تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس در مجموعه آنلاین گیربکس

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس در مجموعه آنلاین گیربکس

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس از سری خدمات تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس است. مجموعه ما با در اختیار داشتن تیمی متخصص و حرفه ای و با سالها سابقه در خدمت شما هموطنان عزیز میباشد.

فرآیند تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو در مجموعه آنلاین گیربکس به این صورت است که پس از مراجعه حضوری، گیربکس خودرو با دستگاه های پیشرفته عیب یابی میشود.

همچنین یکی از تست های تخصصی مربوط به گیربکس اتوماتیک که تست استال نامیده میشود، روی گیربکس اتوماتیک پژو پارس شما انجام میدهیم.

تست استال گیربکس اتوماتیک به منظور عیب یابی و تست سلامتی گیربکس های اتوماتیک انجام می پذیرد. با استفاده از نتایج تست استال گیربکس اتوماتیک میتوان به نتایج مهمی مانند سالم بودن یا نبودن تورک کانورتر رسید. این تست در دو حالت دنده جلو و عقب انجام می شود. باید توجه شود که این تست برای گیربکس های AT با تورک کانورتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

درباره پژو پارس

پژو پارس یکی از سدان‌های محبوب شرکت ایران خودرو است که نمونه اولیه آن در سال 1379 به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شد. در سال 1390 شرکت ایران خودرو، پژو پارس اتوماتیک را بر روی خط تولید قرار داد و عرضه آن نیز تا دو سال بعد ادامه داشت. در سال 1396 بار دیگر تولید پژو پارس اتومات از سر گرفته شد و با قیمتی فراتر از پژو پارس سال و پژو پارس LX به بازار عرضه شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پژو پارس اتوماتیک نیز همچون اغلب سدان‌های جمع‌وجور شرکت ایران خودرو بر روی همان پلتفرم سالخورده پژو 405 ساخته شده‌است و به نوعی نمونه فیس لیفت این خودرو محسوب می‌شود. در میان بسیاری از دلالان و فروشندگان پژو پارس اتومات شایعاتی مبنی بر این مسئله وجود دارد که گیربکس اتوماتیک این خودرو توسط شرکت ZF آلمان ساخته شده‌است، اما درواقع گیربکس پژو پارس اتومات همان گیربکس نام آشنای AL4 است که پیش‌تر بر روی خودروهایی همچون پژو 206 اتومات، رنو مگان اتومات، پژو 407 و… مورد استفاده قرار گرفته است.

نوشته دیگر :   پیدا کردن برترین سایت ها

پژو پارس اتوماتیک در بخش فنی به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر TU5 مجهز شده که در خودروهایی همچون پژو 206، پژو 207، پژو 405 SLX و… مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه که توان تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد برای به حرکت درآوردن این سدان 1214 کیلوگرمی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

 

مشکلات گیربکس اتوماتیک پژو پارس

 

  • تقه زدن هنگام تعویض دنده از یک به دو که با مراجعه به تعمیرگاه میتوانید این ایراد را رفع کنید. در بیشتر مواقع نیاز به باز کردن کامل گیربکس نبوده و خیلی راحت میتوان این مشکل را حل کرد.
  • قرار گرفتن گیربکس در حالت اضطرار. هنگامی که خودرو تقه شدید میزند ممکن است خودرو به دنده 3 رفته و در این دنده باقی بماند.
  • خرابی شیر برقی ها که در سیستم فشار روغن اختلال به وجود می آورند.
  • کیپ شدن صافی گیربکس
  • خرابی پمپ روغن که باعث سوختن صفحع کلاچ ها میشود.
  • ضعیف شدن حرکت خودرو در سربالایی و حتی سطوح صاف . این ایراد معمولا در اثر خرابی کانورتر رخ میدهد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس در حالت D
  • دنده عوض نکردن گیربکس با افزایش سرعت و ماندن در دنده یک.
  • از تنظیم خارج شدن سلکتور که امکان دارد در اثر کثیفی پین ها این اتفاق رخ دهد.

 

هزینه تعمیر گیربکس پژو پارس

هزینه تعمیر گیربکس پژو پارس با توجه به این که در تهیه  قطعات آن مشکلی وجود ندارد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو زیاد نیست اما ما در  آنلاین گیربکس سعی بر این داریم که قطعات را بیشتر از این که تعویض کنیم  با ۶  ماه گارانتی تعمیر کنیم تا هزینه تعمیرات خودرو شما عزیزان حداقل شود و با توجه به شرایط اقتصادی موجود همه دوستان بتوانند از کیفیت خوب بهره مند شوند.

 

 

 

محمد رضا کاویان