دنیای بازیای ویدیویی گستردگی خاص خود رو داره و کمتر پیش اومده که در سایت ما بتونیم از گوشه به گوشه این دنیای خوش رنگ و جذاب واسه تون بگیم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانسا و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به شکلی متفاوت، دنیای بازی رو در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش بیاد در مورد اونا صحبت کنیم. شرکتای بزرگ و کوچیک، آدمایی رو تحت اختیار می گیرن، بازیایی تایید می شن و جنجالای خبری اتفاق می افته. شایعات هر روز در گوشا زمزمه می شه و بعضی به حقیقت می رسه در حالی که بسیاری دیگه کذب محض هستن.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارشای مالی شرکتا می پردازه و نیم نگاهی بر روش مدیریت کمپانیا در صنعت پر زرق و برق بازیای ویدیویی داره. اگه می خواین بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شید، بسته جمع بندی هفته رو تقدیم تون می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسولای شون تنها سوژهای خبری ما نیستن. به دنیای بازی سازان جداگونه سفر می کنیم و از استودیوهای کوچیک شون هم اخباری به اطلاع تون می رسانیم. بازیای موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پستای روزانه نیستن. اگه به دنبال تریلر بازی محبوب تون هستین، شاید در این پست اونا رو پیدا کنین و اگه می خواین بدونین چه بازیایی در هفته پیش رو منتشر می شن، ما به شما میگیم.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، مثل گذشته اخبار مهم رو خیلی سریع به اطلاع تون می رسونیم اما به هر حال یه جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تونه کامل باشه.

در ادامه با سایت ما و جمع بندی هفته همراه باشین.

بخش اول – مقالات هفته

چیجوری کنترلرهای اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ رو به پی سی وصل کنیم؟

پلتفرم پی سی، حالا بهترین دوران خود رو می گذرونه، زمونه ای پر از عناوین انحصاری و مولتی پلتفرم فوق العاده و با کیفیت که وسعت بزرگی از سبکا و ژانرا رو در بر می گیرن.

موفقیت این پلتفرم، که روزی حرف از نابودی اون بود، موجب شده گیمرای بسیاری به مرور از کنسولای خونگی به رایانه های شخصی روی بیارن، هر چند این کاربران می تونن از کیفیت چشمی عالی عناوین پی سی لذت ببرن، اما چگونگی بازی کردن و به خصوص وسیله در دست گرفتن کنترل یه بازی، خصلتیه که یه گیمر نمی تونه خیلی راحت اونو در خود عوض کنه.

اگه هم بخوایم رو راست باشیم، ماوس و کیبورد شاید واسه عناوین اول شخص انتخاب اول و آخر باشه، اما بدیش اینه این ترکیب واسه هر ژانری جوابگو نیس. به کار گیری کیبورد در بازیای پلتفرمر یا فایتینگ می تونه بیشتر سوهان روحی واسه بازیکن باشه تا مایه لذت و آرامش.

به هر حال، کنترلر جزو اون دسته از لوازم الحاقیه که یه پی سی گیمر بهتره در بین لوازم حرفه ای خود داشته باشه. واسه جفت و جور کنترلر، گزینه های زیادی در دسترسه، مانند خرید کنترلرایی که وسعت قیمت بسیار بزرگی رو شامل می شن، اما اگه مالک کنترلر کنسول اکس باکس وان یا پلی استیشن ۴ هستین به چه دلیل باید خرج اضافی کنین؟ با یه سری ترفند فوق العاده ساده و ابتدایی، می تونین از گیم پد کنسول خود، واسه رایانه های شخصی هم استفاده کنین.

واسه مطالعه کامل مقاله کلیک کنین

میراث یه قاتل؛ چیجوری اساسینا تاج فرمانروایی شاهزاده پارسی رو ربودند؟

اساسینا قرار بود در اول از شاهزاده پارسی حفاظت کنن؛ اما تاج فرمون روایتی اونو دزدیدن. اگه یکی از طرفداران داستانای شرقی و پادشاهان پارسی باشین، شاید با روند تکامل و تغییر فرنچایز Prince of Persia و نسخه جانبی کنسل شده اون آشنایی کامل دارین. بازی Prince of Persia: Assassin در اول قرار بود به عنوان اسپین آفی واسه نسخه Sands of Time عرضه شه و یوبیسافت مونترال، در سالای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴، مسئولیت ساخت اونو رو دوش داشت.

PoP: Assassin قرار بود ضمن دنبال کردن هدف فرنچایز شاهزاده پارسی، گیمر رو در نقش کاراکتری مجهز به امکانات عجیب و غریب واسه بالا رفتن از ساختمانا و بنایا بذاره که در کنار شخصیتی دیگه که به وسیله هوش مصنوعی هدایت می شه، خیابونای اورشلیم رو زیر پا می گذاشت.

این ترکیب نامانوس داستانی، نوید موفقیت می داد و از همین جهت، بعد از چراغ سبز یوبی سافت، به فرنچایزی جداگونه تبدیل شد. از همون روز به بعد، Assassin’s Creed با سبک مهیج ماجرایی و جهان باز خود، به موفقیت خیره کننده رسید و حالا به فروشی بیشتر از ۷۰ میلیون واحد رسیده.

انگار یوبی سافت با تبدیل فضای الهی و شرقی PoP به دنیای پر قتل و خونریزی اساسینز کرید، سقوط شاهزاده رو تضمین کرد. پارتیس دسیلتس، کارگردان هنری بازی در سال ۲۰۱۲ به مجله Edge گفت: «مشکل اینجاس که یه شاهزاده، شخصیتی مناسب واسه این داستان نیس. یه شاهزاده کسیه که می خواد پادشاه شه».

واسه مطالعه کامل مقاله کلیک کنین

پیش نمایش بازی XCOM 2؛ نوستالژی زنده

ساخت دنباله واسه آثار موفق، همیشه چیزی خطر پذیر بوده و تولیدکنندگان به واسطه انتظارات بالا، کار بسیار سختی رو پیش رو دارن. حالا، تصور کنین استودیویی قصد بازیابی یه عنوان قدیمی رو داره؛ اثری که در دفترچه خاطرات خیلی از بازیکنان نقش بسته و به نوستالژی اونا بدل شده.

با این وجود، سازندگان مختلفی رو در طول عمر صنعت سرگرمی میشه مثال زد که جواب خطر پذیری خود رو گرفته و با موفقیت این راه بسیار باریک رو گذروندن. Firaxis Games، سازنده مشهور عنوان اعتیاد آور Civilization، مثل این استودیوهاست که پس از یازده سال سری محبوب و فراموش شده XCOM رو دوباره بر سر زبانا انداخت.

اکس کام واسه اولین بار در سال ۱۹۹۴ و با نام UFO: Enemy Unknown [در آمریکا به اسم X-COM: UFO Defense میشناختنش] پا به میدون بازیای ویدیویی گذاشت. بازی تونست با گیم پلی اعتیاد آور خود به یکی از بهترین روشای هدف دار رایانه های شخصی تبدیل گشته و راه رو واسه ساخت قسمتای بعدی خود صاف کنه.

بخاطر این تماشاگر پنج عنوان دیگه از سری یاد شده در سالای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ بودیم که هیچ کدوم نتونستن موفقیتای جد خود رو تکرار کنن. با منحل شدن Mythos Games، استودیوی سازنده، ساخت قسمتای بعدی هم در هاله ای از ابهام فرو رفت.

سال ۲۰۰۸، استودیوی فیراکسیس عزمشو جزم کرد تا ریمیکی واسه سری ساخته و به انتظار یه دهه ای هوادارن واسه مقابله با بیگانگان پایان بده. اینجوری، عنوانی با نام XCOM: Enemy Unknown در ۲۰۱۲ منتشر شد و تونست علاوه بر کسب جوایز بسیار، با استقبال گیمرها هم مواجه شه.

حالا حدود سه سال از ساخت XCOM 2 میگذره و سازندگان می خوان تا با عرضه بازی، طیف گسترده تری از مصرف کنندگان رو جذب کنن.

واسه مطالعه کامل مقاله کلیک کنین

بخش دوم – اخبار هفته

تحلیل کنندگان می گن فروش Rise of the Tomb Raider روی پلی استیشن ۴ خیلی کم میشه

Rise of the Tomb Raider نوامبر سال گذشته به صورت انحصاری واسه اکس باکس وان منتشر شد و مورد استقبال فراوون قرار گرفت و حتی گزارشای پایان سال مایکروسافت نشون میده که آخرین ساخته استودیو Crystal Dynamics موفق شده تا بیشتر از یه میلیون نسخه فروش داشته باشه.

با این حال، Rise of the Tomb Raider واسه همیشه در انحصار اکس باکس وان باقی نمی مونه و تا چند روز دیگه، ۸ بهمن، واسه پی سی هم منتشر می شه. بسته های الحاقی این بازی هم کم کم، محتوای بیشتر و جدیدتری به بازی اضافه می کنن. اما کاربران کنسول پلی استیشن ۴، دست کم باید تا پاییز سال جاری میلادی منتظر بمونن.

انتشار بازی در پاییز سال ۲۰۱۶، یعنی یه سال تاخیر و گذشت این همه زمان، شاید اشتیاق رو در میان کاربران خواهد کشت و اگه کسی مایل به تجربه بازی بوده باشه، شاید طوری اونو روی پی سی یا اکس باکس وان بازی کرده و کمتر پیش میاد که کسی یه سال به انتظار بازی بشینه.

مایکل پکتر از Wedbush Securities و دیوید کول از DFC Intelligence، تازگیا در گزارشا و تحلیلای گذشته خود در مورد فروش Rise of the Tomb Riader روی پی سی تاکید داشتن و نظر خود رو به شکل مقاله ای، روی سایت گاماسوترا منتشر ساختن.

پکتر میگه، انتظار دراز مدت یه ساله دلیل کاهش ۴۰ درصدی فروش این بازی روی پلی استیشن ۴ می شه. از طرف دیگه، دیوید کول میگه، همکاری اسکوئر انیکس با مایکروسافت به ضرر ژاپنیا تموم می شه و سرمایه خیلی از کف اسکوئر انیکس میره.

پلی استیشن ۴، کنسول پیشرو بازاره و طبیعتا بیشتر بازیای چند پلتفرمی، فروش بیشتری روی پلی استیشن ۴ دارن. کول میگه، هر چقدر هم که اسکوئر انیکس سر این قرارداد از مایکروسافت گرفته باشه، بازم به اندازه فروش بازی روی پلی استیشن ۴ نیس و تصمیم ناشرین اشتباه بوده.

کول میگه اگه اسکوئر انیکس Rise of the Tomb Raider رو همون پاییز ۲۰۱۵ منتشر می کرد، درآمدی برابر ۱۵۰ میلیون دلار بدست میاد و از طرف دیگه، هر دو تحلیلگر فکر می کنن که مایکروسافت طی این قرارداد، در آخر ۴۰ میلیون دلار هزینه کرده.

لیست جدید بازیای راه یافته از اکس باکس ۳۶۰ به اکس باکس وان؛ ویچر ۲ رو رایگان تجربه کنین

به جرئت میشه اعلام خبر اجرای بازیای اکس باکس ۳۶۰ روی اکس باکس وان رو یکی از بمبای خبری نمایشگاه E3 سال گذشته نامید. حالا، مایکروسافت لیست عناوین جدیدی که از ویژگی یاد شده پشتیبانی می کنن رو منتشر کرده.

براساس این لیست، ۱۰ بازی از امروز به واسطه توانایی مورد بحث واسه اکس باکس وان عرضه می شن که در بین اونا میشه به Counter-Strike Global Offensive و The Witcher 2: Assassins of Kings اشاره کرد. نکته قابل توجه، رایگان بودن ویچر ۲ تا تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن) است.

یعنی، دارندگان آخرین نسل اکس باکس، می تونن بازی رو دانلود کرده و بدون پرداخت هزینه ای تا زمان گفته شده اونو تجربه کنن. با اضافه شدن این عناوین، تعداد بازیایی که از Backwards-Compatible پشتیبانی می کنن به عدد ۱۳۰ رسید.

علاوه بر این، براساس نظرپرسی که مایکروسافت در گذشته انجام داده بود، کال آو دیوتی: بلک آپس ۲ بیشترین رای رو واسه پشتیبانی از توانایی یاد شده و منتشر کردن روی اکس باکس وان گرفت. در رتبه های بعدی هم عناوین اسکایریم، Red Dead Redemption و کال آو دیوتی مدرن وارفیر ۲ قرار داشتن. در ادامه می تونین لیست بازیای اضافه شده رو ببینین:

  • Aegis Wing
  • Age of Booty
  • Counter-Strike Global Offensive
  • Jeremy McGrath's Offroad
  • Sam & Max Save the World
  • Skullgirls
  • Small Arms
  • Soulcalibur
  • Space Giraffe
  • The Witcher 2: Assassins of Kings

مایکروسافت از برگزاری همایش جدید اکس باکس در ماه اسفند خبر داد

انگار مایکروسافت می خواد در ماه اسفند و در شهر سان فرانسیسکو، همایشی جدید برگزار کنه و آخرین اخبار اکس باکس رو با طرفداران خود در میان بزاره. طبق گزارش سایت NeoWin، آدمایی که به محل برگزاری این همایش مراجعه کنن قادر به تجربه جدیدترین عناوین در دست کار واسه دو پلتفرم ویندوز ۱۰ و اکس باکس وان هستن.

فیل اسپنسر، مدیر دوست داشتنی برند اکس باکس، قراره که در همایش مورد بحث به سخنرانی بپردازه و این بدون معناست که شاید تماشاگر کنفرانس خبری جدیدی از طرف مایکروسافت هستیم.

سخنان گذشته فیل اسپنسر و بقیه کارکنان مایکروسافت درباره عناوین انحصاری فصل بهار و پاییز، مدت هاست که امید رو در دل طرفداران کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان زنده کرده و با برگزاری این همایش، میشه امیدوار بود که عناوین بیشتری هم معرفی شده و به نمایش دربیایند. در همین حال، آپدیتای گذشته Preview اکس باکس وان هم به بحث داغی تبدیل شدن و شاید اخباری در این رابطه هم بشنویم.

همایش جدید مایکروسافت، محوریت بیشتری روی پلتفرم اکس باکس وان داره و بعید انگار تماشاگر خبر خیلی با ارزشی درباره پلتفرم پی سی باشیم. بزرگان مایکروسافت در چند وقت از علاقه شون به گسترش دادن دوباره فعالیتای خود در گیمینگ ویندوز صحبت کردن و عرضه دو بازی Rise of the Tomb Raider و Gears of War: Ultimate Edition می تونه شروعی جذاب بر این روند باشه؛ اما با این حال تا تحقق واقعی این هدف زمان زیادی باقی مونده.

اولین هتل مخصوص گیمرها در آمستردام هلند راه اندازی شد

تصور کنین در هتلی اتاق رزرو کردین که هر گوشه اون یه کنسول بازی قرار گرفته، لابی اون پر باشه از کنسولای دستی و حتی یه کتابخونه کوچیک و مخصوص از کمیک بوکا داشته باشه. رویایی نیس؟ اگه روزی، مسیرتون از آمستردام هلند می گذشت، حتما به هتل Arcade سر بزنین تا این رویا محقق شه.

هفته گذشته، هتل Arcade در شهر آمستردام هلند گشایش شد تا تماشاگر گشایش اولین هتل اختصاصی گیمرها در سراسر جهان باشیم. این اقامتگاه در فاصله ای تقریبا قابل قبول به مرکز شلوغیای آمستردام قرار گرفته و جایگاهی مناسب واسه استراحت و تامین آسایشه.

همه اتاقای این هتل مجهز به کنسولای قدیمی و بازیای شون هستن که واسه به کار گیری اونا نیاز به پرداخت مبلغ اضافه ای نیس. در سرتاسر لابی اونم کنسولای دستی قرار گرفته تا مراجعه کنندگان به صورت چند نفره به انجام بازی بپردازند.

در بخش لابی چندین کنسول بازی دیگه هم قرار گرفته تا به نوبت، مسافران خود رو سرگرم کنن. اگه هم عاشق کمیک بوکای DC هستن، می تونن سری به کتابخونه اون بزنن.

دنیل سلمانوویچ میگه قبل از این، هتل نامبرده یه مکان عادی و هتلی خانوادگی بود اما اونو بازطراحی کرده تا کسائی که عاشق بازیای ویدیویی هستن رو به طرف خود جلب کرده و حس خوبی به مسافرین منتقل کنه.

اطلاعات بیشتر در مورد این هتل عجیب رو می تونین از راه سایت اون بخونین.

انتشار عنوان Destiny 2 با تاخیر مواجه شد [شایعه]

۲۰۰۷ سال تلخی واسه طرفداران سری هیلو بود؛ وقتی که بانجی، خالق بازی، عزمشو جزم کرد تا میراث خود رو رها کرده و به ساخت عنوان جدیدی مشغول شه. بخاطر این، این استودیو در سال ۲۰۱۴ پروژه جدیدش با نام Destiny رو منتشر کرد.

با وجود نمایشای جذاب، بازی نتونست در زمان عرضه اون طور که شایسته بود ظاهر شه و سازنده با ساخت بسته های الحاقی جور واجور تلاش کرد تا ضعفای اونو بپوشونه. جبران اشتباهات و به روز رسانیای جورواجور، همه نوید ساخت ادامه ای موفق تر می دادن. اما به نظر می رسه واسه تجربه قسمت دوم دستینی باید زمان بیشتری رو صبر کنیم.

براساس گزارشات سایت کوتاکو، دستینی ۲ با تاخیر مواجه شده و طبق برنامه ریزی قبلی در سپتامبر سال جاری (شهریور – مهر ۹۵) منتشر نمی شه. دلیل اصلی این، ساخت محتوای بیشتر واسه قسمت اول و گسترش بیشتر از قبل دنیای اون هستش.

بانجی تا الان در کنار بروز رسانیای جورواجور و اضافه کردن ویژگیای جدید به بازی، سه بسته الحاقی واسه عنوان یاد شده عرضه کرده که به ترتیب House of Wolves ،The Dark Below و The Taken King نام دارن. واسه اطلاعات بیشتر، بسته الحاقی The Taken King موفق شد تا در روز ابتدایی عرضه خود رکورد دانلود در تاریخ برند پلی استیشن رو بشکنه.

ساخت ادامه دستینی در نوامبر ۲۰۱۴ تایید شد. علاوه بر این، قبل از معرفی رسمی بازی گزارشاتی به دست رسید که نشون می داد استودیو مورد بحث می خواد پروژه جدیدش رو به صورت چند قسمتی عرضه کنه. خود بانجی هم در گذشته اقرار داشت، دستینی یه پروژه ده ساله بوده و در دراز مدت از اون پشتیبانی می کنه.

نویسنده سری بازی Dragon Age بعد از ۱۷ سال از Bioware جدا شد

دیوید گیدر، نویسنده سری بازی Dragon Age، تازگیا اعلام کرده که از این پس از استودیوی Bioware جدا می شه. گیدر روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت که: «بدیش اینه باید اعلام کنم که با گذشت ۱۷ سال، به آخرین روز فعالیت ام در Bioware رسیدم. دلم واسه همکارانم تنگ می شه و براشون آرزوی موفقیت می کنم».

ایشون هیچ دلیلی واسه کار خود اعلام نکرده اما همکاران و طرفداران ایشون، به صورت گسترده در شبکه اجتماعی توییتر از اون تشکر و براش آرزوی موفقیت کردن.

گیدر نقشی کلیدی در Bioware اجرا می کرد و جهان عالی سری بازی دراگون ایج رو واسه این استودیوی خوش نام ساخت. ایشون علاوه بر بازیای ویدیویی، مسئولیت نوشتن رمان و کمیکای دراگون ایج رو هم رو دوش داشته.

سال گذشته، گیدر اعلام کرد که از تیم دراگون ایج جدا شده و به تیم یکی از پروژه های جدید Bioware می رسه. با اینکه هنوز از این پروژه جدید رونمایی نشده، اما میشه حدس زد که گیدر در این مدت، مسئولیت پایه گذاری خطی مشی عنوان مورد بحث رو در دستور کار خود داشته.

هنوز مشخص نیس که Bioware کدوم یکی از کارکنان خود رو جانشین گیدر می کنه. تنها میشه احتمال داد که Drew Kapyshyn، نویسنده کارکشته بازیای ویدیویی که چند سال پیش دوباره به Bioware ملحق شد، جانشین ایشون شه. در هر حال، دیوید گیدر شخصیتی مهم در صنعت بازیای ویدیویی به حساب می رفت و تنها میشه واسه ایشون، آرزوی خوشبختی کرد.

نسخه جدید Paper Mario شاید واسه کنسول Wii U عرضه می شه

طبق گفته یکی از خبرنگاران نزدیک به شرکت نینتندو با نام امیلی راجرز، ۵ منبع جور واجور تایید کردن که استودیوی Intelligent Systems، سازنده سری بازیای Fire Emblem و Advance Wars، در حال ساخت نسخه ای جدید از Paper Mario واسه پلتفرم Wii U نینتندوه.

راجرز این خبر رو در توییتر خود انتشار کرده و تایید کرده بازی مورد بحث، الان در مرحله تست و برطرف سازی مشکلات احتمالی هست.

استودیوی Intelligent Systems قبل از این وظیفه ساخت ۴ نسخه جور واجور از پیپر ماریو رو روی رو روی چهار پلتفرم جور واجور N64، گیم کیوب، Wii و ۳DS برعهده گرفته و بیشتر اونا هم با استقبال خوب مخاطبان و منتقدین مواجه شدن. با این حال، نسخه آخر بازی که روی پلتفرم دستی ۳DS عرضه شد، خیلی باب میل منتقدین قرار نگرفت.

باید توجه داشت که این خبر هنوز به صورت رسمی از طرف نینتندو تایید نشده و استودیوی سازنده هم واکنشی به اون نشون نداده. اما در هر صورت، عرضه نسخه ای جدید از پیپر ماریو روی کنسول Wii U، چیزی حتمی به نظر می رسید و شاید نینتندو در آخر به ساخت اون چراغ سبز نشون داده باشه. باید منتظر موند و دید که پیپر ماریو می تونه به فروش نه خیلی باحال Wii U کمکی کنه یا خیر.

فروش هفتگی کنسولا در ژاپن؛ اکس باکس وان تنها ۹۹ دستگاه فروخت

با وجود نبود موفقیت اکس باکس ۳۶۰ در سرزمین آفتاب، مایکروسافت حساب خاصی واسه به دست آوردن دل ژاپنیا با کنسول نسل هشتمی خود باز کرده بود. اما در همون هفته های ابتدایی تماشاگر استقبال ضعیف مردم این کشور از اکس باکس وان بودیم و منتشر کردن عناوین جورواجور هم تغییری ایجاد نکرد.

حالا، با در نظر گرفتن گزارشات منتشر شده از طرف Media Create، تعداد دستگاه فروخته شده کنسول مورد بحث در ژاپن به کمترین اندازه خود رسید. این آمار، نشون میده اکس باکس وان از بازه ۱۱ تا ۱۷ ژانویه (۲۱ تا ۲۷ دی) تنها ۹۹ دستگاه فروخته.

در اول نسل قبل، مایکروسافت با ساخت عناوین ژاپنی پسند، تلاش داشت تا فروش بیشتری واسه اکس باکس ۳۶۰ در کشور یاد شده جفت و جور کنه. اینجوری، قرار دادی با خالق سری فاینال فانتزی بست و اونا دو عنوان Blue Dragon و Lost Odyssey رو واسه کنسول نسل هفتم مایکروسافت ساختن.

این ترفند، موفقیت نسبی واسه اکس باکس ۳۶۰ در اول راه به همراه داشت؛ اما کاهش استقبال چشم بادمیا در ادامه، کنسول مایکروسافت رو به یه شکست خورده در ژاپن تبدیل کرد. هم اینکه، می تونین لیست پر فروش ترین کنسولای هفته گذشته این منطقه رو در زیر ببینین:

  1. New Nintendo 3DS XL – فروش: ۳۰٫۱۷۲
  2. PlayStation 4 – فروش:۲۵٫۵۹۲
  3. PlayStation Vita – فروش: ۱۸٫۲۰۲
  4. Wii U – فروش: ۱۵٫۳۹۸
  5. New Nintendo 3DS – فروش: ۶٫۲۴۱
  6. Nintendo 3DS – فروش: ۴٫۷۹۷
  7. PlayStation 3 – فروش: ۱٫۹۳۹
  8. Nintendo 3DS XL – فروش: ۱٫۱۶۲

در تریلر جدید FarCry: Primal با شخصیت اصلی بازی بیشتر آشنا شید [تماشا کنین]

نسخه جدید بازی FarCry که قراره با عنوان Primal تا چند ماه دیگه عرضه شه، داستان این سری بازی رو به زمان قبل تاریخ میبره؛ یعنی وقتی که آدم، هنوز ظهور تمدن رو به چشم ندیده بود و حیوانات بزرگ بر طبیعت فرمانروایی می کردن.

شرکت یوبی سافت تازگیا تریلری جدید از بازی منتشر کرده که ما رو بیشتر با «تاکار»، شخصیت اصلی بازی، آشنا می کنه. تاکار یکی از اعضای گروه Wenja، شکارچیان منطقه Oros در محیط بازی، است؛ گروهی که تعداد خیلی از اعضای اون باقی نمونده و در حال نابودیه. خطرات زیادی در دنیای بی رحم فارکرای در کمینه و قبلیه Udam یکی از مهم ترین اونا هستش.

وظیفه تاکار اینه که با شکست دادن حیوانات وحشی Oros، مانند ماموتا و ببرهای دندون خنجری، اونا رو اهلی کرده و در کنار بقیه اعضای باقی مونده Wenja به مقابله با قبیله Udam بشتابد. تریلر جدیدی که یوبی سافت با محوریت تاکار منتشر کرده، در پایین میشه دید:

اما علاوه بر تریلر تاکار، یوبی سافت ویدیوی دیگری از روند پشت صحنه ساخت بازی منتشر کرده و توضیحاتی درباره چگونگی پیشرفت Primal ارائه داده. کارکنان یوبی سافت مونترال توضیح میدن که در طول گیم پلی، تاکار به کشف محیط وسیع Oros و نجات جون اعضای باقی مونده قبیله Wenja می پردازه. مثل همیشه فارکرای هم، شخصیتای عجیب و غریبی در داستان هستن که امکانات لازم تاکار رو جفت و جور می کنن.

در ویدیوی دوم ، میشه تماشاگر توضیحاتی درباره زبون مورد استفاده در بازی بود. یوبی سافت با دو تن از پروفسورهای دانشگاه کنتاکی در رابطه بوده تا گونه ای جدید از زبون هند و اروپایی واسه بازی تدارک بینن. این تریلر رو هم می تونین در پایین ببینین:

فارکرای: پرایمال قراره که در تاریخ ۲۳ فوریه (۴ اسفند) واسه دو پلتفرم پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان عرضه شه؛ نسخه پی سی بازی با کمی تاخیر و در تاریخ ۱۱ اسفند منتشر می شه. سیستم مورد احتیاجی پیشنهادی واسه اجرای نسخه پی سی بازی هم در این لینک میشه دید.

سیستم لازم واسه اجرای Tom Clancy's: The Division اعلام شد

شرکت یوبی سافت، مهارت خاصی در تولید تریلرها و نمایشای اعجاب انگیز داره؛ همونطور که در E3 سال ۲۰۱۳ هم دیدیم، نمایش خیره کننده Tom Clancy's The Division نوید گرافیکی بالاتر از بازیای ویدیویی امروزی رو می داد اما هرچه به عرضه بازی نزدیک تر شدیم، کیفیت چشمی بازی هم کم شد.

با این حال، افکتای زیاد مورد استفاده قرار گرفته در The Division، این بازی رو به یکی چشم نوازترین عناوین چند سال گذشته تبدیل کرده، در واقع بازی با اینکه با افت گرافیکی زیادی همراه بوده اما هم اونقدر یکی از مدعیان بخش خود هستش.

گرافیک مثال زدنی The Division، ممکنه نگرانی خیلی از کاربران پی سی رو برانگیزد و باعث شه که اونا از خود سوال کنن سخت افزارشان توانایی اجرای بازی جدید شرکت فرانسوی یوبیسافت رو داره یا خیر. یوبی سافت تازگیا سیستم لازم واسه اجرای آخرین بازی کامل کلنسی رو منتشر کرده و با در نظر گرفتن اون، خیلی از کاربران ممکنه به مشکل بربخورند؛ چون که سخت افزار لازم، فاصله ای قابل توجه با بقیه بازیای امروزی داره.

دست کم سیستم لازم:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸٫۱، ویندوز ۱۰ (۶۴ بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i5-2400 | AMD FX-6100
  • حافظه رم: ۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 560 | AMD Radeon HD 7770 (مجهز به دو گیگابایت حافظه مجازی)
  • دایرکت اکس: ورژن ۱۱
  • فضای هارد دیسک: ۴۰ گیگابایت
  • اینترنت: ۲۵۶ کیلوبایت بر ثانیه

سیستم لازم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸٫۱، ویندوز ۱۰ (۶۴ بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i7-3770 | AMD FX-8350
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForece GTX 970 | AMD Radeon R9 290
  • فضای هارد دیسک: ۴۰ گیگابایت
  • اینترنت: ۵۱۲ کیلوبایت بر ثانیه

بازی The Division قراره که از روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) در فاز بتا قرار گیرد و روی هر سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و پی سی در دسترس میشه. فاز بتا ۴ روز ادامه پیدا میکنه و واسه دانلود دیتای ۲۶ گیگابایتی اون، از دو روز قبل فرصت دارین. The Division در تاریخ ۱۸ اسفندماه در اختیار کاربران سه پلتفرم اصلی قرار میگیره.

مثل ساز رانندگی Assetto Corsa اردیبهشت ماه واسه کنسولای نسل هشتم عرضه می شه

استودیوی Konus Simulazioni تازگیا اعلام کرده که بازی مثل ساز رانندگی Assetto Corsa، که قبل از این روی پلتفرم پی سی عرضه شده بود، بزودی واسه کنسولای نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ هم منتشر می شه.

همونجوریکه استودیوی سازنده هم اعلام کرده، Assetto Corsa علاوه بر محتویات قبلی خود، محتویات جدیدی هم روی دو کنسول نامبرده داره. در کل، بیشتر از ۹۰ اتومبیل گرون در بازی مثل سازی شده که از جمله اونا میشه به Team Lotus 98T، پاگانی زوندا، Ferrari LaFerrari و Mercedes C9 اشاره کرد.

در همین حال، بیشتر از ۲۰ پیست مسابقه جور واجور، براساس نمونه های واقعی اونا ساخته و در بازی قرار داده شدن. پیستای مشهوری چون Silverstone Circuit ،Circuit de Spa-Francorchamps ،Autodromo Nazinonale Monza و هم Nurburgring، از جمله این پیستا هستن.

علاوه بر بخش تک نفره، بخش چندنفره هم در بازی هست و میشه از راه چالشا و مسابقات جور واجور، به رقابت با دوستان و بقیه گیمرها پرداخت. در آخر، بازی سمیلاتور Assetto Corsa قراره که ۲۱ آپریل (۲ اردیبهشت) واسه کنسولای نسل هشتم سونی و مایکروسافت عرضه شه.

خالقین مکس پین آماده ساخت بازی بعدی خود می شن

آخرین ساخته استودیو Remedy، کوانتوم بریک، یه چند وقت پیش وارد مرحله رفع اشکال و پاکسازی از باگا شد. این بدون معناست که سم لیک، به عنوان نویسنده اصلی این اثر، حالا می تونه با فراغ بال به فکر نوشتن بازی بعدی خود باشه.

شاید Alan Wake 2 خیلی دور از انتظار نباشه. این شرکت تازگیا اقدام به استخدام نیروهای جدید کرده و جالبه بدونین که رمدی به دنبال چند نفر نیس، بلکه می خواد یه تیم کامل بسازه. از برنامه نویس گرفته تا طراح تکنیکی، همه در تیم جدید رمدی جای دارن.

در اعلامیه شرکت اومده که نیروهای جدید به رمدی می پیوندن تا روی پروژه بزرگ جدیدی کار کنن. این پروژه جدید Quantum Break نیس و با در نظر گرفتن اینکه سم لیک قبل از اینم شروع ساخت آلن ویک ۲ رو تایید کرده بود، هیچ بعید نیس که پروژه وارد فاز جدی شده باشه.

استودیو Remedy و سم لیک به دلیل داستان سرایی عالی که در عناوین خود داشتن محبوبیت بالایی دارن. دو نسخه ابتدایی مکس پین از شاهکارهای بی بدیل این استودیو و داستان نویس اون، سم لیکه. با اینکه آلن ویک به اندازه مکس پین مورد استقبال واقع نشد اما میشه امید داشت که با ساخت شماره دوم، بشه دوباره پا به دنیای وهم انگیز آقای نویسنده گذاشت.

نظرسنجی جدید گیم استاپ نشون از عرضه کنسول بعدی نینتندو طی ۱۲ ماه آینده داره

طبق نظرسنجی و برآورد جدید سایت و فروشگاه گیم استاپ، کنسول جدید نینتندو با نام رمز NX، طی ۱۲ ماه آینده عرضه می شه. یعنی بین ژانویه ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷٫

در این نظرسنجی عمومی اومده که «چقدر احتمال داره که این دستگاه(ها) رو طی ۱۲ ماه آینده بخرین؟» و در قسمتی دیگه، نام Nintendo NX، اچ تی سی وایو، پلی استیشن ایشون آر، آکیلس ریفت و Gear VR سامسونگ اومده. در مورد همه هدستای واقعیت مجازی نام برده این حقیقت رو میدونیم که همه یا عرضه شدن یا قراره در نیم سال اول ۲۰۱۶ عرضه شن.

نکته قابل توجه دیگه اینه که به چه دلیل Nintendo NX در کنار هدستای واقعیت مجازی قرار گرفته؟ این کنسول ارتباطی مستقیم با تکنولوژی ایشون آر داره؟ و نکته دوم اینکه به چه دلیل در نظرسنجی به «۱۲ ماه آینده» اشاره شده؟

نکته مبرهن دیگه در مورد NX، رونمایی از اون طی سال ۲۰۱۶ه. در واقع نینتندو بارها این مسئله رو تایید کرده که کنسول نامبرده در تاریخی نامعلوم طی سال ۲۰۱۶ (شاید در مراسم E3) معرفی می شه اما عرضه کنسول چند ماه پس از معرفی، از طرف نینتندو کمی عجیب به نظر می رسه.

شایعات دیگری هم تازگیا به عرضه محصول طی دو نوبت اشاره داره. می گن که بخش همراه یا دستی NX طی ۲۰۱۶ و قسمتی که مربوط به کنسول خونگی می شه هم طی سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می شه. در واقع، NX دو کنسول میشه که هم در خونه و هم در بیرون از خونه می تونه شما رو سرگرم سازه.

با این حال بازار شایعات Nintendo NX بسیار داغه و هر بار نکات جدیدی در مورد اون می شنویم و انتظار واسه معرفی اون بیشتر از قبل سخت می شه.

مدیر عامل الکترونیک آرتز: دلمون نمی خواد به عنوان «شرکت طمع کار» صنعت بازی شناخته شیم

کسب مقام «بدترین شرکت سال از دیدگاه مردم» اونم در دو سال پشت سر هم، شرایط سختی واسه الکترونیک آرتز درست کرد و مدیران این شرکت رو مجبور کرد که تا حدی به وضعیت کاری و سیاستای عادی خود سروسامون بدن. اندرو ویلسون، مدیر عامل الکترونیک آرتز که با ورود خود، تکونی اساسی به این شرکت داد، تازگیا سخنان جالبی مطرح کرده.

ویلسون درزمان کنفرانس B.C. Tech Summit هفته گذشته، صحنه رو در اختیار گرفت و به حضار خیال راحت داد که الکترونیک آرتز نمی خواد به عنوان «شرکت طمع کار» صنعت بازیای ویدیویی شناخته شه. به نظر ایشون، الکترونیک آرتز به عنوان ناشری شناخته می شه که فقط به دنبال پول مردمه و به چیز دیگری اهمیت نمی ده.

اما ویلسون میگه که اونا اینجور اهدافی ندارن؛ البته ایشون توضیح بیشتری درباره اهداف خود و کارمندان اش ارائه نداده. ایشون

Categories:فناوری
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *