فساد در سینمای ایران به روایت بهنوش بختیاری و حمید فرخ نژاد

فساد در سینمای ایران به روایت بهنوش بختیاری و حمید فرخ نژاد

فساد در سینمای ایران از زبون مسئولان و هنرپیشها و کارگردانان و فعالان این میدون، بارها شنیده شده و چیز عجیبی نیس.
فساد در سینما مثل فساد در صنعت و فساد در ورزش و فساد در بانکداری و فساد در سرمایه گذاری، بخشی از اکوسیستم کسب و کاره که نه فقط در ایران بلکه درهمه جای دنیا، مشاهده و رصد می شه و افشا گری در اون، تابو نیس و اهتمامی واسه اگاهی و تلاش واسه برون رفت از معضلاته.

منظور از فساد در سینما، تنها جنبه اخلاقی قضیه نیس.
به آموزشگاهای بازیگری و دفاتر کارگردان و پشت صحنه فیلما و پولای هنگفت واسه گرفتن نقش و این چیزها ربطی نداره. بخشی از فساد در سینما و سریال سازی امروز رو میشه در پولای کثیفی دونست که اصل نامعلوم داشته و وارد این صنعت شده و فضای بلبشویی رو میسازه که بخشی از ان رو در جریان رسیدگی به پرونده جرایم متهمان فساد و مشکل در بانک سرمایه با داستان تماشاگر هستیم.

در سینمای پس از انقلاب ایران وضع کمی متفاوت بوده و از سینمای ضد ستاره دهه شصت به سینمای ستاره محور دهه نود رسیده‌ایم و کم کم با بالا رفتن دستمزدهای تعداد محدودی از بازیگران، علاقمندان بسیاری روونه آموزشگاه‌های بازیگری شده و پس از گذروندن یک دوره کوتاه مدت قصد ورود به این رشته رو می‌کنند.

همین امر پای بعضی عناصر بد رو به سینمای ایران کشانده و فساد رو در ابعاد جور واجور رقم زده. از پیشنهادهای غیراخلاقی به علاقمندان بازیگری و بازیگران تازه کار گرفته تا پول گرفتن از اونا و فروش نقش که همه اونا در آخر به پیکره سینمای کشورمان آسیب وارد می کند.

در چند سال گذشته، موجی از مهاجرت بعضی بازیگران نه خیلی شناخته شده به ترکیه و شبکه‌های ماهواره‌ای موجود در اونجا باز شده.
هدف این شبکه‌ها هم به کار گیری بازیگران ذکر شده واسه حضور در سریال‌های فارسی زبون و جلب نظر مخاطبان داخل ایرانه.

تازگیا بهنوش بختیاری که یکی از پربننده ترین صفحات اینستاگرام ایرانیان رو در اختیار داره و مثل بعضی از سلبریتیا، در هر بخش ای وارد انتقاد و نظر و بیان دیدگاه می شه، جنبه هایی از فساد در سینمای امروز ایران رو منتشر کرد.
حمید فرخ نژاد،‌هنرپیشه فعال فیلمای طنز سینمای ایران هم به دنبال انتقاد روزنامه کیهان به به کار گیری یه بازیگر مدل هندی که فوتوشوتای خاصی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته، عکس العمل داد. این گزارش، مروری داره بر اینستانوشته این دو.

 

 

بختیاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

تلفنی با آقای غلامحسین لطفی بازیگر…کارگردان و جفت و جور کننده تلویزیون صحبت میکردم. فقط در قزوین زندگی میکنه و شش ساله که پیشنهاد کاری نداشتن…..میدونم که شرایط میزونی ندارن…..هرچند که پر از مناعت طبع هستن….

کارگردانان و جفت و جور کنندگان محترم تا زنده ایم به هنرمند احترام بذاریم و احترام یعنی پیشنهاد کار به کسی که بلد اون کاره…

نوشته دیگر :   باورهای اشتباهی که درباره افزایش سن وجود دارند

.نه آقا و خانمی که پورشه داره…پارتیش به راه….مشروب و کوکائینشم به راه……یه پولیم میده تا بازی کنه…. یادمه آقای لطفی کارگردان سریال قشنگتر و خاطره انگیز آینه بودن و ما چقدر از دیدن این سریال شبه های قشنگی کنار خونواده رقم‌میزدیم.

طعنه حمید فرخ نژاد به روزنامه کیهان

حمید فرخ‌نژاد با منتشر کردن تصویری از خود کنار بازیگر زن فیلم سینمایی «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور در اینستاگرام، به گزارش دیروز روزنامه کیهان که به انتقاد از حضور این بازیگر زن در فیلمی ایرونی پرداخته بود، عکس العمل نشون داد نوشت: «اگه می‌خواهید به پرتگاه فساد کشیده نشید و بنیان خونواده و دودمانتان به باد نره و فرزندانتان معتاد نشن و دچار حمله قلبی نشید و اخرتتان به باد نره این فیلم رو نبینید!

فرخ نژاد نوشت که نظر روزنامه کیهان درباره فیلم ضاله، مستهجن و شنیع دختر شیطان این بود:

یه پروژه سینمایی در سکوت خبری، پذیرای یه مدل عکس‌های غیراخلاقی بود. این بازیگر که به‌سختی می‌توان عکسی قابل‌انتشار از ایشون پیدا کرد، سال‌هاست که به‌عنوان مدل عکس‌های مستهجن فعالیت می‌کنه و حتی صفحه شخصی ایشون هم پر از اینجور تصاویریه.

به کار گیری بازیگران خارجی چیزی عادی در سینمای ماست، به‌خاص در تولیدات مشترک بین ایران و دیگه کشورها، تماشاگر حضور بازیگران غیروطنی هستیم؛ اما مشخص نیس که سازمان سینمایی وزارت ارشاد چیجوری مجوز بازی یه مدل غیراخلاقی رو در فیلمی داخلی داده؟

جالبه بدونین، کارگردان این فیلم سال‌ها قبل به‌عنوان هنرجویی مذهبی و ارزشی، با بهره از امکانات بعضی از نه هادها فیلم‌ساز شد؛ اما سال‌هاست که به ساخت فیلم‌های سخیف و «هندی» مشغوله و در تازه‌ترین فعالیت خود هم همکاری با مدلی بدکاره رو پذیرفته س.

عکس العمل رسانه ها به دو اینستانوشته بهنوش بختیاری و حمید فرخ نژاد در روزای گذشته فرق داره.
در اولین عکس العمل، اکران فیلم دختر شیطان در استان قم متوقف شد و این احتمال هست که اکران دختر شیطان، به فرجام رحمان ۱۴۰۰ برسه.

محمد رضا کاویان