درس‌هایی در مورد موفقیت که خوب است بدانید

درس‌هایی در مورد موفقیت که خوب است بدانید

خیلی از مردم تصور می‌کنن اگه فردی در مدرسه و دانشگاه خوبی تحصیل کرده، خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار کنه و در بیشتر مواقع مثبت اندیش باشه، بدن شک آدم موفقی میشه. اما واقعیت اینه که شاید این موارد به موفقیت کمک کنن اما حتما عامل پیروزی نیستن. زندگی بسیار پیچیده‌تر از اون هستش که به نظر می‌رسد.

موفقیت یا شکست شما واسه دنیا هیچ اهمیتی نداره

اگه در کاری که انجام می‌بدین، موفق باشین شاید این‌طور به نظر برسه که همه دنیا پشت شماس، اما اگه شکست بخورین، بازم فکر می‌کنین که دنیا به کامتون نیس و انگار همه‌چیز با شما سر عناد داره.
واقعیت اینه که هیچ‌کدوم از این خیالات صحت ندارن و شما خودتون مسئول همه رویدادهای زندگی خود هستین.

در بیشتر مواقع بزرگ‌ترین مشکل زندگی، خود شمائید

شاید تا حالا خودتون هم فهمیده باشین که در خیلی از مشکلاتی که با اون‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنین، یا قبلا با اون‌ها مواجه شده‌اید، خودتون مقصر اصلی هستین. خیلی از مسائلی که موجب ناراحتی ما هستن، بازخورد و نتیجه رفتارای خودمون بوده و دنیا و نیروهای آسمونی دراین‌بین هیچ تقصیری ندارن.

اگه به‌درستی به دنبال کشف دلایل شکست خود باشین، بدن شک در آخر به خود و تصمیمات نادرستی می‌رسید که در پیش گرفته بودین. در همین زمینه بد نیس به نقل‌قولی از جی.کی.رولینگ (نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر) هم اشاره‌کنیم که قبل از به معروفیت رسیدن و میلیونر شدن گفته بود: «سرزنش کردن پدر و مادر خود واسه اینکه شما رو به راه اشتباهی هدایت کرده و اجازه نداده‌ان راهی که دوست دارین رو دنبال کنین هم تاریخ‌مصرف داشته و روزی منقضی می‌شه؛ و اون‌وقتیه که دیگه به‌اندازه کافی بزرگ‌شده‌اید تا مسئولیت کارای خود رو بردوش بگیرین.»

شما بدهکار چیزی نیستین

این رو یادتون باشه که هیچ انسانی به خودش هیچ‌گونه بدهی نداره. واسه پیشرفت در کار و زندگی هم این یه وظیفه‌ی شخصیه که مسئولیت‌های خود رو به بهترین راه انجام داده و اصول اخلاقی رو در مورد بقیه رعایت کنه.
رفتار مناسب و حرفه‌ای و خوش‌اخلاقی موجب نیکنامی شما می‌شه اما تضمین‌کننده این نیستن که حتما بازخورد خوبی هم داشته باشین.

نوشته دیگر :   قوی ترین پاسپورت های جهان در سال ۲۰۱۸ با صدرنشین جدید اعلام شد

 اقبال نقش مهمی در موفقیت اجرا می‌کنه

اینکه بتونین کار رویایی خود رو به دست بیارین به این بستگی داره که در جا و زمان درست قرار داشته باشین. واسه این منظور باید ارتباطات حرفه‌ای خود رو بیشتر کرده و مهارت‌هاتون رو هم پیشرفت بدین. خیلی از مردم تصورشون اینه که شانس در موفقیت افراد تاثیری نداره. شاید بشه دلیل این طرز فکر رو در این دونست که آدم روی تقدیر و شانس کنترلی نداره.

همه داشته‌ها در چشم به هم زدنی از بین می‌رود

وقتی شغل خوب یا پول زیاد دارین، مطمئنا باید از اون‌ها استفاده کرده و لذت ببرین. اما این واقعیت رو هم همیشه تو ذهن خود دید کنین که هر چیزی که حالا در اختیار شماس، همیشگی نیستن و ممکنه روزی برحسب‌تصادف اون‌ها رو از دست بدین. به خاطر همین، مهم اینه که در زمان حال زندگی کنین و واسه داشته‌های خود شکرگزار باشین.

شاید اعمال، گفتار و فکرا شما درست باشن اما بازم موفق نباشین

داشتن مدرک تحصیلی از یکی از بهترین دانشگاه‌ها به این معنی نیس که شما آدم موفقی هستین. شاید این مدرک شما رو به سمت کسب درآمد بیشتر و زندگی راحت‌تر بفرسته، اما حتما به پیروزی صددرصدی نمی‌رساند.

«موفقیت» رو واسه خود تعریف کنین

شاید داشتن حقوق بالا و احترام از طرف همکاران براتون وجهه‌ای از موفقیت حساب شه، اما این رو یادتون باشه که اینجور مواردی ضامن خوشحالی و خوشبختی شما نیستن و نباید تفکرات خود رو به اون‌ها محدود کنین. در همین رابطه، «گری استین» اعلام داشته: «واسه خیلی از مردم سخته باور کنن که وقتی واقعا خوشبخت هستن که خودشون باشن.»

محمد رضا کاویان