹۰% مشتری این سایت می شه. اینم بگیم فقط سئوی سایت باعث جذب مشتری و ایجاد ترافیک موثر نخواد بود ،اگه محتوای جذابی داشته باشین و کلمات کلیدی مناسبی رو انتخاب کنین می تونین این درصد رو بالاتر هم ببرین. هزینه های سنگینی که واسه تبلیغات و دیده شدن سایت خود پرداخت می کنین خیلی کم میشه.می تونین با ایجاد این ترافیک در سایت خود ،حجم مشتریان خود رو به اندازه ای بالا ببرین که  شما باشین که تصمیم میگیرید به کدوم مشتری اجناستان رو بفروشین.

اصطلاحات عادی در سئو:

SEO:

(search engine optimization) بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو ، سئوی سایته. 

HEO:

(Human Experience Optimization)  بهینه سازی سایت واسه کاربر رو می گن یعنی ظاهر سایت شما واسه کاربر مناسب باشه و دچار پریشونی و گیجی نشه. در سال ۲۰۱۷ سئوی معنایی بوجود آمده، یعنی گوگل درباره سئوی معنایی صحبت می کندو به دنبال معنی می شه ،گوگل ربات هاش رو طوری تربیت می کنه که معنی رو از دید یه کاربر درک کنه یعنی اگه سایت شما از دید یه کاربر بهینه باشه از دید گوگل هم بهینه س.  اگه در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشین و بهHEO اهمیت زیادی داده باشین باعث می شه که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشه و زمان بیشتری در سایت بمونه. خیلی مهمه که سایت شما واسه یه آدم بهینه سازی شده باشه.

SMO:

(Social Media Optimization) بهینه سازی سایت از راه شبکه های اجتماعی SMOه. یعنی شما شبکه های اجتماعی خودتون رو بسازین از رابطه ها و  سیگنالای مناسب استفاده کنین و تلاش کنین معروف شید.  وقتی که می گیم در در سئوی سایت سوشیال مارکتینگ اهمیت بالایی داره منظور همون سوشیال سیگناله. 

سئو با بهینه سازی شبکه های اجتماعی

 

(Social Signal):

به سیگنالای شبکه های اجتماعی می گن ، یعنی گوگل بررسی می کنه مثلا یه وب سایتی در سوشیال فیسبوک چند تالایک و کامنت داره و چند جواب دریافت کرده نه اینکه چند تا Friend داره. این به طور کوتاه سوشیال سیگناله که به صورت دستی هم قابل اجراه.

SEM:

(Search Engine Marketing)   بازاریابی از راه بستر موتورای جستجوگره که میشه واسه درک بهتر گفت سئو و تبلیغات Google Adwords  بخشی از SEM هستن. 

  • بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی 
  • بهینه سازی سایت در گوگل
  • بهینه سازی سایت در تبلیغات و مارکتینگ از راه Google Adwords

 

(Social Media Marketing)  بازاریابی و مارکتینگ در شبکه های اجتماعیه ، همه فعالیتایی که در شبکه های اجتماعی خود انجام می دید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می شه SSM میده میشه. تبلیغاتی مانند فیسبوک ، توییتر ، لینکدین و یوتیوب. 

PPC:

(Pay Per Click) پرداخت به ازای هر کلیک  PPC  است ، در واقع یه جور تبلیغاته که پرداخت براساس مدت زمان تبلیغ  مشخص نمی شه و بازه وقتی که تبلیغ شما هست می تونه نامحدود باشه. شما واسه  هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می کنه هزینه پرداخت می کنین. نمونه های ایرونی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستن که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می کنین و قوی ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwordsه که واسه گوگل کار میکنه.

SERP:

(Search Engine Result Page) صفحه ای که به عنوان نتیجه جستجو در گوگل مشاهده می کنین. کلا م

سئو یعنی رسیدن به صفحات اول در serp گوگل

UI:

(User Interface)  ظاهری از سایت که کاربر با اون در ارتباطه. ظاهری قشنگتر و قابل فهم تا کاربر خیلی راحت به تموم نقاط سایت دسترسی داشته باشه سمتی که کاربر با اون در ارتباطه 

UX :

(User Experience) به تجربه ای که کاربر در سایت شما دشت می کنه UX می گن. اگه واسه روشن شدن این موضوع بخوایم مثال روشن تری بگیم می تونیم سایت دیجی کالا رو مثال بزنیم. حس خوبی که شما در سایت دیجی کالا دارین و اینکه می تونین خیلی راحت خرید کنین نمونه ای روشن از این تجربه کاربره.

Landing Page:

لندینگ پیج صفحه ایه که ما اون رو آماده و طراحی میکنیم تا بعد از اینکه سایت رو سئو کردیم کاربر وارد اون صفحه یا همون لندینگ پیج ما شه. اگه به صورت حرفه بخوایم یه سایت رو سئو کنیم واسه هر کلمه یه صفحه لندینگ ایجاد می کنیم. از صفحات لندینگ واسه تبلیغات هم استفاده می شه مثلا بعضی وقتا نیازه یه صفحه لندینگ ایجاد کرده و روی اون تبلیغات گوگل رو فعال کنیم.

Keyword :

کلماتی هستن که واسه سئوی سایت روی اون کلمات خاص انتخاب می شن. مثلا میشه گفت همون کلماتی هستن که دوست دارین وقتی که جستجو می شن سایت شما در صفحه اول یافته های ظاهر شه. اینم بگیم این کلمات در صورتی می تونن به درد بخور باشن که با تحلیل و بررسی و متناسب با بخش فعالیت شما انتخاب شده باشن.

On Page Seo:

مجموعی از عملیاتی که واسه سئوی سایت روی سایت و داخل سایت انجام میشه مانند: تولید محتوا ، لینک سازیای داخلی، فعالیتای جورواجور در سایته.

Off Page Seo :

مجموعی از عملیاتی که واسه سئوی سایت خارج از سایت انجام میشه مانند: لینک بیلدینگ و سوشیال سیگنال هاس.

Heading Tag: 

تگای تیتر هستن. که از h1 تا h6 رو تگ هدینگ می گن. اول تگ h1 مهمه و پس از اون دومین تگ هدینگ که رباتای گوگل می خونن تگ h2ه وبه همین ترتیب تا h6 ادامه داره. تگای هدینگ خوانایی صفحات رو زیاد می کنه. اینم بگیم کاربرا هم مانند رباتای گوگل اول تگای هدینگ رو می خونن و اگه عنوانای جذابی داشت به خوندن ادامه مقاله می پردازن و این موضوع در ux خوب سایت تاثیر فوق العاده ای داره.

Responsive Design :

سایتای هستن که در هرسایزی از موبایل یا تبلت و کامپیوتر متعادل هستن و تغییری در ظاهر اونا ایجاد نمیشه. شما نمی تونین تو یه سایت ریسپانسیو زوم کنیدو هیچ بهم ریختگی در تصاویر دارید. این مورد در سئو اهمیت بالایی داره.

سئو نسخه موبایل مهمتره

Backlink :

لینکایی هستن که شما واسه سایت خود جفت و جور می کنین و به شما کمک می کنه از دید گوگل محبوب تر شید. می تونین این لینک هارا در سایتا  و وبلاگ و انجمنای جور واجور ایجاد کنین.

Penalti :

وقتی که قوانینی که گوگل در نظر گرفته رو رعایت نکنین و ازدید گوگل اسپم شناخته شید گوگل ، سایت شمارو به طور کامل روی یه کلمه خاص از ۱۰ صفحه و یا حتی از کل یافته های سایت خارج می شه که به این عمل از سمت گوگل پنالتی می گن.

سئو کلاه سیاه شما رو پنالتی می کنه
در سال ۲۰۱۷ این قانون اضافه شده اس که فقط روی یه کلمه خاص از ۱۰ صفحه اول خارج میشین ولی ممکن  است روی کلمات دیگه در جایگاه خود باقی بمونین.

پنالتی یعنی گوگل سایت شما رو روی یه کلمه خاص به طور کل از صفحه یافته های خارج کنه.  در سالای گذشته اگه پنالتی می شدید کل کلمات و سایت از یافته های خارج می شد اما در سال ۲۰۱۷ این قانون ورداشته شد و فقط روی یه کلمه خاص اعمال میشه.

Reffering Domain :

تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک دادن، واسه درک بهتر موضوع به این مثال توجه کنین: وقتی که لینک مورد نظرتون رو در تموم صفحات یه سایت بذارین تنها یه Reffering Domain ایجاد کردین. 

OBL :

(Out Bound Link) به حجم و تعداد لینکای خروجی یه سایت می گن که به طور کامل باتوجه به قدمت یه سایت و تعداد محتوای یه سایت قابل تغییره.

Internal Link :

لینکای داخلی سایته.لینک دهیای داخلی سایت رو شامل میشه. مثلا از مقاله ای که درباره بهینه سازی سایت نوشته شده به صفحه ای که می خواید روی اون سئو انجام شه لینک کنین و لینک سازی هاتون رو طبق همین روال انجام بدین.

External Link :

لینکای خارجی سایته یعنی لینکایی که از خارج از سایت شما به سایت شما داده شده .

Anchor Text :

به تیتر لینک می گن که مهم ترین بخش در لینکی هست که به سایت شما داده می شه. همون قسمت از متنه که اون رو به صفحه هدف لینک می کنیم و با این کار به رباتای گوگل می گیم که این کلمه مربوط همون صفحه هدفه در لینک سازی داخلی و خارجی با به کار گیری Anchor Text تعیین می کنیم صفحه مقصد در چه زمینه ای فعاله  وهمین موضوع اگه به طور درست انجام شه باعث افزایش رتبه صفحه مقصد می شه.

سئو کلاه سفید همیشه بهتره

 

Meta Tag :

به تگای متا می گن. مثلا : کلمات کلیدی که واسه هرمطلب قرار می دید،متا تگا، هدینگ تگا ، تگای h1 تا h6 که در مطالب از اونا استفاده می شه.

Impression:

اندازه دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنته که می تونین آماره دقیقی در وب مستر تولز از اون ببینین. مثلا وقتی که می خواید بدونین یه کلید واژه چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه داره باید  Impressin اون کلید واژه رو بررسی کنین.

Hit: 

به معنی تعداد در خواست (Request) که تو یه صفحه اتفاق می افته: واسه درک کامل این موضوع به این مثال توجه کنین: یه صفحه ای که یه تیتر ، یه عکس و یه متن داره دارای ۳ هیته.

Visitor:

بازدیدکننده یه سایته با یه مثال به توضیح بیشتر می پردازیم: وقتی که یه فرد با یه ip مشخص وارد سایت شه و چندین بار از سایت شما بازدید کنه تنها یه بازدید کننده هستش و این موضوع خیلی راحت قابل تشخیصه.

Visit: 

بازدید از  هر صفحه س و بازدید کنندگان با یه ip رو از همدیگه تفکیک نمی کنه مثلا اگه فردی با یه ip دوبار وارد صفحه ای شه بازدید از اون صفحه دوبار هستش.

Link Bildiung :

به عملیات لینک سازی در سطح وب می گن. که به دو صورت طبیعی و مصنوعی انجام می شه. یعنی میشه گفت به روش ساخت بک لینک ، لینک بیلدینگ می گن.

Content Marketing :

به بازاریابی محتوایی می گن  یعنی از راه تولیدمحتوای خوب و به درد بخور بتونین سئوی سایت خود رو پیشرفت بدید. بروز رسانیای سایت خود رو جزو روال کار بدونین وبه طور همیشگی در زمانای مشخص این کار رو انجام بدین.

Wiki : 

سایتایی که منبع اطلاعات و آموزش هستن که مهم ترین اون ویکی پدیاه  این جور از وب سایتا به دو صورت هستن : 

۱٫وب سایتای ویکی که مردم آنهارا ایجاد می کنن.
۲٫وب سایتای ویکی که مدیر دارن و مدیر سایت آنهارا بوجود میاره.

Web2 :

سایتایی که فقط از راه مردمآپدیت می شه .در لینک سازیای خارجی اهمیت بالاتری داره، از این سایتا می تونین با روشی استفاده کنین مانند انجمن و دایرکتوریا.

HTML :

زبون نشونه گزاری سمت کاربر(Client) هستش که از نظر برنامه نویسی زبون سطح پایینیه.

HTTP :

( Hyper Text Transfer Protocol ) همون بستریه که ما روی اون سایت رو باز می کنیم. واسه ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می شه واقعا انتقال اطلاعات بین سرور و کلاینته.

HTTPS :

همون HTTPه اما به حالت Secure شده که گوگل به طور رسمی اعلام کرده که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می کنه. اینم بگیم به کار گیری اون سرعت سایت رو پائین می آورد.

FTP :

( File Transfer Protocol ) واسه آپلود فایلا در سمت سرور استفاده می شه و هیچ ارتباطی با سئو نداره. نرم افزارای مختلفی واسه انجام این کار هست که مثلا میشه به FileZilla اشاره کرد.

Server Side :

به عملیاتی که سمت سرور انجام میشه سرور ساید می گن مثلا بخش  اطلاعات و فایلا. ذخیره و هرگونه تغییرات در سمت سرور و داخل کدای سایت رو هم شامل می شه.

Client Side :

به عملیاتی که سمت کاربر انجام میشه کلاینت ساید می گن مثلا کامپیوتر شما. 

Java Script :

یه زبون اسکریپت نویسیه ، این زبون از پشتیبانی شده بوسیله همه مرورگرا و سیستم عاملا بوده و بیشتر واسه برنامه نویسی سمت کلاینته. که زبون بسیار قویه. اینم بگیم که زبون Java Script با زبون Java  هیچ ارتباطی ندارن.

Ajax :

تکنولوژی رابطه بین کلاینت و سرور بدون Refresh کردن صفحه س مثلا: در بعضی از سایتا وقتی که میخوایم در صفحه بدون بارگزاری دوباره (Reload) تغییرات رو مشاهده کنیم از Ajax استفاده می کنیم.

CSS :

مخفف کلمه  Cascade Style Sheet به معنی کدایی که ظاهر سایت رو درست می کنه. زبانیه واسه تعریف داکیومنتایی با زبون HTML .  این زبون به کدای HTML میگه که چیجوری رفتار کنه و هم  اینجور به کمک CSS می تونیم سایت خود رو User Friendly کنیم.همه فایلای CSS تو یه بخش جدا در سایت شما Load میشه. کدای CSS به شما این امکان رو میده تا قالب سایت خود رو طراحی کنین همه موارد ریسپانسیو سایت با CSS انجام میشه و از همین روش هم قابل تغییره.

Tittle:

عنوان یه مطلب رو tittle می گن که مهم ترین بخش در سئوی اون مطلب هستش. در عنوان یه مطلب حتما باید کلید واژه اصلی که میخوایم روی اون سئو شیم رو استفاده کنیم ،شک نداشته باشین وجود کلید واژه ما در عنوان مطلب تاثیر خیلی بالایی در سئوی سایت داره.

Text To HTML Ratio :

نسبت متن به کده مثلا اگه دو پاراگراف تو یه صفحه داریم باید دو تگ p در قسمت کدا قرار گرفته باشه. اگه یه حجم بالایی از کدا باشه سایت به مشکل برمیخورد.

Meta Description:

تگ متایی که کاربر نمی بینه اما گوگل می بینه ودرسئو سایت هم خیلی موثره. واسه درک بهتر میشه گفت: در یافته های جستجوی گوگل (SERP) توضیحی که زیر نشانی سایت نشون داده می شه Meta Descriptionه.

Meta Keyword:

متا کیووردا همون کلمات کلیدی هستن، کلمات کلیدی متا که در هر صفحه مشخص کننده کلمات کلیدی مربوط به اون صفحه هستن، برچسبا ، متا تگا ، متا کیووردا همه مانند هم هستن.

Keyword density: 

چگالی کلمه کلیدیه که نسبت استفاده یه کلید واژه تو یه متنه ومیزان معینی هم نداره.

Keyword Staffing:

اندازه معینی نداره اما اگه از حد استانداردی که در الگوریتمای گوگل تعریف شده بیشتر باشه Keyword Staffing ایجاد میشه. واسه درک بهتر میشه گفت به تکرار کردن یه کلمه به طور پیوسته و مصنوعی تو یه متن keyword staffing  می گن. 

Over Optimizition :

بهینه سازی بیشتر از اندازه یه سایت و یا یه کلمه مشخص رو Over Optimizition  می گن. واسه درک بهتر دو مورد رو که ممکنه گوگل به عنوان بهینه سازی بیشتر از اندازه شناسایی کنه رو مثال زدیم:

  • اگه به مقدار زیادی Keyword Staffing کنین و یه کلمه رو به تعداد زیاد تو یه صفحه خاص تکرار کنین، واسه اینکه به گوگل حالی کنین این صفحه واسه این کلمه سئو شده.
  • تولید زیادتر از اندازه لینک واسه یه کلمه خاص به صورت مصنوعی 

Crowler Robot Spider :

روباتای گوگل هستن که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت  ،به سایت شما سر میزنن.  یعنی اگه سایت خود رو روزانه بروز می کنین این رباتا به صورت روزانه به سایت شما سر میزنن و مطالب شما رو میخونن و یا اگه ماهیانه سایت شما بروز می شه این رباتا به صورت ماهیانه به سایت شما سر می زنن. 

Follow Link:

به لینکایی می گن که توانایی دنبال شدن و دیده شدن از راه موتورای جستجو ، یا همون رباتای گوگل رو داره.

NoFollow Link :

لینکایی که NoFollow هستن توانایی دنبال شدن و دیده شدن بوسیله رباتای گوگل رو ندارن.

Site Wide Link :

لینکایی که در تموم صفحات سایت تکرار می شه. مثلا میشه به هدرا ، فوترا و سایت بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یه سایت ندارن.

Page Autority : 

اعتبار یه صفحه بر مبنای سئوی (on page) اون صفحه و لینکایی که به اون صفحه داده شده ، حجم فعالیت در شبکه های اجتماعی و … که واقعا سایت moz.com بیشتر از ۲۰۰ ملاک رو واسه Page Autority و Domain Autority در نظر میگیره.

Page Rank :

رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایتا و صفحات سایتا نسبت می داد، که الان یه ساله که متوقف شده.

Domain Autority :

کل اعتبار پیجای هر وب سایته.

Site Map:

یه فایل XML که راه ارتباطی میان شما و گوگله. در واقع محتوایی رو که در سایت خود دارین به صورت یه فایل XML به گوگل نمایش میده.

Cloacking:

به معنی اینه که گوگل تصویری که از سایت شما می بینه با تصویری که کاربر از سایت شما می بینه فرق داشته باشه. انجام این کار سئوی مشکی هستش و الگوریتمای گوگل جلوی انجام اون رو می گیرن.

GWT:

Google WebMaster Tools یا  Google Search Console ، کنسول گوگل واسه وب مسترانه.  در این کنسول می تونین با گوگل در رابطه باشین و از خدماتی عالی باکیفیت بالا رو از این روش استفاده کنین مثلا چند نمونه رو مثال می زنیم:

  • ثبت سایت شما
  • خطاهایی از سایت که گوگل مشاهده کرده
  • اگه سایت شما هک شه به شما از این روش اطلاع میده
  • حذف و اضافه شدن لینکا
  • بررسی وضعیت نسخه موبایل سایت شما
  • بهبود خوانایی بوسیله دیتا هایلایتر به رباتای گوگل
  • مشاهده وضعیت ایندکس تموم صفحات 
  • سرعت بخشیدن به ایندکس هر صفحه
  • ثبت نقشه گوگل

Google Analytics :

وسیله شمارشگر یا آمارگیر گوگله که به وب مستر تولز وصل شده. واسه درک بهتر از آمار و ارقام این وسیله چند نمونه آمار هارا مثال می زنیم:

  • مقدار بازدید سایت شما از اول شروع فعالیت.
  • مقدار بازدید روزانه سایت شما.
  • مقدار User Online در سایت.
  • کاربرانی که وارد شدن از چه صفحه هایی دیدن کردن.
  • کاربرانی که وارد شدن در چه صفحه هایی بیشتر موندن .
  • کاربرانی که وارد شدن چه صفحه هایی رو زود تر بسته ان.
  • آمار دقیق اینکه کاربران از کجا به سایت شما وارد شدن.

Java Script :

یه زبون اسکریپت نویسی پشتیبانی شده بوسیله تموم مرورگرا و سیستم عامل هاس. بیشتر واسه سمت برنامه نویسی استفاده میشن.

سئو و اهمیت در دسترس بودن همیشگی سایت

Site Speed:

سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو حساب می شه، خصوصا در سال ۲۰۱۸ به این نکته تاکید بیشتری شده، در کل میشه گفت وب سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشه رتبه بالاتری کسب می کنه.

 

سئو در سال ۲۰۱۹ چیجوریه؟

تجربه کاربری در سال ۲۰۱۸ خیلی مهم شد و در ۲۰۱۹ مهم تر هم می شه.

واقعا گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده بندیه. RankBrain ماشینیه که به گوگل کمک می کنه یافته های جست وجو رو دسته بندی کنه. RankBrain چگونگی تعامل کاربر با یافته های جست وجو رو بررسی می کنه و در نتیجه اون رو رده بندی می کنه.

مثلا شما در SERP می ببینن که لینک چهارم عنوان جذابی داره و سریع روی اون کلیک می کنین و وقتی وارد لینک می شید با یه محتوای عالی مواجه می شید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک تک واژه ها می کنین! در نتیجه گوگل جایگاه لینک رو پیشرفت می دهد. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *