پایان نامه رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملیاتی با عملکرد مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران: دیدگاه مبتنی بر منابع

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه آموزشی مدیریت بازرگانی
پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت مالی
عنوان:
رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملیاتی با عملکرد مالی در شرکتهای پذیرفته شده در
بورس اوراق بهادار تهران: دیدگاه مبتنی بر منابع
استاد راهنما:
دکتر مهدی همایون فر
بهمن 1393
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
1-5-1- فرضیه های اصلی تحقیق. 7
1-5-2- فرضیه های فرعی تحقیق. 8
1-7- تعریف واژه ها و اصطلاحات. 8
2-2-1- رویکردهای مختلف ارزیابی عملکرد. 12
2-2-2- مدلهای ارزیابی عملكرد. 13
2-2-2-1- مدلهای حسابداری ارزیابی عملكرد. 13
2-2-2-2- مدلهای اقتصادی ارزیابی عملكرد. 14
2-2-3- نسبتهای مختلف مورد استفاده در ارزیابی شرکتها. 15
2-2-3-1-2- شاخص های سنتی اندازه گیری نقدینگی. 16
2-2-3-1-3- شاخص های نوین اندازه گیری نقدینگی. 17
2-2-3-1-3-1- شاخص فراگیر نقدینگی. 17
2-2-3-1-3-2- شاخص دوره تبدیل وجه نقد. 17
2-2-3-1-3-3- شاخص مانده نقدی خالص. 17
2-2-3-4- نسبتهای سرمایهگذاری. 19
2-2-3-6-2- نسبت بدهی بلند مدت به حقوق صاحبان سهام. 21
2-2-4-1- نرخ بازده دارایی ها. 24
2-2-4-2- ایرادات وارد بر نرخ بازده دارائیها. 25
2-2-5- بازده حقوق صاحبان سهام. 29
2-2-5-1- نسبت ارزش دفتری به قیمت بازار. 31
2-2-5-3- شاخصهای كلان اقتصادی. 32
2-2-5-3-3- نرخ رشد نقدینگی. 34
2-4-1- اهمیت قابلیت بازاریابی در شرکت. 41
2-4-2- دسته بندی قابلیت بازاریابی. 41
2-4-3- مدل بلوغ فرایندهای بازاریابی. 43
2-4-4- اصول بنیادین مدل بلوغ فرایندی. 43
2-4-5- قابلیت های تخصصی شده بازاریابی. 45
2-4-6- قابلیت های معماری بازاریابی. 45
2-4-7- ارتباط بین قابلیت های معماری و تخصصی شده بازاریابی با عملکرد بازار. 46
3-4- روش نمونه گیری و اندازه نمونه. 54
3-5- ابزار گردآوری داده ها. 54
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها. 55
3-9- روش آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها. 56
3-10- ماهیت و منابع داده ها برای تحلیل اقتصاد سنجی. 57
4-2-1- توصیف آماری متغیرهای تحقیق. 60
4-3-2- آزمونهای چاو و هاسمن. 61
5-2- چکیده ای از ماهیت و تحلیل های پژوهش. 68
5-3- نتایج حاصل از آزمون فرضیه. 68
5-4- مقایسه نتایج آزمون فرضیه با نتایج پیشین. 70
5-6-1- پیشنهادهایی برگرفته از یافته های پژوهش. 71
5-6-2- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی. 71
فهرست جداول
جدول4-1- توصیف آماری متغیرهای تحقیق. 60
جدول4-3- آزمون های چاو و هاسمن. 61
جدول4-4- بررسی زیر فرض اول فرضیه اول. 62
جدول4-5- بررسی زیر فرض دوم فرضیه اول. 63
جدول4-6- بررسی زیر فرض اول فرضیه دوم. 64
جدول4-7- بررسی زیر فرض دوم فرضیه دوم. 65
چکیده
دیدگاه مبتنی بر منابع شركت (RBV) عملكرد مالی برتر را به منابع سازمانی و تواناییها نسبت میدهد. قابلیتها به طور گسترده به عنوان “بستهای پیچیده از مهارت ها و دانش انباشته شده كه شركتها را قادر به هماهنگ كردن فعالیت ها و استفاده از دارایی های خود میكند” تعریف می شود. هدف این تحقیق بررسی رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملیاتی با عملکرد مالی (با دیدگاه مبتنی بر منابع) در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. نمونه نهایی تحقیق با بهره گرفتن از روش حذفی سیستماتیک و غیر تصادفی در بازه زمانی 6 ساله، از سال 1387 الی سال 1392 انتخاب شد. فرضیات تحقیق با بهره گرفتن از رگرسیون خطی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد بین قابلیت های عملیاتی و بازاریابی با عملکرد مالی رابطه معناداری وجود ندارد. اما قابلیت بازاریابی تاثیر معناداری بر قابلیت عملیاتی دارد.
کلیدواژه: قابلیت بازاریابی، قابلیت عملیاتی، عملکرد مالی
فصل اول کلیات تحقیق
|
در عصرگسترش روز افزون جهانی شدن، رقابت پذیری موضوعی مهم در بین سیاست گذاران سطوح مختلف (کشور، صنعت و شرکت) در بخشهای مختلف دنیا تلقی می شود(شورچلو،2002). آنچه در رقابت پذیری یک سازمان حایز اهمیت است، توانایی سازمان بر عمل و عکس العمل در درون محیط رقابتی است. عملکرد کسب و کار شامل عملکرد مشتری (رضایت و وفاداری مشتریان) و عملکرد بازار (حجم فروش و سهم بازار بالا) و عملکرد مالی (سود و بازگشت سرمایه در مقایسه با رقبا) است.
ادبیات بازاریابی نشان میدهد كه شركتها از قابلیتها برای تبدیل منابع به خروجی بر اساس استراتژی آمیخته بازاریابی استفاده میكنند و از این جهت قابلیتهای بازاریابی به عملكرد كسب و كار مرتبط است. سانگ و همكارانش استدلال كردند كه قابلیت بازاریابی به ساختار شركت و حفظ روابط بلند مدت با مشتریان و اعضای كانال توزیع كمك میكند. قابلیت بازاریابی یک تصویر قوی از نام تجاری ایجاد میكند كه اجازه میدهد تا شركتها به عملكرد شركتی برتر دسترسی داشته باشند. مطالعات تجربی بین قابلیت های بازاریابی و عملكرد مالی رابطه معناداری پیدا كرده است.
در این فصل از تحقیق به بیان کلیاتی از طرح تحقیق حاضر میپردازیم. بیان مسئله، اهمیت موضوع، فرضیه های تحقیق و قلمرو تحقیق، بخشهای مهم این فصل از تحقیق می باشند.
تعداد صفحه : 108
قیمت :14700 تومان
بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد
و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
پشتیبانی سایت : * serderehi@gmail.com
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
[add_to_cart id=152109]