فروش سرور های مجازی ایران – هلند – ترکیه با 10 درصد تخفیف دائمی

فروش سرور های مجازی ایران – هلند – ترکیه با 10 درصد تخفیف دائمی

مزایا و معایب هاست اشتراکی

این نوع میزبانی دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه مهم ترین آن را مطرح می کنیم؛

  1. از مزایای خرید هاست اشتراکی می توان به مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. معمولا سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و بازدیدکنندههای زیادی ندارند بهتر است برای کاهش هزینه های خود از هاست اشتراکی استفاده کنند.
  2. به دلیل اشتراکی بودن هاست انتخابی و استفاده همزمان چندین سایت دیگر از آن ممکن است گاهی با مشکل افت سرعت روبه رو شد که این از معایب هاست های اشتراکی به حساب می آید. البته تا زمانی که بازدیدهای زیادی از سایت صورت نگیرد این مشکل چندان دردسرساز نخواهد بود.
  3. دیگر اینکه امنیت هاستهای اشتراکی کمی پایینتر از سایر هاست ها می باشد. نفوذ به یکی از سایتهای استفاده کننده از هاست اشتراکی و دسترسی به سرور می تواند تهدیدی برای سایر سایتها باشد.

سرور مجازی

سرور مجازی یا VDS

سرورهای مجازی با نامهای  (Virtual Private Server) VPS و (VDS (Virtual Dedicated Server شناخته می شوند. در واقع سرورهای مجازی نمونه کوچکی از سروری اختصاصی هستند که توسط مجازی سازها به بخش های کوچک تقسیم شده اند.

سرورهای مجازی VPS و VDS چیزی بین میزبانی اشتراکی و سرورهای اختصاصی هستند. اما با هزینه ای به مراتب کمتر از سرورهای اختصاصی.

در مواقعی که به دلیل بازدیدهای بالای وب سایت، میزبانی اشتراکی مناسب نباشد و امکان استفاده از سرورهای اختصاصی نیز وجود نداشته باشد، سرورهای مجازی بهترین گزینه هستند.

سرور مجازی یا VPS یک قسمت کوچک از سرور است مانند واحد یک آپارتمان، همانطور که یک واحد آپارتمان تهیه می کنید با تهیه سرور مجازی هم تمام فضای سرور مجازی به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما سایر بخشها مانند شبکه و دسترسی به سرور، قسمتهای اشتراکی هستند.

فروش سرور های مجازی ایران – هلند – ترکیه با 10 درصد تخفیف دائمی

راهنمای خرید سرور مجازی

برای انتخاب یک سرور مجازی مناسب، به موارد زیر دقت داشته باشید:

استفاده از RAM مناسب

آیا شما دارای چندین وب‌سایت و پروژه در حال اجرا هستید؟ بنابراین برای ادامه کار به مقدار حافظه یا رم مناسب نیاز دارید. یک VPS کارآمد به حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد، که این حداقل مقدار توصیه شده برای پروژه‌های حاوی اطلاعات بالا است. همچنین در صورت نیاز قادر به ارتقاء آن خواهید بود.

استفاده از پردازشگر یا CPU قوی

انتخاب یک وی پی اس با پردازنده چند هسته‌ای و معماری 14 نانومتری گزینه‌ی خوبی برای انتخاب سرور مجازی مناسب است. به‌عنوان مثال پردازنده‌های اینتل E5 و E7 از سرور Xeon با معماری‌ Broadwell یا Haswell و بهره‌گیری از پردازنده‌های چند هسته و تخصیص منابع در زمان‌های پیک کاری، عملکرد سرور را بهینه‌تر می‌سازد.

استفاده از Storage

فضای ذخیره‌سازی در صورتی که به‌صورت هارد دیسک سنتی ارائه شود، تقریباً همیشه بزرگ‌تر و ارزان‌تر خواهد بود. اما برای بهینه سازی، فضای ذخیره‌سازی به‌صورت SSD یا solid-state storageبرای میزبانی VPS ضروری است.

سرعتی که SSD ها به آن مشهور هستند تنها مزیت آنها در زمان استفاده از آنها در VPS نیست، زیرا علاوه بر این، مقاومت آنها در مواجهه با خرابی‌های ناشی از نوسان و قطعی برق نیز باعث می‌شود آنها گزینه‌ای مناسب برای میزبانی وب باشند.

استفاده از RAM و CPU متناسب و ترجیحاً قدرتمند‌تر کاری هوشمندانه است، اما بدون ابزار ذخیره‌سازی سریع برای پاسخ دهی به آن درخواست‌ها، این فناوری در حد ظرفیت خود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با انتخاب یک CPU با معماری نسل آینده و مقدار قابل توجهی از RAM و فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD، از کارآمدی بالای سرور مجازی خود اطمینان خواهید داشت.

امنیت بالا

ایمن سازی سایت، یکی از مهم‌ترین اقداماتی‌ است که باید آن را در اولویت قرار دهید. با در نظر گرفتن این نکته، سرورهای وی پی اس، سطح امنیتی بالایی را به شما ارائه می‌دهد. VPS امکان نصب فایروال‌های پیشرفته‌، اسکنرهای اختصاصی بدافزارها، مانیتورگرها را در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه بر آن بکاپ‌های پیشرفته‌ای نیز در دسترس شما خواهد بود.

سرور مجازی

دسترسی به روت

دسترسی روت برای VPS امری غیر‌ قابل مذاکره است. شما به قابلیت اجرای اسکریپت‌ها، SSH یا کنترل‌ کامل خط فرمان و اتوماسیون بدون محدودیت در هر زمان و بر اساس شرایط خود نیاز دارید. به‌همین دلیل برای مدیریت این موارد شما به یک کنترل پنل نیاز دارید تا امکان مدیریت قوی بر عملکردهای کاربردی و افزودن آسان دامنه‌ها، سایت‌ها، پایگاه داده‌ها و موارد دیگر را برای شما میسر کند.

خدمات پشتیبانی قوی

مشتریان می‌خواهند که سایت آنها همیشه، عملیاتی و در دسترس باشد. بر همین اساس، مشتری انتظار دارد که برای سرور خود در صورت نیاز پشتیبانی اختصاصی ارائه داده شود. دانستن اینکه یک تیم پشتیبانی قوی برای مشاوره گام به گام و در مواقع اضطراری حاضر برای انجام این ماموریت است، برای مشتری بسیار مهم است.

مقیاس پذیری و منابع با کیفیت در سرور مجازی

کسب و کار یا سازمان شما همیشه در حال پیشرفت است. این روند می‌تواند در مورد VPS شما نیز صادق باشد. یک سرور مجازی مناسب باید دارای این مقیاس پذیری باشد. قابلیت ارتقاء سرور مجازی و استفاده از منابع با کیفیت باید یکی از فاکتورها به هنگام خرید سرور مجازی باشد.

انتقال مطمئن دادها به سرور مجازی

انتقال به یک هاست جدید مانند نقل مکان کردن به یک خانه جدید است، یک اتفاق جدید و هیجان‌انگیز است به این امید که یک روزه همه داشته‌های شما به راحتی دور ریخته نشود. در هنگام انتقال داده های خود به VPS جدید به این مهم توجه کنید. سینداد یک انتقال یکپارچه و رایگان و یک تعهد مادام العمر را به مشتریان ارائه می‌دهد که هرگز اطلاعات مشتریان را حذف نمی‌کند.

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

تعیین موقعیت جغرافیایی سرویس میزبانی وب شما در کشوری که مخاطبان بیشتری دارند، استراتژی موثر‌ی برای بهینه سازی سئو سایت است.

موقعیت کاربران خود را با استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل وب web analytics تعیین کنید تا ارزیابی بهتر و دقیق‌تری از آنها داشته باشید و VPS خود را به موقعیتی نزدیک کنید که مخاطبان شما بیشتر در آنجا متمرکز هستند.

VPS از جمله فضایی به‌شمار می‌رود که در دنیای اینترنت ویژگی‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است. خرید سرور مجازی نیز بر اساس همین ویژگی‌ها تعیین می‌شود. از این رو در این مقاله به بررسی نکاتی پرداختیم که شما باید قبل از خرید سرور مجازی به آن ها توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از این رو از این نکات غافل نشوید. چرا که تمامی آن ها می‌توانند در زمینه برآورده شدن نیازهای شما موثر باشند.

سرور مجازی

نکات مثبت سرورهای مجازی

  • هزینهٔ کمتر برای بخش مرکزی سرور ، زیرا نیازی به خرید سخت‌افزار نیست .
  • هزینه‌های احتمالی کمتر برای انجام تنظیمات و نگهداری سرور در طول مدت استفاده از آن .
  • دسترسی به کمک متخصصین برای انجام تنظیمات ، پیکربندی ، نگهداری و دریافت مجوزهای نرم افزاری.
  • کاهش نیاز به وجود دانش IT در داخل شرکت
  • وجود ظرفیت ادغام سرورها با یکدیگر و افزایش بهره‌وری
  • به دلیل وجود کارهای مشترک ، فضای اشغال شده در سیستم کاهش می‌یابد.

یکی از مهمترین مراحل انتخاب سرور مناسب این است که باید بدانیم کسب و کار ما در کجا قرار دارد و در آینده به کجا خواهد رسید. این که دید روشنی از کسب و کار خودم داشته باشم و در واقع بیزنس پلن خودم را به خوبی بشناسم از زوایای مختلف این مساله را بررسی کنم و آن را تهیه کنم. ببینم چه چالشی برای من مطرح است که باید با استفاده از سخت افزار مناسب آن را برطرف کنم و با این دید که من بدانم دقیقا کجا هستم و دقیقا به کجا خواهم رسید می توانم اولین قدم مهم در انتخاب سرور مناسب را بردارم.

نوشته دیگر :   ربات هوشمند فارکس

مهمترین فردی هم که در این زمینه می تواند به ما کمک کند کسی هست که شرکت را می گرداند یا مدیرعامل شرکت است که بهتر از همه می داند شرکت از کجا شروع کرده است و قرار است به کجا برسد. پس یکی از مهمترین افرادی که می‌توانید با مشاوره کنید برای اینکه انتخاب سرور مناسب رو بتوانیم انجام بدیم مدیرعامل یا مدیران شرکت هستند. پس با شناختن دقیق کسب و کار و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد، کسب و کار من خانگی یا soho است یا کسب و کار کوچک و متوسط  و یا بزرگ است (SME: Small Medium Enterprise) .

در هر کدام از این کسب و کار ها باید فاز هایمان را هم مشخص کنیم. این که در فاز شروع هستیم در فاز رشد هستیم یا در فاز توسعه این مدل تقسیم بندی بازار و مشتری هست که HP ارائه داده است. پس ما تعیین دقیق این فازها و سطح کسب و کار می توانیم اولین قدم را در انتخاب سرور مناسب برداریم.

گام دوم در انتخاب سرور مناسب

قبل از اقدام به خرید حتما باید در مورد ویژگی ها و قابلیت های سرور مد نظرتان تحقیق و مشورت کنید. همانطور که می دانید سرورها می توانند دارای این قابلیت ها باشند: منابع سخت‌ افزاری انحصاری ، قابلیت افزایش و ارتقا سخت‌افزار سرور، اتصال دائمی به اینترنت، سرعت عملکرد بسیار بالا، قدرت پردازش و قدرت محاسباتی سریع، امنیت بالا، امکان پیاده ‌سازی Raid نرم‌افزاری و سخت‌افزاری.

بودجه یکی از مهمترین عوامل در انتخاب و خرید سرور و اصولاً هر خریدی است و قبل از اقدام به خرید باید بدانیم که نیاز ما دقیقا چیست، مثلا بعضی از سازمان های بزرگ دولتی می گویند به ما 80 میلیون بودجه دادند برای خرید سرور، و اقدام به خرید یک سرور 80 میلیونی می کنند که شاید هیچ نیازی هم به قابلیت ‌های آن سرور نداشته باشند و هیچ وقت هم از آن بهره ای نبرند و این گونه برای شرکت هزینه اضافی را به وجود می آورند.

از طرف دیگر نباید اینقدر کم هزینه کنیم که چند سال دیگر با چالش روبرو شویم  و نیازهای سازمان ما رشد کرده است و زیاد شده است و با خود بگوییم الان باید چه کنیم که بتوانیم آنها را پاسخگو باشیم و مهمترین مسئله این است که به رشد سیستم هم توجه کنیم و یک سرور قابل ارتقا تهیه کنیم. پس نه آنقدر باید زیاد هزینه کنیم که هیچ بهره ای هم از آن نبریم چون هیچوقت به آن قابلیت ها نیازی پیدا نمی کنیم و نه آنقدر کم که به هیچ کدام از نیازهای سازمان ما پاسخ داده نشود.

برای اینکه ما بتوانیم مدیر مالی را توجیه کنیم تا طرح خرید سرور را تایید کند. باید با زبان پول صحبت کنیم . مدیر مالی که زبان بیت و بایت را نمی داند، باید راهکار اقتصادی که برای ما سود آور است را برای ایشان توضیح بدهید. یک ابزاری که  در این راستا استفاده شود ابزار tco (total cost of ownership) است که تمام هزینه‌ ها در نظر گرفته می‌شود هزینه‌های خرید و راه اندازی ، نگهداری و پشتیبانی و مدیریتی، هزینه های انسانی، آموزشی و همه اینها در نظر گرفته می شود. ابزار بعدی ROI (Return On Investment) است که بازگشت سرمایه است یعنی اینکه اگر قرار است که سیستم های ما ارتقا پیدا کند یا تعویض بشود باید ببینیم که در بازه زمانی مشخص برای ما چقدر آورده مالی دارد و این دو نکته را هم باید در گام دوم انتخاب سرور مناسب مان مورد توجه قرار دهیم.

گام سوم در انتخاب سرور مناسب

ادمین یا فردی که مسئول خرید سرور است بعد از اینکه در مورد کسب و کار دقیق با مدیرعامل صحبت کرد و دید روشنی از کسب و کار به دست آورد و بعد از آن با مدیران مالی هم در زمینه بودجه به توافق رسیدند بر اساس این دو، نیازسنجی سازمان و شرکت را انجام می دهد و دست به انتخاب سرور مناسب خواهد زد.
اما چه نکاتی را باید توجه کند به شبکه داخلی شرکت اینکه چه تعداد کارمند  داریم چه نرم افزارهایی می خواهیم و چه تعداد از کارمندان با آنها کار می‌کنند چه قابلیت هایی از سرور مان انتظار داریم چند تا سرور می خواهیم حالا به شکل مجازی یا فیزیکی، اینکه چه نوع هاردی و چه تعدادی می‌خواهیم چه مقدار  RAM می‌خواهیم با چه ظرفیتی، به چه پردازنده ای نیاز داریم.

فضای لازم برای سرور را در نظر بگیریم و پیش بینی برای اینکه در آینده سرور ممکن است تعدادش زیاد بشود و بحث توسعه شبکه را داشته باشیم را باید در نظر بگیریم اگر سرور رکمونت استفاده می‌کنیم باید به تجهیزاتی که لازم دارد توجه داشته باشیم و اگر شرکتتان هنوز کوچک است و ادمین ندارید اکثر شرکت های معتبر خودشان در این زمینه کارشناسانی دارند که به شما مشاوره بدهند که چه سروری با چه کانفیگی برای اندازه و هدف شرکت شما مناسب است سعی کنید سروری را انتخاب کنید که حداقل 2 سال گارانتی داشته باشد. این هم گام سوم در انتخاب سرور مناسب که حتما مد نظر قرار دهید.

چرا انتخاب سرور مناسب در سرعت وب سایت شما موثر است؟

یکی از نکات مهم و موثر در تکنیکال سئو سایت، سرعت وب سایت شما است. فرض کنید که شما یک وب سایت فروشگاهی دارید و مشتری برای انتخاب کالا مد نظرش می خواهد در وب سایت شما به جستجو بپردازد اگر سرعت سایت شما کند باشد یا ارتباط دائم قطع و وصل شود قطعا کاربران بی صبر و حوصله امروزی را کلافه می کند و ترجیح می دهند از سایت رقیب شما خرید کند حتی با قیمت کمی بالاتر ولی با سرعت و کیفیت بهتر.
آمازون تنها با بهبود سرعت سایت خودش به میزان چند دهم ثانیه توانست فروش خود را چندین برابر کند.

اینجاست که اهمیت اساسی انتخاب سرور مناسب برای وب سایت شما پر رنگ می شود و همانطور که می بینید این مسئله سرعت وب سایت به قدری مهم است  که یکی از معیارهای اصلی گوگل برای رتبه دادن به سایت شما است چون هیچ چیز به اندازه اهمیت دادن و ارایه خدمات با کیفیت سایت شما به کابر، برای گوگل مهم نیست. پس با یک انتخاب سرور درست و اصولی می توانید گام زیربنایی و بزرگی در جهت سئو شدن سایت خود بردارید.
یکی از مواردی که در مورد انتخاب سرور مناسب برای وب سایتتان بسیار مهم است، میزان آپ تایم آن وب هاستینگ و در واقع سرور است که چه میزان قطعی دارند در شبانه  روز و چقدر می توانند میزان در دسترس بودن سرور و در نتیجه سایت شما را برایتان گارانتی کنند. به عبارتی باید سرور هایش (خطا پذیری)تلورانس خطای کمی داشته باشد. همانطور که گفتیم این مورد برای یک وب سایت فروشگاهی مثلا دیجی کالا که فروش آنلاین دارد بسیار مهم و حیاتی است طوری که تقریبا باید قطعی نزدیک به صفر برایش تضمین شود و همچنین سرعت بالا. اگر غیر از این باشد خوب مشتری هایش را از دست خواهد داد و حتی ممکن است این مسئله به قیمت ورشکستگی برایش تمام شود.

محمد رضا کاویان