۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت اول]

۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت اول]

در حالی که مرحله گروهی بازیای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به حساس ترین روزای خود رسیده و خیلی از تیمای بزرگ- در کمال ناباوری و حیرت زدگی- واسه حذف نشدن تلاش می کنن می خوایم در این مطلب شما رو با ۱۰ بازیکن خط میانی برتر این مسابقات آشنا کنیم.
در بالاترین سطح مسابقات فوتبال، می گن که برد و باخت به بازیکنان خط میانی وابسته؛ یعنی اگه بازیکنان خط میانی یه تیم بتونن مقابله در میونه میان رو از اونِ خود کنن تیم شون برنده بازی میشه. درسته که داشتن مدافعان و حمله کنندگان موثر هم بسیار مهم و تعیین کننده س اما داشتن چند بازیکن خط میانی با کیفیت واسه کنترل بازی، نگه داشتن توپ و جفت و جور کردن فرصت گلزنی واسه حمله کنندگان واسه بردن یه بازی فوتبال لازمه.

بازیکنان خط میانی معمولاً بیشتر از دیگر بازیکنان جلب توجه می کنن و به همه جای زمین سرک میکشن؛ بعضی وقتا اونا رو در حال کمک به حمله کنندگان می بینیم، لحظه ای دیگه اونا رو در پشت محوطه جریمه خودی در حال دفاع کردن می بینیم و بعضی وقتا هم خود در نقش گلزن ظاهر می شن.
با شروع جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین بازیکنان خط میانی جهان در این مسابقات حاضر بوده و با هنرنماییای خود تماشاگران رو به وجد میارن. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با بهترین بازیکنان خط میانی حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آشنا کنیم که سهم زیادی در موفقیت تیمای خود دارن.

۱۰- کریستین اریکسن (دانمارک)

ستاره بی چون و چرای تیم دانمارک و یکی از بهترین بازیکنان تیم تاتنهام، کریستین اریکسن، در سالای گذشته همیشه یکی از بازیکنان خلاق و برتر اروپا بوده.
در سن ۲۶ سالگی اون در بهترین دوران حرفه ای خود قرار داره و در گروهی رقابتی که فرانسه، استرالیا و پرو در اون هستن می تونه کلید بردن تیم به مراحل بالاتر باشه. اون تا حالا در ۷۷ بازی موفق به زدن ۲۱ گل واسه تیم ملی دانمارک شده و در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم تونسته ۸ گل واسه تیم کشورش به ثمر برسونه. ایشون که در طول دوران حضورش در آژاکس برنده چندین جام و جایزه شخصی شده، در ۲ مسابقه گذشته هم نقش زیادی در موفقیت نسبی تیمش داشته.

فقط در سال گذشته ایشون در ۹ مسابقه که واسه تیم کشورش به میدون رفته تونسته ۹ گل به ثمر برسونه و به عنوان بهترین گلزن جزو ۲۳ بازیکن پایانی کشورش واسه جام جهانی باشه. طرفداران تیم دانمارک همیشه از اون توقع دارن که تفاوتا رو در میدون مسابقه به نفع تیمشون رقم بزنه و بر خلاف این همه انتظار و فشار، ایشون همیشه تونسته یکی از بهترین بازیکنان تیم و یکی از بهترین بازیکنان خط میانی جام جهانی الان باشه.

۹- پل پوگبا (فرانسه)

برنده بهترین بازیکن جوون مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴، پل پوگبا یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می شه که در سال ۲۰۱۶ با رقم سرسام آور ۱۰۰ میلیون یورو از یوونتوس به منچستر یونایتد ملحق شد.
هر چند پوگبا هم در تیم باشگاهی و هم در تیم ملی فرانسه منتقدانی داره اما این موضوع نمی تونه مفی کننده استعداد و هنرمندی اون در میونه میدون باشه. اگه پوگبا بتونه تواناییای خود رو کانالیزه کرده و تنها روی فوتبالش متمرکز شه مطمئنا یکی از بهترین بازیکنان خط میانی حال حاضر دنیاس و می تونه نقشی تعیین کننده در رسوندن تیم فرانسه حتی به مقام قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته باشه.

این بازیکن ۲۵ ساله بعد از فصلی تقریباً موفق در تیم منچستر یونایتد که با ۶ گل و ۱۰ پاس گل واسه هم تیمی هاش همراه بود با اعتماد به نفس خوبی راهی مسابقات جام جهانی شد.
تیم ملی فرانسه بازیکنان جوون و بااستعداد عجیب ای در اختیار داره اما شاید بشه پوگبا رو با استعدادترین و توانمندترین اونا دونست که می تونه در میونه میدون نقش یه بازیساز رو بازی کنه؛ بازیکن بازیسازی که بسیاری اونو با زیدان، ویرا و پلاتینی مقایسه می کنن. در مسابقات جهانی تابستون امساله که پوگبا می تونه درست بودن این مقایسه ها رو به نمایش بزاره و خروسا رو به دومین قهرمانی شون در جام جهانی برسونه.

۸- خامس رودریگز (کلمبیا)

هیچ فهرستی از بهترین بازیکنان خط میانی جهان فوتبال بدون نام بردن از خامس رودریگز کامل نیس.
این بازیکن کلمبیایی ستاره بی چون و چرای جام جهانی ۲۰۱۴ بود و با ۶ گل زده و ۲ پاس گل واسه هم تیمی هاش تونست به عنوان بهترین گلزن مسابقات شناخته شه.
کارکرد عجیب اون در تورنمنت برزیل باعث شد که خامس با مبلغی زیاد به غولای رئال مادرید ملحق شه.
ایشون در اولین فصل حضور خود ۱۳ گل واسه رئال مادرید به ثمر رسونده و قبل از جا به جایی مکان به یکی دیگه از غولای اروپا، بایرن مونیخ، تونست جامای زیادی رو در سطح باشگاهی بدست آورد. خامس همراه با بایرن مونیخ هم دوباره استعداد و قابلیتای خود رو به رخ کشیده و در فصل اول حضور خود در این تیم، با زدن ۷ گل و دادن ۱۱ پاس گل نقش مهمی در موفقیت تیم بایرن مونیخ داشت.

نوشته دیگر :   حقایقی جالب از زندگی جرج مایکل که احتمالا تا کنون از آن ها خبر نداشته اید

ایشون هر گاه که به زمین میره هم گل می زنه و هم واسه هم تیمی هاش موقعیت گل می سازه و در سالای گذشته هم در تیم ملی کشورش حضور موفقی داشته.
خامس در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۷ گل به ثمر رسونده و بر خلاف شروع نه عالی تیم کشورش در ۲ مسابقه ابتدایی مرحله گروهی این مسابقات، بسیاری انتظار درخشش اون در بازیای آینده رو میکشن. ایشون حتی نسبت به جام جهانی گذشته هم بازیکن باتجربه تر و پخته تری شده و انتظارات از اونم بالاست که فقط با گذشت زمان و پیش رفتن مسابقات میشه در مورد این انتظارات نتیجه گیری کرد.

۷- مسوت اوزیل (آلمان)

شاید اون بازیکن محبوب تماشاگران آرسنال نباشه اما مسوت اوزیل از زمان اولین حضور خود در تیم ملی آلمان در سال ۲۰۰۹ همیشه یکی از بازیکنان اصلی تیم بی حریف و بیرحم کشورش بوده.
آمار نشون میده که اوزیل همیشه یکی از بهترین موقعیت سازان اروپاست و در همه مسابقات فصل گذشته آرسنال با ۵ گل زده و ۱۲ پاس گل، یکی از بهترین بازیکنان تیم باشگاهیش بوده.
ایشون که یه بازیساز بالفطره س، از بازیکنان محبوب طرفداران آلمان بوده و یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان، هم باور خاصی به اون داره.
ایشون تا حالا در هر تورنمنت بزرگی که حضور داشته موفق به گلزنی شده؛ از جمله جامای جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و هم اینکه مسابقات قهرمانی اروپا در سالای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶٫

از این رو، هر چند تیم ملی آلمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی،در ۲ بازی اول مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شروع قابل قبولی نداشته اما می تونه به این بازیکن خلاق واسه رسیدن به مراحل بالاتر تکیه کنه.
هر چند ایشون بیشتر در انگلیس مورد انتقاد قرار میگیره اما آمار گلزنی و موقعیت سازی اون واسه حمله کنندگان تیم بر ستاره بودن اون تاکید داره.
اون در ۹۰ بازی که واسه مانشافت به میدون رفته، ۲۳ گل به ثمر رسونده و در ۵ دوره هم به عنوان بازیکن سال کشورش انتخاب شده.
هر چند مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی پر از ستاره س اما اوزیل در میون این ستاره ها درخشش خاصی داشته و می تونه نقشی تعیین کننده در تکرار قهرمانی تیم کشورش داشته باشه.

۶- داوید سیلوا (اسپانیا)

داوید سیلوا بازیکنیه که نیاز به معرفی نداره. اون خیلی روشن یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس هستش که تو یه دهه گذشته در این لیگ معتبر فوتبال حضور داشتن. اون که به خاطر تواناییای اعجاب انگیزه در بازیسازی لقب «مرلین» رو بدست آورده در ۲۴۹ بازی خود واسه منچستر سیتی موفق به زدن ۴۸ گل شده و در فصل گذشته هم با بردن جام قهرمانی لیگ انگلیس، یکی از بهترین فصلای خود رو پشت سر گذاشته و به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اومد. در ۱۲ ماه گذشته، سیلوا موفق به زدن ۹ گل و دادن ۱۱ پاس گل واسه تیم باشگاهی اش شده؛ هر چند در این مدت با مشکلات خانوادگی خیلی از جمله بدنیا اومدن قبل از موعد پسرش، متئو، و البته شایعه هایی در مورد مریضی خودش درگیر بوده.

بر خلاف سفرهای زیاد به اسپانیا در بین مسابقات واسه بودن در کنار خونواده، سیلوا بازم به نشون دادن کلاس بالای خود در زمین بازی هم واسه تیم منچسترسیتی و هم تیم ملی اسپانیا ادامه داده. در شرایطی که ژاوی از تیم ملی بازنشسته شده و اینیستا هم به سالای پایانی حرفه ای خود نزدیک می شه، سیلوا در سالای گذشته نقش اصلی رو در بازیسازی واسه تیم ملی کشورش رو دوش داشت و با زدن ۷ گل و ساختن ۹ گل در سال گذشته واسه اسپانیا نشون داده که در آمادگی خوبی هست.
برنده ۳ جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس، ۱۲۰ بازی ملی و ۳۵ گل ملی در کارنامه داشته و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم تلاش در بهبود کارکرد خود در تیم اسپانیا داره تا بتونه دوباره تیم کشورش رو به مقام قهرمانی جام جهانی برسونه هر چند حواشی این تیم از شروع جام جهانی باعث شده که تیم ملی اسپانیا کارکرد موفقی در دو بازی اول دور گروهی نداشته باشه.

 

ادامه داره…

 

۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رو بشناسین [قسمت دوم]

۱۹ نکته ساده اما باحال در مورد جام جهانی فوتبال که از اونا اطلاعی نداشتید

پیش بینی یه برنامه کامپیوتری قوی از رده بندی پایانی گروه های جام جهانی ۲۰۱۸

از ۹۵۰ هزار تا ۲۱۲ میلیون دلار: با ارزش ترین بازیکن تیمای جام جهانی ۲۰۱۸ رو بشناسین

رده بندی: هر کدوم از تیمای حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه مقدار ارزش دارن؟

محمد رضا کاویان