پایان نامه مقایسه ساختاری و محتوایی وب سایت های دولتی مروج ورزش و تفریحات درکشورهای منتخب و ارائه الگو برای ایران

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران مرکزی
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A)
گرایش: مدیریت ورزشی
عنوان:
مقایسه ساختاری و محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات درکشورهای منتخب و ارائه الگو برای ایران
استاد راهنما:
دکتر علی زارعی
استاد مشاور:
دکتر فرشاد تجاری
تابستان 1393
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
8.1. تعریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات.. 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1.2.2. ماهیت فناوری اطلاعات.. 12
2.2.2. تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 14
4.2.2. تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران. 20
2.4.2.2. تاریخچه اینترنت در ایران. 21
5.2.2. زیرساختهای فناوری اطلاعات.. 21
6.2.2. کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان. 22
7.2.2. ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات.. 23
3.2. ورزش و فناوری اطلاعات.. 24
1.4.2. مراحل راه اندازی وب سایت.. 25
2.4.2. طراحی و محتوای وب سایتها 26
3.4.2. زمینه های جاری در وب سایتهای مربوط به ورزش در محدودههای اصلی زیر میباشد 26
4.4.2. کاربردهای وب سایت در ورزش.. 26
1.5.4.2. ویژگیهای محتوایی. 30
2.5.4.2. ویژگیهای ساختاری. 30
3.5.4.2. ویژگیهای محتوایی ویژگیهای ساختاری. 30
4.5.4.2. استانداردهای رتبه بندی شده 32
1.5.2. تحقیقات انجام شده در کشور. 35
2.5.2. تحقیقات در خارج از کشور. 39
3.5.2. نتیجه گیری ادبیات پیشینه تحقیق. 44
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
فصل چهارم: یافته های پژوهش
1.3.4. آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 60
2.3.4. آزمون فرضیه های پژوهش.. 61
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
چکیده انگلیسی
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 1.4. توصیف محتوایی وب سایتهای ایرانی بر اساس فراوانی و درصد 50
جدول 2.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای ایرانی. 50
جدول 3.4. توصیف ساختاری وب سایتهای ایرانی بر اساس فراوانی و درصد 51
جدول 4.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای ایرانی. 51
جدول 5.4. توصیف محتوایی وب سایتهای کانادایی بر اساس فراوانی و درصد 52
جدول 6.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای کانادایی. 53
جدول 7.4. توصیف ساختاری وب سایتهای کانادایی بر اساس فراوانی و درصد 53
جدول 8.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای کانادایی. 54
جدول 9.4. توصیف محتوایی وب سایتهای استرالیایی بر اساس فراوانی و درصد 55
جدول 10.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای استرالیایی. 55
جدول 11.4. توصیف ساختاری وب سایتهای استرالیایی بر اساس فراوانی و درصد 56
جدول 12.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای استرالیایی. 56
جدول 13.4. توصیف محتوایی وب سایتهای انگلیسی بر اساس فراوانی و درصد 57
جدول 14.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای انگلیسی. 57
جدول 15.4. توصیف ساختاری وب سایتهای انگلیسی بر اساس فراوانی و درصد 58
جدول 16.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای انگلیسی. 58
جدول 17.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای متغیرهای مورد بررسی. 59
جدول 18.4. توصیف اولویت بندی گروههای هدف در جامعه پژوهش.. 59
جدول 19.4. آمارههای آزمون شاپیرو جهت نرمال بودن توزیع داده ها 60
جدول 32.4. الگوی پیشنهادی ویژگیهای ساختاری برای وب سایتهای مروج ورزشهای تفریحی 67
جدول 33.4. الگوی پیشنهادی برای ویژگیهای محتوایی وب سایتهای مروج ورزشهای تفریحی 69
چکیده:
مقدمه: امروزه استفاده از اینترنت در هر زمینهای به ترویج بیشتر آن کمک کرده است. ورزش تفریحی نیز در سالهای اخیر با بهره گرفتن از امکانات آن توانسته با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کند. یکی از راههای برقرای ارتباط در این بین وب سایتهایی هستند که عموماً از طرف دولت برای گسترش ورزشهای فراغتی بین مردم ایجاد شده است. در این پژوهش سعی شده پس از بررسی ویژگیهای ساختاری و محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران، استرالیا، کانادا و انگلستان بین ویژگیهای مذکور وب سایتهای ایرانی با سه کشور دیگر مقایسه ای انجام شود و در نهایت برای ارتقا و یا ایجاد تعداد بیشتری از این وب سایتها در کشور الگویی ارائه گردد.
روش شناسی: پژوهش حاضر با بهره گرفتن از روش توصیفی به شکل میدانی انجام گرفت. بدین ترتیب که محتوا و ساختار وب سایتهای دولتی مروج ورزشهای تفریحی در ایران با وب سایتهای مشابه از کشورهای انگلستان، کانادا و استرالیا مقایسه شد. جامعه آماری تحقیق کلیه وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در این چهار کشور میباشد. نمونه تحقیق 31 وب سایت میباشد که به صورت منتخب مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری، چک لیست محقق ساخته ارزیابی وب سایتهای مروج ورزش های تفریحی 3 ارزشی لیکرت میباشد که روایی ان توسط 13 تن از اساتید متخصص کامپیوتر و تربیت بدنی تایید شده است و دارای 16 مولفه ساختاری و 28 مولفه محتوایی میباشد. در بخش آمار توصیفی فراوانی، میانگین و انحراف معیار ارائه شده است و فرضیه های پژوهش با بهره گرفتن از آزمون تی مستقل مورد آزمون قرار گرفتند.
یافته ها و نتیجه گیری: نتایج نشان داد بین ویژگیهای ساختاری وب سایتهای ایرانی با 3 کشور منتخب تفاوت معناداری وجود ندارد(05/0<p) ولی در ویژگیهای محتوایی بین وب سایتهای ایرانی با هر سه کشور دیگر تفاوت معناداری وجود دارد. ضعف ویژگیهای محتوایی در تمامی تحقیقات مشابه نیز دیده می شود. کمبود الگوی مربوط در پژوهشهای تخصصی در زمینه وب سایتهای فعال در ورزش همگانی و عدم بهره گیری از متخصصین مربوطه در طراحی وب سایتها از دلایل این مساله میباشد. در این پژوهش با توجه به ابزار و موارد بررسی شده از وب سایتهای نمونه تحقیق الگویی برای وب سایتهای ایرانی نیز ارائه شده است.
واژگان کلیدی: مقایسه ساختار، محتوا، وب سایتهای دولتی، مروج، تفریحات، الگو
فصل اول
(كلیات پژوهش)
بی شک در عصر حاضر ورود فن آوری اطلاعات به زندگی افراد، دگرگونیهای بسیاری را پدید آورده است. در این بین اینترنت را یکی از بزرگترین دستاوردهای قرن بیستم میدانند که تاثیر عمیقی روی جنبه های مختلف زندگی شخصی، کاری و … ملل مختلف داشته است. امروزه افراد سعی می کنند در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … از ظرفیتهای اینترنت برای تسهیل و افزایش کارایی خود استفاده کنند. البته ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. در طول سالهای اخیر اینترنت از طرق مختلف مانند ایمیل، وب سایت، شبکه های اجتماعی و … کمک شایانی به گسترش ورزش چه در سطح حرفهای و چه در سطح همگانی به این صنعت رو به رشد کرده است. بسیاری از کشورها با مشاهده تاثیرات و فواید زیاد استفاده از اینترنت اقدام به راه اندازی وب سایتهای مختلفی برای بخشهای مختلف سازمانهای ورزشی به منظور ترویج ورزش خصوصا ورزشهای تفریحی برای اقشار مختلف نموده اند و هر ساله با گسترش امکانات آن به کارگیری اینترنت بیشتر و بیشتر می شود زیرا متخصصان به اثرگذاری (که توانایی نمایش فیلم و عکس آن را چند برابر می کند) و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر شیوه های سنتی پخش اخبار و اطلاعات مانند روزنامه و بروشور کاملا واقفند. (سیدعامری و كاشف، 1390)
در کشورهای در حال توسعه نیز با توجه به محدودیتهای عمدی و غیر عمدی موجود در استفاده از اینترنت زمینه را برای افراد، بیشتر فراهم می کنند تا از این فضا بهره مند شوند و دولتها نیز برای ترویج برنامه های خود از آن کمک میگیرند.
قطعا یکی از ویژگیهای داشتن جامعهای سالم این است که دولتها بتوانند برنامه های خود را خصوصا در عرصه ورزش و سلامتی اجرا کنند و کارایی و اثر بخشی فضای مجازی دلیل خوبی برای آن هاست که به منظور ترویج مبانی زندگی سالم و پر تحرک از آن استفاده کنند. و در این بین شناخت نیاز مخاطبین، اطلاعات و منابع مفیدی را فراهم می کند تا این امکانات بیشتر با مردم ارتباط برقرار کند.
تعداد صفحه : 108
قیمت :14700 تومان
بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد
و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
پشتیبانی سایت : * serderehi@gmail.com
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
[add_to_cart id=152129]