اَبَر پولدارهای هالیوود؛ با هالیوودی های میلیاردر آشنا شوید

اَبَر پولدارهای هالیوود؛ با هالیوودی های میلیاردر آشنا شوید

هرچند بازیگران و خوانندگان مشهور زیادی هستن که از ثروت زیادی بهره مند هستن اما حقیقت اون هستش که فقط چند تایی از اونا میلیاردر هستن. چیزی که این هالیوودیای میلیاردر رو از همکاران شون جدا می کنه فقط موفقیت بیشتر اونا نیس، بلکه این چهره ها از این موفقیت زیاد واسه سرمایه گذاری بهره بردن و اینطوری، ثروت خود رو بیشتر کردن. اما جمع هالیوودیای میلیاردر به طور قطع به همین تعداد باقی نخواد موند، چون هر چی میگذره، هالیوودیای بیشتری وارد میدون تجارت می شن.
در ادامه با این هالیوودیای میلیاردر آشنا میشیم. به جز دو مورد اول که در سال جاری میلادی، ثروت اونا میلیاردی شد، بقیه در سالای قبل به جمع هالیوودیای میلیاردر ملحق شدن.

۵- کایلی جنر: ۱ میلیارد دلار

 

 

در ماه مارس سال میلادی جاری بود که سایت فوربس، کایلی جنر، یکی از اعضای خونواده مشهور و پرحاشیه کارداشیان-جنرا رو به عنوان جوون ترین میلیاردر خودساخته دنیا اعلام کرد.
بیشتر ثروت کایلی از شرکت آرایشی اش به نام Kylie Cosmetics به دست اومده که طبق تخمینای سایت فوربس، حالا ۹۰۰ میلیون دلار ارزش داره.

کایلی اولین بار در سن ۱۰ سالگی در ریالیتی شی تلویزیونی خونواده اش به نام «همراه با کارداشیانا» (Keeping Up with the Kardashians) حضور پیدا کرد و حالا به اندازه ای دنبال کنندگان اون در شبکه های اجتماعی زیاد شده که بعد از اینکه در سال ۲۰۱۸ کایلی در توئیتی اعلام کرد دیگه از اپلیکیشن اسنپ چت استفاده نمی کنه، ارزش سهام شرکت اسنپ ۷ درصد سقوط کرد.

 

۴- جی زی: ۱ میلیارد دلار

 

حدود یه هفته قبل، سایت فوربس اعلام کرد جی زی حالا اولین رپر میلیاردر دنیا هستش.

جی زی ۴۹ ساله، از قِبل ۱۴ آلبومی که تا به امروز منتشر کرده نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار کسب درآمد کرده که این رقم بدون احتساب مالیاتیه که از اون کسر می شه.
اما بخش بیشتر ثروت اون از فعالیتای تجاری پر ریسکش به دست اومده. اون یه خط تولید لباس راه اندازی کرد که بعدا در سال ۲۰۰۷ اونو به مبلغ ۲۰۴ میلیون دلار به شرکت Iconix فروخت. اونم اینکه یکی از صاحبان یه برند کنیاک (یه جور نوشیدنی الکلی) به نام D’Usséه. سرویس پخش موسیقی Tidal هم واسه جی زیه.

این خواننده رپ، سرویس Tidal رو در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۵۶ میلیون دلار خرید. در سال ۲۰۱۷، شرکت Sprint 33 درصد از سهام Tidal رو به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خرید و به دنبال اون، ارزش شرکت Tidal به ۶۰۰ میلیون دلار رسید. سهام جی زی در این شرکت حالا ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داره.

جی زی یه کلکسیون هنری به ارزش ۷۰ میلیون دلار و سهامی هم به ارزش ۷۰ میلیون دلار در شرکت تاکسی اینترنتی Uber داره.

املاک جی زی هم در کل ۵۰ میلیون دلار ارزش دارن.

 

۳- اپرا وینفری: ۲/۶ میلیارد دلار

 

اپرا وینفری که در یکی از مناطق دهاتی ایالت می سی سی پی آمریکا و در خونواده ای بدون پدر به دنیا اومد، کار خود رو با گویندگی خبر شروع کرد و حالا ۲۵ ساله که در شی تلویزیونی مشهور و محبوب خود به نام «شی اپرا وینفری» (The Oprah Winfrey Show) مجری گری می کنه.
اپرا با سهم خود از سود به دست اومده از شی تلویزیونی اش، سرمایه گذاریایی کرد که حالا، طبق تخمینا، حدود ۲ میلیارد دلار ارزش دارن. به گفته سایت لس آنجلس تایمز، ثروت اپرا در سال ۲۰۰۳ میلیاردی شد.

نوشته دیگر :   فساد در سینمای ایران به روایت بهنوش بختیاری و حمید فرخ نژاد

وینفری ۶۵ ساله، هم اینکه از موفقیت شی خود واسه ایجاد یه امپراطوری رسانه ای بهره برد و در جریان اون، ثروت خود رو به ۲/۶ میلیارد دلار رساند. ۲۵/۵ درصد از سهام شبکه تلویزیونی وینفری که OWN اسمشه و همینطور ۸ درصد از سهام شرکت WW International واسه اونه. وینفری هم اینکه یه قرارداد تولید محتوا با سرویس پخش آنلاین Apple TV+ داره.

علاوه بر اینا اپرا در انیمیشنای «تار شارلوت» (Charlotte’s Web)، «بری زنبوری» (The Bee Movie) و «شاهزاده خانوم و قورباغه» (The Princess and the Frog) صدا پیشگی کرده و در چند فیلم از جمله «پیشخدمت لی دنیلز» (Lee Daniels’ The Butler) و «سلما» (Selma) نقش آفرینی کرده.

 

۲- استیون اسپیلبرگ: ۳/۷ میلیارد دلار

 

استیون اسپیلبرگ، کارگردان موفق هالیوودی که سه جایزه اسکار و چندین و چند فیلم موفق و پرفروش در کارنامه حرفه ای خود داره، پردرآمدترین کارگردان تموم دورانا هستش.

اسپیلبرگ بیشتر ثروت خود رو از راه فیلم هاش کسب کرده، اما بخشی از این ثروت هم از قِبل همکاری اون با تِم پارکای یونیورسال در نقش مشاور و همینطور فروش شرکت انیمیشن سازی دریم ورکس به شرکت NBCUniversal به قیمت ۳/۸ میلیارد دلار، به دست اومده.

شرکت انیمیشن سازی دریم ورکس به دست اسپیلبرگ، جفری کاتزنبرگ و دیوید گفن، تأسیس شد که در سال ۲۰۱۶ به شرکت NBCUniversal فروخته شد.

۱- جورج لوکاس: ۶/۳ میلیارد دلار

لوکاس ۷۵ ساله، شاید خالق دو مورد از مشهورترین فرانچایزهای سینما یعنی مجموعه فیلمای محبوب «جنگ ستارگان» (Star Wars) و «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) باشه، اما اون بیشتر ثروت خود رو از راه فروش استودیوی فیلمسازی اش یعنی Lucasfilm به شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۲، به دست آورده. این استودیوی فیلمسازی به مبلغ ۴/۰۵ میلیارد دلار فروخته شد که این مبلغ به صورت نقد و سهام به لوکاس تعلق گرفت.

لوکاس هم اینکه به عنوان جفت و جور کننده اجرایی با انیمیشن «سرزمین قبل تاریخ» (The Land Before Time) و به عنوان نویسنده با فیلم «دیوارنویسی آمریکایی» (American Graffiti) همکاری داشته.
پرفروش ترین فیلم لوکاس یعنی «جنگ ستارگان: قسمت اول- تهدید شبح» (Star Wars: Episode I – The Phantom Menace) 474 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

لوکاس هرچند اول آرزو داشت راننده ماشینای مسابقه شه، اما بعد از اینکه تو یه حادثه رانندگی تا دم مرگ رفت، عزمشو جزم کرد به دنبال حرفه فیلمسازی بره. اون قبل از تأسیس استودیو فیلمسازی اش، در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در رشته کارگردانی تحصیل کرد.
لوکاس در سال ۲۰۱۲ خودشو از کار در استودیوی فیلمسازی اش بازنشسته کرد تا تمرکزش رو به ساخت فیلمای جداگونه معطوف کنه.

محمد رضا کاویان