فواید و تاثیر قهوه بر سلامتی انسان

فواید و تاثیر قهوه بر سلامتی انسان

فواید و تاثیر قهوه بر سلامتی انسان

قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و با توجه به خواص و فواید زیادی که برای سلامتی دارد، بیشتر از دیگر نوشیدنی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. شاید شما هم که در حال مطالعه این مقاله هستید، وقتی بطور کامل با انواع فواید قهوه آشنا شوید، استفاده از آن را در برنامه هفتگی‌تان بگنجاند.

قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و با توجه به خواص قهوه و فواید زیادی که برای سلامتی انسان دارد، بیشتر از دیگر نوشیدنی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. شاید شما هم که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، وقتی به طور کامل با انواع فواید قهوه آشنا شوید، استفاده از آن را در برنامه هفتگی‌تان بگنجانید. به طور کلی وقتی حرف از قهوه و قهوه خوردن می‌شود، ذهن‌ها به سمت تلخی این نوشیدنی می‌رود و شاید بیشترین جذابیت قهوه نیز همین باشد. حال ما در این مقاله قصد داریم به نکات بسیار جالبی درباره‌ی فواید قهوه که خیلی بیشتر از مضرات قهوه است، اشاره کنیم تا اگر تاکنون علاقه‌ای برای مصرف این نوشیدنی نداشته اید، حداقل یک بار آن را امتحان کنید.

افزایش دهنده‌ی انرژی

اگر به انرژی بیشتری در طول روز برای انجام فعالیت‌هایتان نیاز دارید، چرا قهوه را امتحان نمی‌کنید؟ این خواص قهوه به دلیل وجود ماده‌ی محرک کافئینی است که در این نوشیدنی وجود دارد و به خوبی می‌تواند انرژی را در شما فوران سازد. بنابراین خرید قهوه را به همه‌ی افرادی که علاقه دارند کنترل بهتری بر روی یادگیری، احساسات و افزایش توانایی‌هایشان داشته باشند، توصیه می‌کنیم.

چربی سوز قوی

یکی از مهم‌ترین و شاید بهترین فواید قهوه چربی سوزی این نوشیدنی است. در واقع طبق آزمایشات و مطالعات انجام شده، کافئین موجود در قهوه به میزان حداکثر ۱۱ درصد سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و در نتیجه سبب چربی سوزی خواهد شد. بنابراین با توجه به قیمت مناسب قهوه که به راحتی آن‌را قابل دسترس برای همگان کرده، حتماً توصیه می‌کنیم که برای لاغری از آن استفاده کنید.

کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲

طبق آزمایشات انجام شده در افرادی که به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا هستند و مصرف قهوه را دربرنامه غذایی خود قرار داده‌اند، شدت بیماری به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید دیابت نوع ۲ یک بیماری جدی است که اگر روش درمانی مناسبی برای آن اتخاذ نشود، ممکن است نتایج فوق العاده بدی به همراه داشته باشد. بنابراین می‌توانید از فواید قهوه که کاهش این بیماری است نیز بهره ببرید.

حفاظت در برابر ابتلا به آلزایمر

اگر احساس می‌کنید که بعضی از موارد روزمره‌ی زندگی‌تان را فراموش می‌کنید و ممکن است در آینده با مشکلات جدی‌تری روبرو شوید، توصیه میکنیم که مصرف قهوه را فراموش نکنید، چرا که این نوشیدنی در کنار تغذیه سالم و ورزش به خوبی می‌تواند از زوال عقل جلوگیری کند. طبق آمارها افرادی که این نوشیدنی دلربا را مصرف می‌کنند به نسبت دیگر افراد ۶۵ درصد کمتر به بیماری آلزایمر گرفتار می‌شوند.

نوشته دیگر :   سینک گرانیتی یا سینک استیل ؟

فواید و تاثیر قهوه بر سلامتی انسان

کاهش خطر سکته

در گذشته اعتقاد بر این بوده است که قهوه سبب فشار خون بالا می‌شود. البته این ادعا تا حدی درست است اما اگر به طور مرتب از این نوشیدنی استفاده شود، اثر افزایش فشار خون نیز از بین می‌رود. (با این حال توصیه می‌کنیم که اگر فشار خون بسیار بالایی دارید، قبل از مصرف با پزشک‌تان مشورت کنید). با همه‌ی این تفاسیر طبق مطالعات انجام شده برای فواید قهوه، کاهش خطر بیماری قلبی نیز لحاظ شده است، خصوصاً برای خانم‌هایی که بیشتر از قهوه استفاده می‌کنند سکته نیز کمتر اتفاق می‌افتد.

کاهش ابتلا به سرطان

از جمله سرطان‌هایی که مردان را تهدید می‌کند، سرطان پروستات است. ضمن اینکه زنان نیز با مصرف نوشیدنی قهوه کمتر به سرطان سینه گرفتار می‌شوند. به طور کلی با توجه به ضدالتهاب بودن قهوه، با مصرف دائمی آن می‌توان امیدوار بود که این نوشیدنی از ایجاد انواع سرطان جلوگیری کند.

کاهش ابتلا به بیماری‌های کبد

از دیگر فواید قهوه می‌توان به کاهش ابتلا به بیماری‌های کبدی مانند سرطان اشاره کرد. طبق نظر محققان مصرف روزانه ۴ فنجان قهوه به طور کامل می‌تواند بیماری‌های کبدی را کمتر کند. درواقع با مصرف قهوه سطح آنزیم‌های کبد که سبب التهاب می‌شوند، به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابند. البته از مضرات قهوه نیز می‌توان به مصرف بیش از حد آن اشاره کرد که سبب تپش قلب خواهد شد.

فواید و تاثیر قهوه بر سلامتی انسان

خرید قهوه از فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله و با در نظر گرفتن فواید قهوه، اگر تصمیم به خرید این نوشیدنی جذاب دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً از فروشگاه‌های معتبر و مجاز استفاده کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف بهره ببرید چرا که در این فروشگاه بهترین کیفیت قهوه ارائه می‌شود. ضمناً گفتنی است که این فروشگاه در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده است و تا به حال توانسته است رضایت اکثریت مشتریان را بدست آورد. حال برای اینکه بتوانید از خدمات فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف بهره‌مند شوید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در وب‌سایت www.sirafcoffee.ir  با مشاوران یا مدیران این مجموعه در ارتباط باشید.

وبسایت sirafcoffee.ir  دارای مجوز اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و نماد اعتماد الکترونیک می باشد. مجوزات در فوتر سایت قابل رویت می باشد.

منبع: https://www.irna.ir/news/84697822

 

 

محمد رضا کاویان