اصول طراحی ویلا که معجزه می کنند

اصول طراحی ویلا که معجزه می کنند

اصول طراحی ویلا

با خرید یک ویلا یا یک زمین ویلایی که قصد ساخت عمارت و باغ ویلا در آن را داشته باشید، احتمالا رویاهای متفاوتی را در سر می پرورانید که هر یک از آن ها به سهم خود می تواند تصویری ایده آل و متمایز به همراه داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که با پیاده سازی صحیح اصول ساخت ویلا در هر موقعیت جغرافیایی به تناسب آن، می توان بهترین بهره برداری از چنین شرایطی را داشته و در نهایت به چیزی خاص و همان قدر رویایی که در سر داشتید، دست یافت.

به هر ترتیب استانداردهایی برای ایجاد یک باغ ویلایی و طراحی آن و همین طور احداث عمارت ویلایی وجود دارد که طرح ابتدایی در ذهن شما، باید حتما با آن سازگاری داشته یا حداقل پیدا کند.

در تهران گاردن، بهترین طراحی های ویلا با استفاده از متدهای روز جهانی و مطابق استانداردهای احداث و تجهیز باغ و عمارت، به مشتریان ارائه شده و پروژه های به اجرا و انجام درآمده حاکی از آن است که این طراحی ها، به شکلی منحصر به فرد و بدون کپی برداری و تکراری بودن نسبت به سایر پروژه ها، طراحی شده و پیش می رود.

اصول طراحی ویلا

اما ببینیم در قلب طراحی ویلا چه چیزهایی نهفته است که می توان با تکیه بر آن ها، برداشت بهتری از نتیجه داشت.

طراحی ویلا در عصر امروز

در دوره امروز، طراحی ویلا به سبکی متفاوت اجرا شده و یک هماهنگی و سازگاری لازم میان عمارت و ساختار باغ نیاز داریم. این چیزی است که در نهایت باعث خواهد شد تا هارمونی لازم به وجود آمده و برداشت عالی از فضای در اختیار داشته باشیم. به هر ترتیب این موضوع بستگی مستقیم به عوامل زیر خواهد داشت:

  • مساحت زمین
  • موقعیت جغرافیایی
  • بودجه مشتری
  • سلیقه مشتری
  • استانداردهای موجود
  • مهارت طراحی و مجری طرح

اصول طراحی ویلا

انواع طراحی ویلا

طراحی ویلاهای مختلف، می تواند به سبک های گوناگونی انجام شده و این بستگی خاصی به نظر مشتری و البته پتانسیل های فضای موجود دارد. انواع طراحی ویلا را می توان در مدل ها و الگوهای زیر جای داد:

  1. طراحی ویلای سنتی

برای آن که به یک ویلای سنتی با همان حال و هوای خاص خود، برسید، لازم است که از تمام المان هایی که به هر ترتیب موجب سنتی به نظر رسیدن فضا می شوند، استفاده کرده و ساختمان ویلا و فضای سبز اطراف آن را به این شکل، پیاده سازی کنید. استفاده از چوب و تجهیزات چوبی، استفاده از تجهیزاتی که حال و هوای سنتی دارند و حتی نوع نورپردازی در این خصوص، فوق العاده تاثیرگذار خواهند بود.

  1. طراحی ویلا لوکس
نوشته دیگر :   پارس قطعه : واردات و توزیع انواع قطعات یدکی پکیج شوفاژ دیواری

طراحی به شکل لوکس، نیازمند صرف هزینه های بالاتری است و شما باید چه در ساخت عمارت ویلا و چه در ایجاد و احداث فضای سبز آن، به سراغ متریال های گران قیمت تر، تجهیزات لوکس تر و لاکچری و همین طور نوع اجرای کاملا دست بالا بروید. البته نتیجه کار برای آن دسته از افرادی که مایل به داشتن یک ویلای لاکچری هستند، به حتم ارزش پرداخت هزینه های جاری این پروژه را خواهد داشت.

  1. طراحی ویلا کلاسیک

این یکی از جذاب ترین انواع ایجاد ویلا و فضای سبز آن است که البته نیازمند مهارت بسیار بالایی بوده و طراحی و مجری باید احاطه و دانش عالی نسبت به سبک معماری بنا و باغ کلاسیک داشته و با اتکا به آن، این طراحی و اجرا را پیاده سازی کنند. به این ترتیب می توان بهترین برداشت از مساحت موجود را داشته و منظره ای دیدنی و لذت بخش به وجود آورد. اگر چه در ایرانی این نوع طراحی به مراتب کمتر دیده می شود و در حال حاضر ویلاها به دو سمت و سوی سنتی یا لوکس تمایل دارند، اما در صورتی که مایل به پیاده سازی و اجرای چنین طرحی باشید، تهران گاردن پیشنهادات و الگوهای عالی برای شما خواهد داشت.

  1. طراحی ویلا ارزان قیمت

اگر تصمیم به صرفه جویی در این خصوص گرفته باشید، راهکارهای موثری برای کاهش هزینه ها و در نهایت ارزان تر تمام کردن طراحی و اجرای فضای سبز و عمارت ویلا وجود دارد. البته لازم خواهد بود که در این زمینه یک کار کاملا کارشناسی انجام گرفته و ضمن کاهش هزینه ها، صدمه ای به بطن موضوع نخورده و کیفیت کار به شکلی پایین نیاید که طول عمر کوتاهی داشته و در فاصله زمانی اندک، مجبور به هزینه کردن دوباره در خصوص تعمیرات یا احیای دوباره باغ ویلا شوید. از این روی توصیه می کنیم که حتما در صورت تصمیم به طراحی و اجرای یک ویلای ارزان قیمت، انجام آن را به دست متخصصان در این حوزه بسپارید.

اصول طراحی ویلا

کلام آخر

در بالا الگوهایی از طراحی ویلا در مدل های مختلف را ارائه کردیم. شما در صورتی که تصمیم به انجام چنین کاری داشته باشید، چطور برای آن برنامه ریزی کرده و چه الگویی را ترجیح می دهید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با کاربران ما در میان بگذارید.

محمد رضا کاویان