اگر می خواهید زنی با استقلال مالی باشید از این اشتباهات پرهیز کنید

اگر می خواهید زنی با استقلال مالی باشید از این اشتباهات پرهیز کنید

پیشنهادای زیادی درباره کمک زنا به پیشرفت اقتصادی همسراشون هست اما استقلال مالی زنا موضوعیه که بیشتر ندیده گرفته می شه.

نکاتی که در ادامه میاد واسه اون هستش تا زنا تشویق شن توجه بیشتری به خود داشته باشن و به اندازه توانایی خود در مدیریت سرمایه شون پی ببرن. این اشتباهات عادی ترین مواردیه که بیشتر زنا مرتکب می شن و اونا رو در شرایط مالی بدی قرار میده.

۱- حسابگری غیر منطقی

زنا تلاش زیادی واسه کنترل مخارج خود می کنن. پول خرده هایی که در سوپرمارکت رد و تبدیل میشه رو می شمارند، مخارج روزانه رو یادداشت می کنن و حتی همسرشون رو واسه نداشتن اینجور رفتاری سرزنش می کنن.

اگه زنی مصممه تا تموم مخارجش رو کنترل کنه این رفتار اون ستودنیه، اما اون باید به تقسیم منطقی درآمد هم توجه داشته باشه. بهتره که ده درصد از درآمد خود رو در حساب بانکی تون پس انداز و بقیه اونو با در نظر گرفتن برنامه ماهانه تون خرج کنین. این کار باعث می شه در میونه ماه به مشکل مالی برنخورید و پس اندازتون هم دست نخورده بمونه.

۲- توهم دارندگی

همه زنا صد و یه راه واسه پس انداز کردن می دونن. اما شما نمی تونین مخارج تون رو به حدود صفر برسونین. اگه وسایل خیلی ارزون و بی کیفیتی واسه خود بخرین، به زودی مجبور میشین اونا رو تعمیر یا با وسیله جدیدی جانشین کنین و در این صورت نمی تونین جلوی مخارج جدید رو بگیرین.

در کل، صرفه جویی زیاد راه خوبی واسه گذران زندگی در فاصله بین دریافت حقوقا هستش، اما به طور قطع نمی تونه روش بلند یه مدت واسه مدیریت بودجه شما باشه. وقتی شخصی تحت فشار و محدودیت قرار گیرد، در آخر یا این شرایط رو تحمل نمی کنه و اونو نابود می کنه یا هیچوقت نمی تونه از اون خلاص شه.
واسه اینکه به این کمبودهای مالی پایان بدین، بهتره به این فکر کنین چیجوری می تونین درآمد بیشتری داشته باشین.

۳- «هر چیزی که واسه منه واسه توئم هست»

حساب پس انداز خانوادگی، همسری که واسه مخارج روزانه به شما پول میده و تقریبا تموم دارایی به نام مرد خونواده س… اگه این موارد رو در زندگی خود می بینین، تموم نشونه ها از یه هم‎وابستگی مالی در خونواده تون خبر میده.

در این مورد می تونین از همسرتون چیزای زیادی یاد بگیرین و در مورد پس انداز شخصی تون کوتاه نیایید. بودجه خانوادگی ایده خیلی خوبیه اما نباید مانعی بر سر راه چیزای مورد علاقه شخصی شما باشه.

۴- از خودگذشتگی همیشگی

جامعه شناسا بریتانیایی در پژوهشی فهمیدن زنان مجرد در مقایسه با زنان متأهل، حتی با وجود درآمد برابر، وضعیت اقتصادی بهتری دارن. یعنی، زنان مجرد پول بیشتری اضافه میارن. این یه حقیقت تأسف آوره: زنان متأهل خرید زیادی واسه خونواده می کنن اما کوچیک ترین چیزی واسه خود نمی خرن. این رفتار به اندازه ای که در زنا هست، در مردان شایع نیس.
مردان، مجرد یا متأهل، همیشه پس اندازی واسه مخارج شخصی خود دارن. زنا هم باید این کار رو یاد بگیرن.

نوشته دیگر :   راز مرگ «جمال خاشقچی»: تماس تلفنی ولیعهد عربستان با قربانی قبل از سلاخی شدن

 

۵- مقاومت بی فایده س

 

همکاران تون از شما میخوان واسه مهمانی محل کارتون مبلغی رو سهیم شید و دوستان تون شما رو به یه رستوران بسیار باشکوه دعوت می کنن. قبول همیشگی این دعوتا، اثر منفی زیادی روی بودجه شما داره.
راه های زیادی واسه حل این مشکل هست.
اول اینکه می تونین با آوردن دلیل مناسبی دعوت اونا رو رد کنین. با این وجود، اگه هم مستقیما توضیح بدین نمی تونین بیشتر از بودجه تون خرج کنین، این کار تصور بدی از شما به وجود نمی آورد. البته هممون میدونیم صحبت از این کار ساده تر از عمل به اون هستش، اما بهتر از اون هستش که فقط واسه رضایت بقیه مقدار زیادی پول خرج کنیم.
این قانون رو هیچوقت یادتون نره: مخارجی که از عهده اونا برنیاییم، ما رو در کوتاه ترین راه به فقر قرار میدن.

۶- خرید بدون فکر و هدف

خیلی از زنا واسه شکست دادن احساسات ناخوشایند از راه خرید استفاده می کنن. اما باید احتیاط کنین تا این خرید لذت بخش به یه عمل اعتیاد آور تبدیل نشه. تخلیه استرس به این روش اشکالی نداره و می تونین خود رو با خرید وسیله ای که آرزویش رو داشتین تشویق کنین. با این وجود، اگه فقط از روی احساسات و بی هدف هر چیزی که می بینین رو بخرین، این کار سودی واسه شما نداره. وقتی به این روش خرید می کنین، خیلی راحت تحت اثر ترفندهای بازاریابی مثل تخفیفا و حراجا قرار می گیرین. خرید وسایل کم کیفیت باعث می شه در آینده هزینه بیشتری رو صرف تعمیر اونا کنین. پس منطقی عمل کنین و بی دلیل خرید نکنین.

محمد رضا کاویان