نکات مهم خرید کابینت

نکات مهم خرید کابینت

کابینت-ممبران-سفید

آنچه که در خرید کابینت، که یکی از گرانترین کالاهای دکوراسیونی منزل است , معمولا در نظر گرفته نمی شود، نگاه و ارزیابی کلیه مواردی است که در ارائه یک کابینت مناسب اثر دارند. مواردی نظیر , مهارت در طراحی کابینتی مناسب آشپزخانه با حفظ اصول زیبایی و استاندارد های کاربری و دوام , توان تولید و اجرا و نصب همان طرح در محیط منزل شما، در زمان تعهد شده ،و همچنین مسولیت هایی که پس از خرید میبایست تولید کننده به مشتری ارائه دهد. هر کدام از این موارد می تواند علارقم هزینه بالا کالایی نا مطلوب ارائه دهد که مشکلات و دقدقه هایی جدی در پی خواهد داشت.

برای خرید کابینت هم مانند هر دستگاه یا وسیله دیگری، باید به نکاتی توجه کرد. بعضی از مهم‌ترین نکات را در زیر آورده‌ایم:

بودجه خود را در نظر بگیرید

با توجه به معرفی انواع کابینت، حال باید بودجه خود را مشخص کنید و متناسب با بودجه خود جنس کابینت مورد نیازتان را تعیین کنید.

 

راحتی خود را فراموش نکنید

در نظر داشته باشید صرف نظر از قیمت، استفاده از کابینت‌ها باید برای شما راحت باشد. بهترین حالت این است که کابینت‌ها نسبت به محیط آشپزخانه بیشترین فضای ممکن را در اختیار شما قرار دهند و برای دسترسی به آن‌ها محدودیتی نداشته باشید.

سطح کابینت را انتخاب کنید

برای روی کابینت می‌توانید ازانواع سطوح چوبی یا سنگی استفاده کنید. برای انتخاب سطح روی کابینت، به طراحی و دکور کلی آشپزخانه خود توجه کنید. این موضوع بیشتر به سبک زندگی و سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

 

عمق کابینت‌ها را بررسی کنید

در صورتی که فضای آشپزخانه به شما اجازه می‌دهد، کابینت‌هایی با عمق زیاد تهیه کنید. همچنین برای ایجاد فضای بیشتر، می‌توان از کابینت‌های کوچک کنار گاز برای قرار دادن ادویه‌ها استفاده کرد. در نظر داشته باشید اغلب کابینت‌هایی که در کنج قرار دارند، به دلیل نوع طراحی بلااستفاده هستند. می‌توانید در این بخش یک کابینت چرخان یا قفسه فلزی قرار دهید و با فراهم کردن کابینت سوپر بیشترین استفاده را از این فضا داشته باشید.

بدنه کابینت چیست؟

قسمت داخلی کابینت که در معرض دید نمی باشد و هنگامی که درب کابینت باز شود می توانید آن را ببینید که معمولا جنس کابینت براساس قیمت به صورت زیر می باشد :

فلز

لترون

MDF ( ام دی اف )

چوب

ظاهر لترون که اسم دگر آن نئوپان است، شکل ظاهری آن شبیه ام دی اف می باشد ولی قیمت و دوام کمتری نسبت به آن دار و در حال حاضر منسوخ شده است.در اکثر کابینت ها از ام دی اف با رنگ سفید استفاده می کنند. نوع دیگر چوب می باشد که بسیار گران می باشد و هزینه نصب کابینت را چند برابر می کند.

نوشته دیگر :   راهنمای انتخاب برخی لوازم برقی پرکاربرد در هر آشپزخانه

 درب کابینت 

قسمتی که نمای کابینت بوده و در معرض دید است.

انواع جنس درب کابینت به ترتیب قیمت عبارتند از:

فلز

لترون

MDF (ام دی اف)

چوب

اغلب MDF یا های گلاس را برای درب کابینت سفارش می دهند، های گلاس ایرانی ۲۵ % و های گلاس ترکیه ۴۵%  گران تر از MDF، و البته زیباتر و از نظر رنگی متنوع تر است. نگهداری های گلاس کمی سخت تر از MDF بوده و در برابر ضربه و خط و خش، آسیب پذیر است.

 صفحه رویی کابینت 

به صورت افقی روی کار قرار می گیرد، صفحه رویی از دو جنس تشکیل می شود که عبارتند از:

MDF (ام دی اف) و PVC.

هر کدام از آنها در دو نوع ۳ سانتی متری و ۵ سانتی متری موجود هستند.

نکته مهم در مورد صفحه رویی کابینت این است که باید در کارخانه ساخته شده باشد و یا اصطلاحاً «شرکتی» باشد. در نظر داشته باشید که اگر صفحه رویی شرکتی نباشد، علی رغم داشتن قیمت ارزان تر، دوام و استحکام آن نیز کمتر خواهد بود.

 تزئینات کابینت 

مواردی هستند که برای جلوه هر چه بیشتر زیبایی کابینت به کار می روند. نورپردازی، نور مخفی، آرام بند، جک اتوبوسی، پاخور، شیشه سند بلاست و … .

قیمت خرید یا انتخاب کابینت از جمله مهم‌ترین نکاتی است که قبل از هر چیزی باید به آن پرداخت. قیمت تمام شده معمولا به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها ممکن است خرید کابینت‌های پیش‌ساخته را به مشتریان خود پیشنهاد بدهند. این انتخاب با اینکه مزیت‌های بسیاری ممکن است داشته باشد و قیمت تمام شده آن هم پایین‌تر باشد ولی باز هم مورد پسند خیلی از افراد نیست. معمولا سفارش یک طرح کابینت ام‌دی‌اف برای ساخت و نصب هزینه بالاتری نسبت به کابینت‌های پیش‌ساخته دارد. قیمت خرید کابینت ام‌دی‌اف علاوه بر این مسئله به عوامل دیگری هم بستگی دارد؛ برخی از این عوامل عبارتند از:

  • تعداد کمدهای کابینت
  • جنس ام‌دی‌اف خارجی یا ایرانی
  • روکش ام‌دی‌اف
  • جزییات و حاشیه‌های کابینت مثل منبت کاری ها یا قفسه‌های فانتزی داخلی

محمد رضا کاویان