سئو و دیجیتال مارکتینگ

آناتومی مبارزات موفق رسانه های اجتماعی

شکی نیست که این روزها رسانه های اجتماعی می توانند برای مصرف کنندگان قریب به اتفاق باشند ، و این باعث می شود که شرکتها در جبهه اجتماعی توجه نکنند. به همین دلیل است که تاکتیک های بیشتر و خلاقانه بازاریابی برای پیش ماندن از رقابت لازم است.

در اینجا برخی از خصوصیات و تاکتیک های متداول که شرکت ها در کمپین های رسانه ای موفق استفاده کرده اند آورده شده است.

چگونه می توان کمپین اجتماعی خود را هدف قرار داد

رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای تقسیم بندی است زیرا نگاهی ساده به آمار و اطلاعات مختلف جمعیت و میزان درگیری آنها می دهد. سیستم عامل ها تقریباً برای آشنایی با مردم ساخته شده اند و ابزارهای بینش داخلی نیز ساده است (حتی اگر بودجه تبلیغی ندارید). درک اینکه سبک زندگی ، عادات و ترجیحات خرید مشتری برای تقسیم بندی و موفقیت در موفقیت بسیار مهم است.

اهداف و اهداف را تعیین کنید

هنگامی که در زمینه تبلیغات اجتماعی فعالیت می کنید ، به یاد داشته باشید که این مرحله در مرحله تولید و آگاهی قرار دارد و این به معنای اصلی این است که خود را در کمپین اجتماعی معرفی کنید. نگه داشتن لیستی از خریداران فعال خود به شما امکان می دهد تا آن دسته از افراد را به گروه دیگری تقسیم کنید. استفاده از ارزش کل مشتری (CLV) به عنوان یک معیار نیز به شما در درک ارزش کلی گروه های مختلف کمک می کند. CLV فقط یک نمونه از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) است که می خواهید به عنوان بخشی از اهداف خود از آن استفاده کنید.

شناخت مخاطبان مورد نظر خود از طریق ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در ترکیب با بینش های اجتماعی شما به ویژه در بخش بندی تبلیغات اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.

زبان خود را تعریف کنید

از آنجا که در حال یافتن آمار جمعیتی خود برای هدف قرار دادن هستید ، حتماً آنها را به یک زبان مشترک ارائه دهید. سبک شما باید هم برند شما و هم ترجیحات مخاطب را منعکس کند. همچنین باید کانالهای اجتماعی را با مراجعه مستقیم به بخش (های) مخاطبان خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال ، مجموعه زیر ۲۵ سال احتمالاً متوجه یک فیلم عجیب اینستاگرام Story با ایموجی ها و گرافیک های رنگارنگ خواهد شد ، در حالی که یک شرکت کفش فروشی که جمعیت بالای ۵۰ سال را هدف قرار می دهد ممکن است بخواهد از طریق یک تبلیغ با بودجه بالاتر بهینه شده برای تلویزیون برجسته ماجراجویی یا سلامتی خود را برجسته کند. ، یوتیوب و Facebook.

کانال های خود را تعریف کنید

بازاریابی متقابل باید اصلاً استراتژیک انجام شود. این مسئله می تواند بسیار مفید باشد که بتوانید به انواع مختلفی از جمعیت و همچنین افراد در مراحل مختلف سفر خریدار برسید. همچنین می خواهید از انسجام برند در کانالها اطمینان حاصل کنید. اما اگر وسوسه شده اید که از همان محتوا در چندین کانال استفاده مجدد کنید ، فقط این کار را نکنید. بهتر است از یک کانال به خوبی استفاده کنید تا از چندین کانال غیر استراتژیک استفاده کنید.

صحت و زمان بندی

Wealthsimple ، یک بستر سرمایه گذاری خودکار ، هنگام تلاش برای جلب توجه جمعیت ۳۰ هزارساله شهر ، کار خوبی را در استفاده از بازاریابی متقابل انجام داد. هشتگ آنها ، #investingforhumans ، راهی ساده برای ترس از سرمایه گذاران اولین بار است که احتمالاً وسوسه شده اند تا از بستر مبتنی بر هوش مصنوعی برای آزمایش سرمایه گذاری های اولیه استفاده کنند. آنها با استفاده از طیف وسیعی از سکوها ، کمپین های خود را بر روی نکات کلیدی مصاحبه های زندگی واقعی قرار دادند. سپس آنها داستان های پول را در یک فیلم واقعی ، واقعی زندگی که هم در تلویزیون و هم در کانال های مختلف به اشتراک گذاشته شده بود ، به اشتراک گذاشتند.

بدون شک این موفقیت در صحت و سقم در صحت موفقیت آنها در YouTube وجود داشته است ، در حالی که یک ویدئو در هر مصاحبه در اینستاگرام ۱٫۸ میلیون بازدید و هزاران بازدید مشاهده کرده است.

آن را بصری و عمل گرا تبدیل کنید

برند کلاسیک موز ، Chiquita ، از آخرین گرفتگی خورشیدی برای قرار دادن چرخش عجیب و غریب در یکی از کمپین های بازاریابی اخیر خود ، استفاده کرد که اهمیت هماهنگی کمپین های شما با رویدادهایی را نشان می دهد که هم خبرساز و هم معنی دارند. یک فیلم ساده توییتر برای نشان دادن خورشید موز و استفاده از این ایده برای به اشتراک گذاشتن تیزهوشان و حتی یک موز در زندگی واقعی که یک روز قبل از ماه گرفتگی در نیویورک رونمایی شد. نتیجه هزاران دنبال کننده جدید در توییتر ، میلیون ها بازدید از این فیلم ها و افزایش چشمگیر درگیر شدن بود.
تیزهوش

فروشگاه خانگی و سخت افزار Lowe’s (در کنار BBDO نیویورک) به برنده شدن چندین جوایز صنعت از طریق کمپین که با استفاده از ترکیبی استراتژیک از محتوای بصری در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام ، Vine و Snapchat برای جذابیت در برنامه DIY متمرکز بودجه به کار خود پایان داد. آنها از هشتگ های منحصر به فرد (#hypermade #LowesFlipSide #LowesFixInSix) برای برجسته کردن سری های مختلف ویدیویی مربوط به سری DIY “fix it” استفاده کردند ، که افراد را در استفاده از محصولات خود برای مشاغل DIY نشان می داد.

یکی از سریال های فیس بوک آنها دسترسی آسان به یک ویدیوی ۳۶۰ را نشان داد که نحوه انجام پروژه های DIY را از نزدیک نشان می داد. آنها همچنین از انیمیشن stop-move برای جذابیت در جمع پرشور و دوست داشتنی و همچنین کلیپ های آیفون بی نظیر به عنوان فیلم های معتبر به کار گرفته شده اند. این تصاویر منحصر به فرد ، واقعی و به یاد ماندنی نه تنها جالب بودندبرای تماشای ، اما آنها تقریباً برای هر کسی که عاشق DIY است ، آموزشی و مفید بودند.

دلیل موفقیت این امر این است که Lowe واقعاً یک فروشگاه اینترنتی نیست – آنها کالاهایی را برای ساختن چیزهایی می فروشند ، اما کالاهای نهایی را نمی فروشند. به اشتراک گذاشتن فیلم های گام به گام و دقیق و دقیق ، در مورد چگونگی ارزان ساختن چیزها ، چیزی است که تقریباً همه می توانند از پس آن برآیند. موفقیت آنها تا حدی نهفته است که آنها آن را گامی دیگر برداشتند و نشان دادند که مردم با چه چیزهایی می توانند به فروش برسند.

مسئولیت اجتماعی را برجسته کنید

بسیاری از مشاغل از موضوعات و رویدادهای اجتماعی برای برجسته کردن خدمات یا رسالت و فلسفه آن استفاده می کنند. و این بسیار محبوب است که مردم از مارک هایی که بیشتر از فروش محصولات انجام می دهند ، حمایت کنند. وقتی صحبت از برندسازی می شود ، باید اطمینان حاصل کنید که کمپین های اجتماعی شما یک عنصر اصلی فلسفه شما را به صورت واقعی برجسته می کند تا بتواند با مشتریان خود در یک سطح عاطفی ارتباط برقرار کند.
فلسفه

به عنوان مثال ، سگ آگاه اجتماعی و شرکت لوازم جانبی I Heart Dogs را انتخاب کنید. این شرکت درست قبل از جمعه سیاه از یک کمپین نوآورانه ضد مصرف گرایی استفاده کرده است تا در هنگام تعطیلات اهمیت دادن ، نه هزینه کردن را برجسته کند. این شرکت نوآورانه از فیس بوک برای تبلیغ شعار چشم نواز ، “۰٪ تخفیف” استفاده کرد ، که روشی برای جلب توجه در محبوب ترین زمان سال برای خرید بود.

این عبارت منحصر به فرد (در عین حال ساده) باعث جلب توجه کافی شد که نه تنها هدف آنها از ارائه وعده های غذایی به ۱۰۰۰۰۰ سگ از طریق کمک مالی را دو برابر کند ، بلکه آنها نیز چهار برابر از فروش خود در نتیجه کمپین داشته اند. آنها در نهایت به ۵۰۰،۰۰۰ نفر در فیس بوک رسیدند و در کل آنقدر درگیر مثبت بودند که بدون شک این کمپین به تقویت ارزش عمر مشتری کمک کرد.

این نوع از مبارزات نشان می دهد که اگر چیزی به قلب شما بخورد و شما را از نگهبانی دور کند ، بسیار به یاد ماندنی است. همچنین برجسته کردن یک مأموریت و علت به جای یک محصول واقعی که در جهت تقویت اعتماد و مراقبت از خود برند کار کرده است.

آن را به یک تجربه تبدیل کنید

Airbnb از تحقیقات گسترده بازار برای جلب توجه مخاطبان از طریق شعار ساده “زندگی در آنجا” استفاده کرد ، که اگر در مورد آن فکر کنید ، واقعاً برعکس آن چیزی است که انتظار دارید این باشد (“سفر”). آنها فهمیدند که اکثر کاربران پلتفرم از این سرویس برای بدست آوردن یک تجربه همهجانبه فرهنگی استفاده می کنند. مردم می خواستند به جای اینکه فقط یک “توریست” باشند ، واقعاً تصوری از زندگی در مکانی دیگر داشته باشند.

این ابتکار نمونه ای از اصالت و سادگی در کنار شگفتی و جذابیت عاطفی است – لحظه های معنی دار به صورت واقعی ، بدون اعتیاد به مواد مخدره یا چشمک می زند. با تقویت این واقعیت که مردم بخشی از ماجراجویی هستند ، این برند آگاهی روز به روز بیشتر ایجاد می کند و منجر به حفظ بهتر می شود.

اعتیاد

به طور مشابه ، تمرکز لندرور بر تجربه و ماجراجویی در چند کمپین اجتماعی متفاوت ظاهر شد. چندین سال پیش آنها با گوگل و یوتیوب همکاری کردند تا از عنصر داستان سرایی بصری استفاده کنند. آنها همچنین از بازاریابی متقابل به عنوان پایه اصلی استفاده می کنند زیرا اثبات این امر را دارند که این پتانسیل را دارد که در هر مرحله از سفر خرید به افراد برسد.

کلیدهای آماده سازی

ما چندین نمونه اصلی در مثالهای بالا مشاهده کرده ایم و در بیشتر موارد ، حدس زدن آنها سخت نیست. اما این یک اجرای استراتژیک از ترکیبی مناسب از عواملی است که می تواند باعث بازاریابی شما شود.

اول از همه ، زمان بندی همه چیز است. انتخاب یک تعطیلات شناخته شده یا حتی یک رویداد منحصر به فرد و خبرساز باعث می شود مردم توجه کنند ، به خصوص اگر در کنار هشتگ های استراتژیک مورد استفاده قرار گیرند. زمان بندی فقط به معنای کلی “زمان” مهم نیست ، بلکه می تواند در اهداف جستجوگرها نیز کمک کند.

نکته دیگر این است که با اشتیاق واقعی پشت شرکت و مشتریان خود صحبت کنید. از همان زبان ، تصاویر و سبکی استفاده کنید که ممکن است از آنها استفاده کند یا قدردانی کند. صحبت کردن به زبان آنها همچنین به معنای اذعان ارزشهای متقابل و فلسفه است. وقتی مردم می بینند که شما واقعی هستید ، به احتمال زیاد به شما اعتماد کافی می کنند تا دوباره و دوباره خرید کنید.

برجسته کردن یک تجربه معنی دار چیز دیگری است که می خواهید انجام دهید. مصاحبه های “واقعی” Weathsimple یک نمونه کامل از چگونگی داستان های واقعی تقریباً به ناچار اعتماد مشتری و مشتری بالقوه را تسهیل می کند. و تجربیات واقعی ، مانند پروژه های ماجراجویی یا حتی DIY ، قطعه های عملی و محور و قابل دستیابی از زندگی واقعی هستند.

در کل ، اگر نتایج ، عواطف ، هدف محصول خود را به بازار عرضه کرده و از نظر احساسی به هدف استراتژی خود دسترسی پیدا کنید ، بعید به اشتباه می روید.

<