مدیر سابق رادیو قرآن، رییس «صندوق بازنشستگی کشوری» شد

مدیر سابق رادیو قرآن، رییس «صندوق بازنشستگی کشوری» شد

سید میعاد صالحی رو باید جدید ترین انتصاب جنجالی دولت تدبیر و امید در سال نود و هشت دونست. دهم فروردین ۹۸، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر سید میعاد صالحی ۳۶ ساله (متولد ۱۳۶۱ تو تهران) ، عضو بنیاد ملی نخبگان رو به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد.

انتصابی که بازتابای زیادی در داخل کشور نداشت و به خاطر اتفاقات سیل و سیلاب در هفته دوم فروردین، در کانون توجه گسترده قرار نگرفت. بعضی، این انتصاب رو به تراژدی «ژن خوب» و حماسه انتصاب «علی فروغی» در شبکه ۳ و داستان انتصاب کامبیز مهدی زاده فرساد (داماد حسن روحانی) در رابطه می کنن. در حالی که ظرفیت علمی و اجرایی میعاد صالحی، قابل مقایسه با کامبیز مهدی زاده فرساد و رییس جوون شبکه ۳ نیس و یه علم آموخته موفق دکترا در بخش فنی و مهندسی و کارآفرینی علم بنیان بوده و ۱۱ سال عضو پیوسته بنیاد ملی نخبگانه.

این علم آموخته جوون، سابقه مشاورت علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت رو در کارنامه داشته و یه دوره هم، مشاور رییس شورای سیاست گذاری و راهبری طرحای صنایع نوین وزارت صمت بود. عضویت در هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی، از دیگر سمتای دکتر صالحی قبل از مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوریه.

وزیر تعاون در حکم انتصاب مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری آورده بود که شما با در نظر گرفتن سوابق علمی، تعهد و تجارب مدیریتی به پیشنهاد هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به این سمت منصوب میشین. اما این سوال بازم باقیه که به چه دلیل یه جوون سی و اندی سال، بدون تجربه اجرایی، وارد میدون مشاوره شده و خیلی سریع به درجه مدیرعاملی صندوق بزرگ بازنشستگی کشوری منصوب می شه؟

دکتر سید میعاد صالحی، قبل از انتصاب به سمت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیریت رادیو قرآن رسانه ملی رو در کارنامه داشت. اون قبل از این سمت، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به عنوان مشاور علمی و فناوری شریعتمتداری کار می کرد.
اون حافظ کل قرآن کریمه و در مسابقات جهانی مصر، رتبه دوم رو بدست آورد.

تحصیلات میعاد صالحی

دکتر سید میعاد صالحی، علم آموخته رشته مهندسی هوا و فضا از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع دکترا بوده و حالا پس از جمشید تقی زاده، ریاست این صندوق بزرگ مالی کشور رو رو دوش داره.
دکتر صالحی در زمان تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف، در بخش سرمایه گذاری خطر پذیر و تشخیص بهینه سازی فعالیت شرکتای علم بنیان،  آزمایش علم  فنی، بررسی طرح تجاری، روشای جور واجور تخمین و بهبود عمر و صندوقای نوآوری و کارآفرینی مشغول به فعالیت بود.

نوشته دیگر :   اگر می خواهید زنی با استقلال مالی باشید از این اشتباهات پرهیز کنید

اون تا کنون مقالات زیادی به زبون فارسی و انگلیسی در مورد پروفایلای چرخ قطار، اثر سایش چرخ بر  ناپایداری واگن قطار و بررسی عملگردهای ژنتیکی لایه چینی مواد مرکب و کنترل فازی تهویه مطبوع منتشر کرده.

مسئولیتا و نتیجه های جوون ۳۶ ساله

    • دبیر کارگروه نخبگان قرآنی بنیاد ملی نخبگان ایران
    • عضو کمیسیون مشورتی شورای پیشرفت فرهنگ قرآنی کشور
    • دبیر کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

 

  • عضو کمیته نوشتن سند راهبردی ایران

    • رتبه اول نهمین جشنواره خوارزمی در بخش پژوهشای کاربردی
    • رتبه سوم چهاردهمین جشنواره خوارزمی در بخش تحقیق پیشرفت ای

 

  • دانشجوی نمونه دکترا در سال ۱۳۹۰

 

 

 

  • رتبه دوم تنیس روی میز دانشجویی ایران

 

 

نام دکتر سید میعاد صالحی در سایت دانشگاه  علم و صنعت ایران به عنوان استادیار گروه مدیریت و علم و فناوری در بخش کارآفرینی علم بنیان مشاهده می شه.
دکتر صالحی، مقطع کارشناسی خود رو در دانشگاه علم و صنعت ایران گذراند. حرف و حدیثا از انتقاد هیات دولت از این انتصاب سال ۹۸ ادامه داشته و هنوز به موضع گیری رسمی منتهی نشده. پس خبرهای منتشر شده درباره تذکر رییس جمهور به وزیر تعاون نسبت به انتصاب سید میعاد صالحی، تا کنون از طرف نهادی رسمی، تایید نشده.

بخونین:

محمد رضا کاویان