سیستم کف کاذب

سیستم کف کاذب

کف کاذب نام کالایی است که به قرینه سقف کاذب نامگذاری شده و به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و جهت افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هایی بر کف اصلی طبقات نصب شده است .

ترجمه صحیح نام این کالا ” کف بلند شده ” می باشد که دلیل بکارگیری آن عموما جهت پوشش حجم زیادی از از کابل ها و تاسیسات است که در بعضی از اماکن بکار می رود . از آن جمله می توان از اتاق های قرنطینه ، گلخانه های مکانیزه و … نام برد . ولی اخیرا بکارگیری انواع خاص از کف کاذب به منظور گرمایش از کف و انتقال آبهای سطحی و کاهش رطوبت و همچنین به منظور سبک سازی ساختمان ها نیز رونق یافته است . ضمناً کف های کاذب در ابعاد مختلف مانند ۵۰×۵۰ و ۶۰×۶۰ سانتیمتر تولید می شود و همچنین از متریال های متنوعی جهت تولید آن استفاده می شود از جمله : کف کاذب آلومینیومی ، کف کاذب فولادی ، کف کاذب کلسیم سولفات ، کف کاذب چوبی و یا سنگی .

کف کاذب آلومینیومی برای مکان هایی استفاده میشود که لازم باشد کف کاذب کلیه تاسیسات کف را بپوشاند و به نوعی پنهان سازی در کف برای زیبایی بیشتر کار صورت گیرد .

سیستم کف کاذب به منظور سبک سازی وزن ساختمان ابداع شده است و متشکل از قطعات پیش ساخته روی کف اصلی شامل سه قطعه تایل ، پایه و استرینگر می باشد که برای بهره وری و کاربرد مناسب بهتر است که نسوز و غیر قابل اشتعال باشد .

جنس کف کاذب چیست؟

پوشش های کف کاذب کفپوش های متنوعی از جمله کفپوش های صنعتی و آنتی استاتیک در انواع PVC و لمینت های H.P.L ، پارکت ، موکت و … می باشد که در برابر سایش ،حریق و ضرب دیدگی دارای مقاومت بالا می باشند .

اجزاء کف کاذب :

کف های کاذب عموماً از اجزاء کلی تایل یا کفه ، پایه ، رابط تشکیل می شوند که بسته به نوع کف کاذب از مواد مختلفی جهت ساخت آنها استفاده می شوند .

نوشته دیگر :   سرویس یخچال و فریزر امرسان

انواع کف کاذب از لحاظ کاربردی :

کف کاذب مخصوص گرمایش

کف کاذب مخصوص پنهان سازی تاسیسات و سیم کشی ها

کف کاذب مخصوص انتقال آب های سطحی

کف کاذب مخصوص سبک سازی وزن ساختمان و … .

کف کاذب مخصوص انتقال آب های سطحی، خاک و ماسه :

این نوع از کف کاذب ها غالباً مشبک و یا درزدار می باشند و در سالن های مواد شیمیائی ، آزمایشگاه ها ، آبکاری ها وکارخانه های دارویی و غذایی و حتی دور استخرهای ورزشی و اماکن عمومی ورزشی و کشورهای شن خیز و باران خیز نصب می شوند . این نوع از کف های عموماً دارای تایل های پلاستیکی یا فولاد ضد زنگ و پایه های فولاد و آلومینیومی یا پلاستیکی می باشند و بعنوان کف کاذب ثابت غالباً در کارخانه ها و یا فضای آزاد بکار می روند .

کف کاذب مخصوص گرمایش از کف و کاهش رطوبت :

این نوع از کف ها های کاذب عموماً دارای پایه های بسیار کوتاه و تایل های نازک هستند که برای بارهای سنگین مناسب نمی باشند ولی برای انتقال حرارت بسیار مناسبند . سطح آنها عموماً از جنس هایی مانند پارکت ، HPL  ، سرامیک و کفپوش های چوب پنبه ای می باشد . این نوع کف کاذب معمولاً بصورت ثابت می باشند و پس از نصب قابلیت جابه جایی تایل ها به سادگی میسر نمی شود ، این نو ع از کف های کاذب ویژگی های منحصر به فردی از جمله موارد زیر را دارا هستند:

گزینه مناسب برای خانه های چوبی و پیش ساخته

عایق صوتی مناسب

مقاوم در برابر رطوبت و مواد شوینده

مقاوم در برابر حشرات موذی

محمد رضا کاویان