اپلیکیشن‌هایی که به ایجاد تغییر در زندگی به شما کمک می‌کنند

اپلیکیشن‌هایی که به ایجاد تغییر در زندگی به شما کمک می‌کنند

آدم‌هایی که پیشرفت و ایجاد تنوع در زندگی براشون اهمیت زیادی داره، در بیشتر مواقع به دنبال برنامه‌ریزی و ایجاد تغییر در وضعیت الان خود هستن. واسه این منظور هم علاوه بر علاقه و اشتیاق، به همت، محرک و تشویق کننده نیاز دارن. به‌طور مثال، وقتی تصمیم می‌گیرید تغذیه خود رو بهتر کنین و خوراکی‌های سالم بیشتری رو وارد برنامه غذایی خود کنین، مطمئنا به کمک نیاز دارین.

به همین منظور، ۱۰ اپلیکیشن موبایل رو براتون معرفی کرده‌ایم که در همین زمینه به‌خوبی می‌تونن نیازای شمارو مرتفع کرده و تشویق کننده خوبی واسه ادامه درست راه موردنظرتان باشن.

Nike+ Training Club

اگه به هر دلیلی دوست ندارین به باشگاه برید، می‌تونید از اپلیکیشن شرکت نایک واسه انجام تمرین‌های روزانه ورزشی خود استفاده کنین. در این اپلیکیشن، ویدئوهای آموزشی زیادی گذاشته‌شده که به شمام جهت با بهتر شدن وضعیت بدنی کمک می‌کنه. هم اینکه بد نیس بدونین که با گجت‌های ساخته‌شده به وسیله شرکت نایک هم سینک شده و مثلا می‌تونید اونو به همراه دستبند Nike FuelBand استفاده کنین.

MyFitnessPal

در کنار انجام تمرینات ورزشی باید روی تغذیه خود هم کنترل داشته باشین و کالری‌هایی که مصرف می‌کنین رو مدیریت کنین. واسه این منظور لازمه از اپلیکیشنی استفاده کنین که شمارنده کالری و دنبال کننده برنامه غذایی شما باشه و در صورت سرپیچی از محدودیت‌ها، اونو به شما گوشزد کنه.
یکی از بهترین اپ‌هایی که در این بخش طراحی‌شده،  MyFitnessPalه. به کمک این اپ می‌تونید اندازه کالری، کربوهیدرات، چربی، نمک و پروتئینی که در وعده‌های غذایی خود صرف می‌کنین رو تحتِ کنترل داشته باشین.

Headspace

تمرکز کردن روی آگاهی‌های ذهنی و جسمی یکی از بهترین روش‌های مدیریت استرس حساب می‌شه. کاهش اضطراب هم منتهی به بهتر شدن حال عمومی بدن و مغز می‌شه. واسه این منظور می‌تونید از اپلیکیشن Headspace استفاده کنین که نسخه رایگان اون ۱۰ برنامه مدیتیشن در خود داره.
همه برنامه‌ها فقط ۱۰ دقیقه از زمان شما در طول روز رو به خود اختصاص میدن و با پخش راهنمای صوتی موجب می‌شه تا Chi داخلی خود رو پیدا کرده و اونو تقویت کنین. تقویت و دقیق شدن و فوکوس کردن بر جریان Chi در بدن یکی از مهم‌ترین بخش‌های فلسفه و پزشکی سنتی چین و هنرهای رزمی شرقیه و به معنی انرژی حیاتیه.

Daily Yoga

میلیون‌ها آدم در سراسر دنیا روزانه یوگا تمرین می‌کنن و شاید وقتشه باشه که شمام به جمع اون‌ها ملحق شید. تمرینات این ورزش نه‌تنها موجب انعطاف‌پذیری بیشتر بدن می‌شه، بلکه روی مغز هم اثر مثبتی داره.
اپ Daily Yoga حدود ۵۰ حرکت جور واجور این ورزش رو در خود داره که می‌تونید نمونه‌های دلخواه رو دانلود کرده و از روی ویدیو و راهنمای صوتی، اون‌ها رو مرحله‌به‌مرحله و به‌درستی به انجام برسونین.

نوشته دیگر :   اَبَر پولدارهای هالیوود؛ با هالیوودی های میلیاردر آشنا شوید

Sleep Cycle Alarm Clock

تعداد بسیار کمی از مردم دنیا هستن که می تونن بدون نیاز به تنظیم الارم، از خواب بیدار شن. بقیه بدون کوک کردن ساعت نمی‌تونن از تختخواب بیرون بیان. واسه این منظور اپلیکیشن‌های بسیاری هست و تقریبا همه اسمارت‌فون‌ها به این برنامه مجهز هستن. اما Sleep Cycle Alarm Clock ریتم خواب کاربر رو ردیابی کرده و براساس اون از روشی تضمینی واسه بیدار کردن فرد استفاده می‌کنه.

LastPass and 1Password

واسه حفظ امنیت حساب‌های کاربری آنلاین خود بهتر اینه که رمز حساب‌های جور واجور با همدیگه فرق داشته و همه اون‌ها هم از ترکیب حروف، اعداد و نمادها ساخته‌شده باشن. به خاطر اینکه ممکنه به یاد سپردن پسوردهای جورواجور کمی سخت به نظر برسه اما می‌تونید از اپلیکیشن‌هایی مثل LastPass and 1Password واسه این منظور استفاده کنین. این برنامه رمزهای عبور غیرقابل هک شدن ساخته و اون‌ها رو ذخیره می‌کنه. هم اینکه به‌صورت خودکار می‌تونه اون‌ها رو در برنامه مربوطه استفاده کنه.
حتی اگه رمزهای عبور خود رو از یاد برده باشین، اگه موبایل شما حسگر تشخیص اثرانگشت داشته باشه، به‌واسطه این اپ و اثرانگشت خود می‌تونید وارد اکانتتان بشوید.

Google Photos

با این اپ می‌تونید همه عکس‌های خود رو روی سیستم ذخیره ابری گوگل ذخیره کنین. نسخه رایگان این برنامه، تصاویر رو با بالاترین کیفیت روی وب آپلود و ذخیره می‌کنه که موجب کاهش تعداد آپلودها می‌شه چون حجم گوگل درایو بسیار محدوده.

Duolingo

یکی از بهترین اپلیکیشنای یادگیری زبون دوم،Duolingo  است. این برنامه زبون‌های اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، سوئدی و … در خود داره.
مزیت این برنامه اینه که فقط ۱۰ دقیقه از روز رو باید به اون اختصاص بدین. همه واژه‌ها با تلفظ و دیکته آموزش داده می‌شن و در انتهای هر درس ازآنچه آموخته‌اید تست گرفته می‌شه.

Asana

آسانا یکی از بهترین وسایل مدیریت گروهیه و به فرد کمک می‌کنه تا نظارت کامل و درستی روی پروژه‌های خود داشته باشه. در این برنامه می‌توان واسه همه کار تعریف کرد و مطمئن شد که هرکی از وظایف خود در طول روزا و هفته‌های آینده آگاهه.

Slack

یکی از وسایل رابطه برقرار کردن در هراندازه‌ای، Slackه که در اون می‌تونید گروه تعریف کرده یا چت شخصی داشته باشین. با این وسیله امکان فرستادن و دریافت عکس، ویدیو و فایل GIF هست.

محمد رضا کاویان