نگاهی به خانه های امن داعش در عراق و سوریه

نگاهی به خانه های امن داعش در عراق و سوریه

تردیدی نیس گروهک تکفیری-تروریستی داعش موسوم به ISIS (یا همون خلافت اسلامی عراق و شام) پس از اعمال طیف بزرگی از خشونتای دیوونه وار و دشمن تراشیای گسترده در نقاط جور واجور دنیا، طی چند ماه گذشته با عکس العمل و پاسخایای تند جامعه جهانی مواجه شده و این موضوع موجب شکست این جنگ جویان در خیلی از مناطق تحت اشغال و  از دست رفتن بخشای بزرگی از قلمرو تحت اشغالشان در عراق و سوریه شده.

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر به نقل از خبرگزاری  رویترز با منتشر کردن عکسایی از چیزی که نیروهای داعش پس از زور به عقب نشینی در خونهای امن خود در عراق و سوریه بر جای گذاشته ان، نوشت: این عکسا می تونه سرنخای مهمی از چگونگی فعالیت و روشای عملیاتی داعش در اختیار کارشناسان نظامی بذاره تا در آینده اقدامات پیش گیرانه و پیش دستانه موثرتری در قبال این گروهک در دستور کار قرار گیرد.

این خبرگزاری با اشاره به توسل داعش به تاکتیکایی مشمئز کننده در بین عقب نشینی مثل به گروگان گرفتن غیرنظامیان اضافه می کنه: از دست رفتن مناطق تحت اشغال و زور واسه تخلیه اونا تا اندازه ای با سرعت پیش میره که نیروهای داعش واسه حفظ جون خود، تدابیری این چنینی رو در دستور کار قرار میدن.

دردسرهای داعش هفته گذشته با مرگ ابو محمد العدنانی -سخنگوی این گروه (العدنانی هم اینکه مسئول جذب نیروی خارجی و از طراحان اصلی عملیاتای خارجی داعش حساب می شد) دوبرابر شد.
فردی که یه جور ستون عملیاتی-تبلیغاتی واسه  ISIS  به حساب می رفت.

چیزی که به دنبال میاد، تصویری کامل تر و دقیق تر از خونهای امن داعشه که حالا به دست نیرویای مبارز افتاده:

بیلبورد خم شده داعش در شهر تاریخی پالمیرا، سوریه

پرچم داعش بر دیوار یکی از خونهای امن شهر تل حمیس سوریه که به وسیله مبارزان کُرد موسوم به “واحد حفاظت مردمی” از این گروهک بازپس گرفته شده.

نوشته دیگر :   حقایقی جالب از زندگی جرج مایکل که احتمالا تا کنون از آن ها خبر نداشته اید

سه پایه و پروژکتورهای به جا مونده از داعش در حمامی قدیمی در شهر منبج سوریه که به عنوان مرکز رسانه ای این گروه تکفیری استفاده می شده.

قسمتی دیگه از بازمانده های مرکز رسانه ای داعش در شهر منبج رو در عکس بالا مشاهده می کنین.

قطعات خوردرو که به گفته نیروهای دموکراتیک سوریه واسه جاسازی در خوردروهای بمب گذاری شده مورد استفاده قرار می گرفته.

مواد منفجره ای (بمبای دست ساز) واسه داعش که در مدرسه ای در شهر فلوجه عراق کشف شد.

جعبه خمپاره و نارنجک دستی که در کارخانه ای تحت اشغال داعش در شهر فلوجه عراق دیده می شه.

انبار آر پی جی واسه داعش که بازم به دنبال عملیات آزاد سازی فلوجه کشف شد.

کتاب توضیح المسائل داعش که در یکی از خونهای امن واسه این گروهک دیده میشه.

تصویر بالا یکی از نیروهای دموکراتیک سوری رو نشون میده که در حال بررسی خونه ای در شهر منبجه که می گن به وسیله داعش واسه ساخت مواد و تسلیحات انفجاری مورد استفاده قرار می گرفته.

در این تصویر هم دو سرباز عضو نیروی دموکراتیک سوریه درحال بررسی بسته های نقاب زنان هستن. این خونه واسه پلیس مذهبی داعش موسوم به “الحساب” بوده.

این عکس یه سرباز ضدتروریسم عراق رو در میان یه عالمه از تسلیحات و مواد منفجره در یکی از خونهای امن داعش در شهر فلوجه نشون میده.

تونل کشف شده در یکی از خونهای در تصرف داعش در شهر سنجار، عراق

محمد رضا کاویان